lørdag 12. desember 2009

I flammer...

Ingen fare - det var bare himmelen som sto i brann i ettermiddag da solen gikk ned. I løpet av en halv time skiftet himmelen farge fra sarteste lavendel til det mest flammende røde, før det gradvis tonet ut i grårosa. Det var et fantastisk skue som bildene bare delvis yter rettferdighet.


Det var så flott at vi simpelthen måtte stoppe på hjemvei for å knipse litt. Uheldigvis lå speilrefleksen hjemme, men min kjære sin super kameramobil fikset sakene. Takk for lånet, kjære sjømannen min :-)


Solnedgang - Færavåg oppe til venstre over holmen 

Det har gått i ett siden frokost i dag, men det har vært en kjekk dag med besøk på tunet. Til Katherine sin stooore glede har svigers tilbragt store deler av dagen med oss. Katherine har et skikkelig godt forhold til dem begge, og tøyser og tuller masse med dem. Kjekt når besteforeldrene er med på leken. Svigermor og Katherine hadde det veeeldig morsomt i dag. Latterkulene ljomet  i stuen. Kjempekoselig :-)

Jeg har spurt pent om lov til å legge ut dette bildet, og svigermor sa ja. Har en hel serie, men her er ett av de beste:

Farmor og Katherine riktig storkoser seg sammen

Ja, dette er min kjære svigermor som har laget de flotte 
julenissene fra innlegget den 9. desember

I tillegg til å kose oss med besøk har Katherine og jeg fylt opp med litt kakemenn i dag. Mens svigers var innom i et annet besøk på øyen, nyttet vi tiden til å lage litt kaffimat. Kakemenn er snadder er vi alle enige om. Katherine er blitt en racer med kjevlet, så dette gikk unna som en drøm. Vi gikk dessverre tom for kokostopper i løpet av ettermiddagen (pussige greier gitt), men det er fort gjort å lage mer. I morgen blir det pepperkakebaking. Så får vi se hva mer vi rekker. Svigers overnatter, så det blir nok litt skravling i morgen også.

Tjukke og gode kakemenn, mmmmmm...

En liten oppdatering om Balder: Vel, vi drypper og stuller og steller, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg er litt bekymret. Synes det ser ut som han er vél mye plaget ennå. Liker det ikke :-(  Håper det blir gode nyheter på kontrollen tirsdag, men jeg er usikker...

Snart bikker klokken over i et nytt døgn. Tredje søndag i advent nærmer seg. Lucia-dagen blir nok feiret i mangt et hjem. Vi har ikke tradisjon for det hos oss, men det kan godt hende Katherine tar en liten runde i huset iført Lucia-drakten sin og med lys i hånden. Lucia-sangen er nydelig den :-)


Fortsatt god helg, folkens!

4 kommentarer:

T :-) sa...

Flotte bilder (som vanlig)
Så ung svigermor ser ut :-)

Og siden du er i gang - oppskrift på kakemenn.... Kakemenn er gode minner fra Vestlandet, kjøpte stort sett en hver dag. Men de på butikken her er ikke gode og oppskriften jeg har er ikke spesielt god den heller.

Kos dere med 3. søndag i advent. Og så håper jeg magefølelsen din er helt feil!

Nøve sa...

Ja Balder fikser dette her!

Det samme tenkte jeg om svigermor di, men ho er vel gjerne på min alder ;o)
Imponert over hvor effektive dere er! Baker og blogger døgnet rundt.
Kos dere, og slapp av litt i morgen :o)

Gry Viola og Roxie sa...

Kjempe fine biler! Sånn var himmelen her i går da sola gikk ned! Ser ut som det blir en like flott dag i i dag så da får jeg prøve å få tatt noen bilder av solned gangen! Soloppgangen var i allefall veldig nydelig i dag!
Nydelig bilde av Kati og farmor, eller snålt som vi sier her, men mange steder så betyr jo det rart så jeg prøver å ikke bruke det så mye når jeg snakker/skriver til noen som ikke er fra Grenland!
Ha en fin dag!

Nina og Bonnie sa...

Det var litt av en himmel du har fanget. Og med mobil!!! Ikke dårlig.

Kos dere med svigers og bakingen. Nå har jeg gjort meg ferdig med den for i år.

Balder blir nok helt bra, skal du se. Du er så flink til å følge opp. :-)

Related Posts with Thumbnails