tirsdag 8. desember 2009

En rolig dag etter en urolig natt

Hei!

Først må jeg benytte anledningen å takke alle dere som har sendt hilsener og vist omtanke etter Balder skadet seg! Tusen, tusen takk alle sammen! Det varmer og er en godt trøst oppi det hele! Balder blunker takk med det gode øyet ;-)

Ettermiddagstur med pasienten


Etter at Katherine reiste til skolen i morges har Balder og jeg tatt livet med knusende ro. Spesielt siden det ble en noe urolig natt. Etter å ha fått siste runde med medisiner snek Balder seg inn på soverommet og la seg godt til rette oppi sengen... Hmmm... han har eget teppe ved siden av, men tror dere jeg hadde hjerte til å flytte ham? :-) Han snorksov, helt utmattet stakkars.

Som dere ser har han fått åpnet øyet igjen, men det 
ser ikke noe særlig ut på nært hold...


Utpå natten, i 3-tiden, våknet jeg av at han klynket og skrapte med poten på armen min. Jeg trøstet så godt jeg kunne, men det var altfor tidlig å ta medisiner. Først halv seks tuslet vi inn på kjøkkenet og fant frem dagens første dose med dop. Godgutten er så flink og tålmodig når matmor teller dråper, drypper og sjekker klokken. De tre morgenpillene forsvant i en god jafs med baconpostei :-)

"Huset" Balder stod inni (bildet over) hører til et av nabobrukene; 
det gamle Rekkjetunet (dessverre mer eller mindre til nedfalls)


Vi har vært ute på noen korte og en litt lengre tur i dag. Hele tiden i bånd. Er nok best å passe litt ekstra på til vi vet mer hvordan det går. Balder har ikke protestert så veldig. Det viser at formen ikke er helt på topp... Men etter vi kom hjem fra ettermiddagsturen vår spiste han noen gode munnfuller mat. Det lover godt håper jeg :-)

Knipset på tur i dag: Tusenfryd blomstrer i desember!!!


Jeg skulle gjerne vært innom hos dere alle og sett og lest nytt, men jeg har ikke helt overskudd. Blir nok bedre når min kjære kommer hjem på torsdag, og ikke minst når det forhåpentligvis går bedre med Balder-gutten! Nå får jeg konsentrere meg om medisineringsskjemaet til Balder. Godt å ha så det ikke går surr i piller, dråper, salve, tidspunkt og antall... Puh! :-)

Flott desemberhimmel, tirsdag ettermiddag


I skrivende stund ligger Balder og slapper av etter turen vår. Snart tid for ny medisin. Om et par timer skal vi hente hjem Katherine som er i venninnebesøk. Hun måtte klemme litt ekstra på Balder i morges. Og Balder omtrent la seg inntil henne :-)

Balder speider...


Ønsker dere alle en flott kveld!



9 kommentarer:

T :-) sa...

Huff litt av et sjau dere er igjennom. Flinke Balder som står fint og lar matmor stelle med det vonde øyet hans. Krysser fortsatt fingre for dere og ønsker Balder god bedring. Håper du kommer med gode nyheter i morgen.

Gry og Millis blogg sa...

Flinke Balder og flinke Irèn!!! Jeg har tenkt på dere i dag.

Fortsatt god bedring til gutten og en klem til deg Irèn:o)

Nina og Bonnie sa...

Skjønner det er slitsomt, men dette klarer du da veldig bra. :-)

Balder er da en tålmodig gutt. Han skjønner nok at medisinene helper.

Mange klemmer fra Charlie og meg.

Ingun sa...

Så godt at det går litt bedre;-))
Blir nok bra igjen snart...

Anonym sa...

Lille vennen Balder da. Jeg ser han for meg. Det river jo i hjertet omtrent når de dyrene våre har det vondt. Eller dyr du. Våre to katter er nå barna våre da.
Stor god bedring klem til pasienten fra meg:)

Marianne sa...

Lit av en jobb med alle de forskjelige pilene og dråpene.Men godt det er noe som hjelper..Du får vel litt mer ro i deg når mannen kommer hjem, og kan ta over litt av alt du styrer med....
Fortsatt god bedring til balder, og ha en fin kveld Iren..

Nøve sa...

Så flinke dere er!
Håper dere får en god natts søvn, Koselig at han fikk ligge litt i senga di forresten...han var så sjuk og så flink at han fortjente det.

Gry Viola og Roxie sa...

Flinke Balder gutten. Håper dere får en roligere natt nå. Flink han er til å ta medisiner. Må si som nøve at han fortjenete å ligge i senga!!
God bedring videre til Balder!
Ha en fin uke videre!

Irén sa...

Hei igjen!

Nok en gang må jeg bare få si tusen takk for omtanken deres! Det varmer! :-)

Ja, godgutten måtte nesten få ligge i sengen. Han sovnet på et blunk og snorksov, helt utslitt jo.

Ellers så går det i drypping og pass av tidsintervaller for medisinering. Med skjemaet så går det i grunnen greit :-)

Hilsen og go'klem fra Irén, og Balder boffer en glad hilsen :-)

Related Posts with Thumbnails