mandag 28. desember 2009

Dette innlegget kan medføre nakkestrekk ;-)

YoHooo!!!

Romjulsdrøm i Færavåg :-)


Jammen godt min kjære har vært 
flittig å produsere ved!

Hallo i luken... eh, det er slutt på lukene for i år. Heldigvis! Romjulen 2009 er rene drømmen med tanke på all snøen. Som å bo midt i et julekort. Helt fantastisk :-) Etter å ha kost oss på julaften og helligdagene etterpå med alt som hører til av mat og drikke er det litt deilig med romjulsdager hvor en tar ting på sparket. Spesielt når formen ikke har vært den helt store. Katherine har delt basselusker med oss i rikt monn. Undertegnede gikk ned for telling og har lagt strekk ut noen dager.

Snødamen til Katherine bukket under for presset stakkar...

Etter en god, varm dusj i dag og stooore mengder te var jeg klar for litt friskluft. På med ull, tjukk genser, sjal, jakke og det hele. Trasket litt rundt på tunet og bare nøt å kjenne den friske luften og den hvitkledde utsikten. Katherine var bortover veien på ski, mens Steffen for n'te gang var ute med traktoren og brøytet. Da fant jeg ut at jeg skulle prøve skiene for første gang i år. Til tross for fortsatt feber, snørr og elendighet...

Katherine leder an oppå skaren :-)


Unna veiiii!!!

Sekunder etter dette bildet ble tatt falt Katherine over brøytekanten.
Vi lurte på om det gikk bra - også hørte vi bare:

DETTE VAR GØYYYYY!!!

Det gikk visst bra :-)

Balder var selvfølgelig med :-)

Prøver visst å ta staven min, hehe

For de av dere som ikke har lest bloggen så lenge: Forrige vinter skrev jeg et innlegg om hvordan det gikk da jeg la ut med ski på beina for første gang siden 8. klasse... Jeg er nå passert 40, og vel så det, host, kremt...  Sist vinter gikk det ikke så bra. Ankelen min er ikke bra ennå, men etter iherdig trening har balansen min blitt betydelig bedre. Det betyr ikke at jeg er blitt fjellgeit slik som min kjære kan oppfattes som. Han har en balanse av en annen verden. Men i dag falt jeg faktisk ikke i det hele tatt! :-)))

Falt ikke!!! :-)))

Steffen fant frem mobilen sin og filmet Katherine og meg der vi skled avgårde i mer eller mindre kontrollerte former. Gøy var det iallfall :-) Men min kjære fant på et ubevisst "stunt" med mobilen når han filmet... Det er muligens her tittelens hint om nakkestrekk kommer inn, hehehe


Fortsatt god romjul :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var mange koslige og fine bilder av flott natur og flinke skiløparar ha ein fin kveld klem Lisen

Nina og Bonnie sa...

Guri, for en herlig latter du har, Irèn. Det var moro å høre deg.

Det er sånn jeg ser for meg selv på ski nå. Har ikke hatt ski på beina siden 6 klasse. Vet ikke helt hvordan balansen er.

Dette var et morsomt innlegg, nå har jeg kost meg masse. :-)))

Gry Viola og Roxie sa...

Kjempe kjekt å høre deg! Du har akkurat slik stemme som jeg hadde på deg! Så flinke dere er til å gå på ski! Godt at dere har Balder som passer på dere i bakgrunden!
Skjønte ikke helt det med nakke strekk, men så så jeg filmen og da skjønte jeg det!!
Ha en fin kveld!!

snorredimma sa...

Syns dere var riktig så flinke til å stå på ski, jeg da. masse herlig snø hos dere også, og så var detkoselig å høre at det er "lyd" i balder, også. :o)

Jeg husker det med den ankelen din i fjor...så i år får du nok være ekstra påpasselig medå holde deg på beina. Og du har virkelig en smittende latter, Irèn..;o)

Kos dere videre i romjula.

Hvordan går det med øynene til Balder, forresten?

Laila sa...

Mange herlige bilder. Slapp unna nakkestrekken. Satte PCèn på hodet.Super filmsnutt.

Vi koser oss også mykje her i snøen på ski.

Ha ein kos romjulsveke. Klem fra Laila

bestao Wigdis sa...

HEIA KATI!!!!!
Du er ein racar pao ski, mammao er ikkje so verst ho heller. Kosleg å sjao pao. Ha ei fortsatt kjempefine lofra. Masse klemmar herifrao.

Gry og Millis blogg sa...

Det er alltid moro å høre dere - ikke bare se:o) Sier som Nina - herlig latter!

Synes dere var flinke på ski jeg!

Ikke nakkestrekk her i gården heller, så dette gikk bra:o)

Håper dere får beholde snøen en stund, siden Kati syntes det var så gøy (skal vite at dere har ved nok;o)

Anonym sa...

Hei min kjære snille og søte venn!!
Hva skulle jeg gjort uten deg her ine da? Bortsett fra at jeg har en tendens til å lese hilsnene dine når jeg er på jobb og må slippe en tåre der. Tusen hjertelig takk for at du er den du er. Og jeg skal skåle sammen med deg i morgen jeg. I hvert fall inni meg. Ellers så får jeg leke at Tommy er deg;))
Kjempekoselig innlegg hos deg. Ser ut til at både tobeinte og firbeinte koser seg max. JEg har hatt på meg skibuksa mi en gang da. Men der var forå måke snø. Det morsomme er at i fjor måtte jeg gå med buksa oppe for jeg fikk den ikke igjen. I år måtte jeg dra i den for å holde den oppe:)) Måtte bare si det for jeg er så stolt!!
Håper dere koser dere masse med kalkunbrysti morgen og fyrverkeri. Håper vi prates masse på nyåret og at vi kan få til å treffes på en eller annen måte.
Stor klem fra meg.
PS: glemte helt. Har en utfordring til deg inne hos meg;)

Related Posts with Thumbnails