fredag 4. desember 2009

Andre helg i advent

Har litt lyst til å sette på bremsene, for tiden går så alt for fort! Men vi vil at tiden skal gå fort frem til Steffen kommer hjem, men da kan det godt roe ned litt... :-)

Her er forsiden av gårsdagens kalendertegning fra Katherine :-)


Baksiden: en søt dansebamse :-)


Flere av dere ytret ønske om å få se julekappen som henger på kjøkkenet. Da er jeg ikke tung å be. Jeg er ikke noe glad i gardiner (hos oss), men julekappen er for en tradisjon å regne. Unntak må vi ha ;-)


Litt av julekappen. Se bort fra gardinbrettet.
(Det skal ned straks vi begynner å male kjøkkenet. Det skal _ikke_ opp igjen!)

Resten av deigen etter vi laget pepperkakenaust ble brukt til å lage noen figurer vi kunne pynte med i vinduene. Kati bare _måtte_ lage hest. Lurer på om det kan ha vært et hint... hehehe



Kati er veeeldig glad i hester - om noen ikke har fått det med seg ;-)
Det er pynt på hjertene også, men de ville ikke snu seg rette veien...

Lekser må man gjøre. Her sitter en flittig liten jente og skriver pen løkkeskrift etter å ha lest leseleksen sin. Veldig flink! (- når hun vil...)

Katherine i dyp konsentrasjon over leksene 


 
Nisseparet har dere sett før, men nå 
er "innrammingen" komplett :-)


Det dufter godt av pepperkakepynten. 
Koselig med "juletreet" vårt i hagen i bakgrunnen :-)


Litt pynt på bordet må vi også ha. Nissen var ny i fjor. 
Synes den er riktig så godslig der den står :-)


Denne perlede julebjellen er helt nydelig. 
Gave fra Katherine sin gudmor.

I dag går det i trening og behandling, før Katherine kommer fra skolen. Litt forberedelser før juleverkstedet i morgen blir det nok også. Da gjenstår det bare å ønske deg som er innom en riktig flott helg! Men du skal ikke se bort i fra at det dukker opp et innlegg i morgen også ;-)





7 kommentarer:

Marianne sa...

Kjempe koseligt det er hos dere..alltid fint å ha noen tradisjoner, og at "den" skal stå der, og "den" skal stå der..gøy når ungene begynner å huske sånne ting og løper ivrige rundt å setter på plass!

Ha en fin dag dere også!

T :-) sa...

Oi! det blir bare sånn, åååh så fint, åååh så fint! etterhvert som jeg scroller nedover innlegget :-)Skikkelig god julestemning i bildet der Kati gjør lekser :-)
Bjella var nydelig. Må være pirkete å lage den.

Kos dere på juleverkstedet.

Gry Viola og Roxie sa...

Den jule kappa var bare veldig , veldig fin!! Har du sydd den? Er på utkikk etter en jule kappe til å ha på kjøkkenet å den du har var jo bare kjempe fin!!
Sånn julebjelle har jeg forsøkt meg på, men jeg hadde ikke tålmodighet for sånt. Så den gikk i den 5th veggen her!!

Sånn har vi det åsså , at tinga til jul får en fast plass lissom!

Ha en fin helg så gleder jeg meg til å få lese om juleverkstedet deres!!

T :-) sa...

Siden det ser ut til at dere har plass til en hest så hils til Kati og si: Bare fortsett og kom med nye hint om den hesten Kati. Jeg tror ikke de kommer til å greie å motstå ønsket ditt så veldig lenge ;-);-)

Anonym sa...

Å fy flate så utrolig koselig det er på kjøkkenet deres. BLe skikkelig i julestemning jeg nå:) Her hadde jeg likt meg. Hadde blitt mange skravlestunder hadde vi bare bodd litt nærmere hverandre. Jeg synes IKKE at du skal kvitte deg med gardinkappa. Tenk hvor utrolig flott den vil bli i hvit da?!
Kos dere masse med juleverksted og ha en flott adventshelg. Her snør det:)
Stor klem fra meg!

Nina og Bonnie sa...

Åååå så koselig! Med pepperkakepynt og alt. Det synes jeg er så flott. Lager pepperkake-hjerter hvert år og de detter ned og blir ødelagt hvert år.

Den kappa ble så flott. Kjempekoselig!!!!

Ha en fin helg og ta masse bilder!

Irén sa...

Heisann jenter!

Ja, i skrivende stund har Katherine sovnet etter en lang og koselig dag med juleverksted :-)

Marianne:
Tusen takk! I år er første gang Katherine er begynt å huske hvor ting pleier å stå. Ble nesten litt overrasket først, men det er kjekt :-)

Tove:
Tusen takk! Perlebjellen er nok et pirkearbeid ja. Da er det godt å ha gode venninner som liker pirkearbeid, hehe

Gry Viola:
Julekappen er nok bare metervare jeg har tilpasset. Bare juks altså :-) At "bjella gikk i 5th veggen" høres ut som litt av en opplevelse ;-)

Tove:
HYSJJJJJJJJJJJJJJ!!!!! Denne kommetaren kommer Katherine IKKE til å få lese!!! Hehehehe

Elin:
Tusen takk! Det er bare til å hive seg over fjellet det! Velkommen skal du være :-) Hmmm... ka skje male gardinvrettet? Niks! Den skal bort! Svær kasse som stjeler MYE lys på et allerede mørkt kjøkken...

Nina:
Tusen takk! Neimen iallverden - hvorfor detter hjetene ned da??? Har tatt masse bilder fra juleverkstedet. Jammen meg er innlegget allerede klart også ;-)

Related Posts with Thumbnails