onsdag 9. desember 2009

Husets nisser bringer gode nyheter

Staselig nissepar troner i stuekroken. 
Gave til oss fra min kjære svigermor :-)

I dag gikk turen til dyrlegen på Stord for kontroll av øyet til godgutten Balder. Jeg var ganske spent, men hadde god tro på at det ville bli positivt. Det ble det, men trykket i øyet er fortsatt altfor lavt, så vi skal på ny kontroll på tirsdag. Egentlig mandag, men da går turen til Bergen...

Godslig nissefar



Koselige nissemor

Balder prøvde å rygge ut da vi gikk inn på dyreklinikken, men han ble fort avledet av en liten sjarmør som kom trippende ut fra undersøkelsesrommet. En herlig liten bamseball av en Tibetansk spaniel, knapt 3 måneder gammel. De fant øyeblikkelig tonen og begynte å leke sammen så alle bare stoppet opp og smilte ved synet. Balder og Kaos (yepp, navnet til valpen) glemte alt rundt seg i pur glede. En herlig liten stund :-)

Nisseparets barnebarn er noen ordentlige fantunger 
som har klatret til topps på kråskapet


Men så fulgte Kaos med matfar og det gikk opp for Balder at han måtte være igjen... Etter litt stress stod han fint på undersøkelsesbordet. Det var kjekt å se at mye av blodutredelsene er borte, men fortsatt ser det ikke så veldig fint ut. Men det går på fram!!! :-)))


Se så flotte de er! Nok en gave fra svigermor :-)

Katherine var med siden hun hadde skolefri. Lenge leve tålmodigheten til dyrlegen, for Katherine spør om det meste, hehe Vi måtte innom optikeren på Leirvik også, for brillene til Katherine var i "krigen" i går. De var bøyd slik at det var med et nødskrik at optikeren klarte å bøye dem tilbake til en småskakk utgave av hva de var... Hmmm... Når vi kom hjem måtte Katherine brette opp ermene og gyve løs på alle leksene sine. Siden hun var med til dyrlegen mandagen også, fikk hun ikke gjort leksene til tirsdag. Da ble det nesten dobbelt opp i dag. Etter litt om og men ble frøkna ferdig. Flink jente :-)


En ser liksom på blikket at dette er 
oppfinnsomme nissebarnebarn ;-)


Jeg har svingt penselen igjen mens Balder tok seg en dupp etter en god luftetur. Hva jeg har malt kan ikke vises her før etter julaften ;-) I skrivende stund venter vi på å høre nytt fra sjømannen. Vi håper at han er på et fly på vei fra Aten via Frankfurt til Flesland. Da kommer han hjem i morgen hvis alt går etter planen. Dét håper vi jo :-)


Ønsker deg en fin kveld og 
fortsatt god førjulstid!


8 kommentarer:

Nøve sa...

Det var gode nyheter om Balder :o)

Flinke er både du og Kati også, sikkert mange mange ting som hadde vært MYE morsommere enn lekse nå!

Nøve sa...

Ja du, og så fine nisser! Skikkelige klær og koselig uttrykk.

Du viser vel fram hva du har malt etter jul ;o)
Jeg følte meg faktisk ørlitte grann kreativ idag, og satte igang med trolldeig!!

Nina og Bonnie sa...

Det var jo strålende nyheter om Balder-gutten. Nå ble jeg lettet. Men det er jo fortsatt mye jobb på deg med medisiner.

Nissene er jo kjempeflotte. Koselig å få sånne gaver.

T :-) sa...

Så kjempefine nisser!!

Og så fint at det går bedre med balder :-)

Gry og Millis blogg sa...

Så bra!!!!! Jeg har tenkt på Balder, og dette var så absolutt gode nyheter!!!

Flotte nisser (selvom jeg må innrømme at jeg var mest opptatt av teksten denne gangen Irèn;o)

Anonym sa...

Veldig fine nisser!bra det går bedre med Balder klem Lisen

snorredimma sa...

Først må jeg bare få si at du er heldig som har så mange nissepar. Dem pynter så fint opp i heimen...jeg skulle ønske jeg hadde flere...

Lekser bare må gjøres, og flinke jenta som gøyv løs på dem og ble ferdig!! Må skjønne at det er viktig å bli med Balder til dyrlegen. Det er fint å høre at det går framover. Balder blir vel også litt sliten av dette her?

Gleder meg til å se resultatet av det du maler ETTER jul :o)

Gry Viola og Roxie sa...

Nå ble jeg glad da jeg leste at Balder er på bedringens vei!
Så flink Kati var som gjore leksene med en gang sa hun kom hjem!!
Så flotte nisse par du har!
Nå ble jeg kjempe misunnelig alt så! Håper at nissen dukker opp med en nisse til meg! Ja jeg hvet at jeg lissom er for gammel til å tro på nissen men han bor i fjøse altså!!
Ha en fin uke videre

Related Posts with Thumbnails