onsdag 2. desember 2009

Julen inntar tunet

I dag gikk turen til Stord, en av naboøyene. Vi skal ha juleverksted med gode venner lørdag, så da måtte vi fylle opp med litt hobbydill.

Katherine på Jektevik (Stord) hvor vi venter på fergen hjem til Tysnes
(MMS)

Når vi var vel kommet hjem og fått litt mat i oss var det på tide å finne frem kassene med julepynt. Det er litt tidlig, men siden vi skal ha juleverksted lørdagen - hvorfor ikke?

Balder måtte selvfølgelig sjekke ut kassene. 
Spennende dufter etter at de har stått i boden kanskje?
Balder er forøvrig en HUND etter pepperkaker... 


Spøt-Oline, tannlaus og go', har inntatt sin faste plass 
- øverst på tallerkenhyllen i stuen. 


 
Peis-musen Mikke har funnet sin trygge plass ved tunets gamle kaffi-Lars :-)



Det ene kjøkkenvinduet har fått storfint besøk. 
Det flotte nisseparet er en gave fra kjære venner (Eirin & Gunnar - tusen takk! :-)


Sist, men ikke minst - i denne omgang: 
En kalender jeg har hatt i maaaange år. Ser du den lille boken som står fremst? 
Den er ca. 4-5 cm høy! Charles Dickens' julefortelling er fordelt over 24 små bøker. 
En nydelig fortelling som aldri går ut på dato...


Det kan godt hende dere får se mer av julehuset vårt. Kanskje til og med bilder tatt med speilrefleksen, og ikke bare MMS fra min gamle, slitne mobil :-)

I dag er det én uke til husets sjømann finner veien hjem til Norge og tunet vårt. Vi gleder oss! Denne julen får vi sammen. Ikke helt det samme uten ektemann/pappa nei ;-)


Ønsker deg som leser en fin førjulstid!


5 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Først så må jeg si at den mobilen din tar bra bilder. Hadde du ikke sagt det så hadde jeg ikke sett det. :-)

Moro å finne fram julepynten. Ofte så har en glemt litt fra i fjor. Jeg får meg i hvertfall noen overraskelser hvert år. Det nisseparet i kjøkkenvinduet var flott. Tenker det var en kjær gave. Og for en kalender, den må du ta godt vare på. Sånne er moro å ha. Er ikke mange sånne kalendere nå.

Gry Viola og Roxie sa...

Må si som Nina, at det nisse paret i kjøkken vinduet ditt var kjempe fine!! Den pis musen Mikke var søt!! For en flott kalender dere har!! Ha en fin helg med juleverksted! Håper på referat fra juleverkstedet og masse bilder!!
ha en fin uke videre!!

Nøve sa...

Spøt-Oline var herlig,da!
(Spøt betyr antagelig strikkepinne?? Vi kalte det spjøt, minnes jeg plutselig!)

Håper du kommer med masse bilder fra juleverkstedet,ja. Det hørtes innmari koselig ut.
Så godt for dere at sjømannen kommer heim til jul!
Kos dere :o)

Marianne sa...

Så koseligt det blir med juleverksted! det er noe ungene husker for altid ja...Og enig med deg i at huset må være pyntet da..er mye koseligere å bake eller lage ting når huset er pyntet..ekte julestemning det! Forresten...vi har fått SNØ!!

Irén sa...

Nina:
Tusen takk! Men bildene blir så kornete med mobilen... Svikter visst speilrefleksen for tiden - for jammen meg blir det enda flere mobilbilder i neste innlegg.

Gry Viola:
Ja, nisseparet er flott :-) Det kommer helt sikkert bilder og sånn fra juleverkstedet. Om jeg får lov til å legge ut bilder av folket som skal være her - det vet jeg ikke ennå.

Nøve:
Jeg digger Spøt-Oline. Spøting = strikking, såvidet jeg vet. Sier det ikke selv da, synes bare det er så morsomt ord :-)
Dte beste som fins at Steffen får julen hjemme - uten tvil! :-)

Marianne:
KJUSA DOKKAR! Som en vaskeekte eksil-bergenser sier! Vi vil også ha snø!!! Kos deg i Vinterland :-)

Related Posts with Thumbnails