søndag 6. desember 2009

Søndagsmix :-)

Hei igjen folkens! Jammen blir det innlegg i dag også ;-)

Det ble mye innesitting i går, og en litt kjedelig dag for Balder. Da passet det flott at været har vært bra i hele dag. Bortsett fra en gjennomtrengende vind da... Men pytt, ut bar det med oss alle tre; Katherine, Balder og undertegnede (uten speilrefleksen, derfor MMS).

 Ballgutten Balder :-)

Gjett om denne karen ble happy da han fikk nesten ubegrenset oppmerksomhet i dag, hehe. Han fortjente det etter i går. Han var tålmodigheten selv, til Balder å være.

Balder svooosjer forbi med fangsten sin; en nedblåst grein

Det er herlig å se godgutten få utfolde seg og formelig strutte av energi og glede. Det varmer et matmor-hjerte :-)

Balder speider


 Katherine tester balansen...


Katherine på Heelys; unna veiiii!!!


Heelys-sko; gøyalt og litt småkummelt ( i følge Katherine)


Kunne tenkt oss litt snø på tunet etterhvert, 
men det ser mer ut som tidlig vår... 


 
Katherine omtalte seg selv som en travel lille-mamma i dag. 
Her "ruller" (Heelys) hun tur med babyen sin, Elise :-)

En rolig søndagstur ble det også. Deilig med friskluft, men turen ble ikke så lang som vi hadde tenkt.


På vei ut fra Færavåg; skummelt granfelt i vinden


Som sagt så har det vært veldig vindfullt her i dag. Vi følte for å snu alle mann da vi kom til dette granfeltet. Granene svaiet noe veldig. Ville ikke vært første gang en av granene knakk over veien...


 

På hjemvei bortover "Bygdalio"


På hjemvei: Malerisk og nesten litt trolsk himmel

Etter å ha lekt litt mer med Balder, og Katherine var fornøyd med å rulle bortover var det på tide med middag. Den hadde Katherine gledet seg til hele dagen. Hun skulle nemlig få en av livrettene sine:


Katherine sin livrett:
Kylling Cordon Bleu


Nammmmmm!!!


Kalendergave nr. 6 til mamma fra Katherine; 
en søt marihøne :-)

Katherine spurte pent om å få male mens hun ventet på at vi skulle tenne det 2. adventslyset, og at barne-tv skulle begynne. Det fikk hun selvfølgelig lov til. Da var det en til som kjente at det kriblet litt:


Glassmaling er kjekt :-)

Det kan godt hende at det blir en gave eller tre av dette her. Vi får se. Med ca 30 gaver å skaffe til veie, gjør det ikke noe om en lager noen av dem...


Glassmaling -lenge siden sist gitt. 
Denne glasskrukken har lokk til også.


Tradisjonen tro leste vi vers nr. to av Inger Hagerups nydelige dikt
da vi tente lys nr. 2 i ettermiddag;

Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede. 




Som dere kanskje skjønner har vi hatt en rolig og fin søndag på tunet. Katherine sovnet på et blunk i kveld, og Balder ligger sammekrøllet i kurven sin. Snart skal jeg innta sofakroken og kose meg med litt gløgg. Det skal bli deilig kjenner jeg. Da gjenstår det bare å ønske deg en fortsatt fin kveld og en riktig god uke!



8 kommentarer:

steffen sa...

Hei det såg ut til å vera ein flått dag.

Merete sa...

Når jeg leser dette og føler på stemninga kjenner jeg plutselig at jeg savner tida når ungene mine var yngre.... Nu er det vel bare å vente til den dagen det kanskje dukker opp barnebarn...yngste mi er 19, og elste er 27 og etablert, så hvem vet. Ha ei fortsatt nydelig adventstid. Hilsen fra Benita og meg.

Nøve sa...

Mmm, der sa Merete nesten hva jeg tenkte. Jeg føler ett savn istedet for forventning i adventstida, rett og slett...

Dere har det så koselig. Selv om det ser litt vårlig ut ute, er du jo så flink til å skape den stemningen du vil.
Og nå kommer sjømannen heim snart ;o)
Ha ei fin uke!

Gry Viola og Roxie sa...

Så koselig tur! skjømmer godt at dere snudde v de trærne! Balder fikk i alle fall strekt godt på beina + at han fikk masse oppmerksomhet!!
Så flott glassmaling du hade gjort! Her er det åsså masse gaver som skal gies bort. Jeg er minst i en søskenflokk på 3 og Terje er minst i en søsken flokk på 4. Så da blir det noen å ordne gave til!
Ha en fin dag og uke!!

Marianne sa...

Ja det er kjekt å ha unger i adventstiden. Litt mer givende å bake kaker når hele bordet er omkranset med latter å skrål..OK; kakene blir nok ikke like vakre, med derimot laget med masse kjærlighet og glede! Kos deg masse sammen med Kati Iren!

Ingun sa...

Hei
Så hyggelig dere har det. Flott natur;-))

Nina og Bonnie sa...

Jeg er enig med deg, Nøve. Jeg føler også savnet av barn i julen. Vel, ikke mine egne, men når Marius var liten laget vi noe hele tiden. Enten baking, stearinlys eller kranser. Har også vært innom trolldeig og maling. Sånt er mye hyggligere med barn. Så nå gleder jeg meg til William gror til. DA skal vi lage julegaver igjen.

Det er det som er så koselig med bloggen din, Irèn. Å se hvor dere koser dere sammen.

Ser at Balder koser seg på tur og Kati koser seg like mye. Tøffe de skoene med hjul.

Gry og Millis blogg sa...

Så flott det er hos dere Irèn. Det ser ut som om skogsveien ligger såpass ubrukt at det er trygt å ha Balder løs (evt. Kati på Heelys;o)

Dere er flinke til å kose dere og å gjøre ting sammen. Jeg er nok litt rar, for jeg savner ikke egne barn, men synes det er VELDIG kos å lese om andres:o) Er ikke sikker på om jeg hadde hatt tålmodighet til det dere er så flinke til. De malte krukkene var forresten kjempefine:o)

Related Posts with Thumbnails