mandag 14. desember 2009

Nesten bare kristtorn

Hei på deg!

Det er pussig hvordan ting kan bli en rutine - nesten umerkelig... At jeg skal innom å blogge en gang daglig nå t.o.m. julaften går snart på autopilot kjenner jeg. Ikke inholdet da - men det kan og er nok litt ymse ;-) I dag har jeg tilbragt mesteparten av dagen i Bergen. Katherine satt på med meg til skolen siden jeg skulle fyke avgårde med 08.10-fergen. Fyke, og fyke fru blom - vi snakker ferge, hehe Men frem kommer vi :-)

Kristtorn er bare helt nydelig
 
Etter å ha fått unnagjort den egentlige grunnen til at jeg måtte til Bergen (Arna) stakk jeg en tur til Åsane. Nord i Bergen for dere som ikke er lokalkjente. Der ligger kjøpesentrene på rekke og rad - og folkemengden var deretter. Hadde noen gaver og litt annen knask å ordne med. Ikke så rart ettersom vi har noen og tredve(!) gaver å hoste frem hvert år.

Sjekk mengden bær da! Helt utrolig!


Sånn midtveis på dagen var det bare å hive seg i bilen og kjøre sørover igjen. Men først måtte jeg innom Lagunen; Toys R Us, Living, XXL Sport, hobbyforretning, klesforretninger, blomsterbutikk og myyye mer... PUH! Det var deilig å sette seg i bilen igjen og stikke ut "bakveien", for hovedutkjørselen var stappfull av KØ!!!!!!!!!!!!!!!! For uinnvidde må det legges til at Lagunen (senterområdet) er beryktet for folkemengdene og køene...

Litt pynt på hagetrammen


Jammen måtte jeg ha en stopp og tre når jeg kom til Os også. *SUKK* Jeg kjørte som sistemann ombord i fergen 16.20. Ikke et sekund for sent, for da la de ned bommen, opp med lemmen og gikk avgårde i retning Tysnes. Litt flaks må man ha :-)

En trist og tom blomsterkasse ser straks bedre ut 
med litt brake og kristtorn oppi. Mangler bare noen kongler...


Hjemme vanket det både hjelp med å bære inn fra bilen og til og med ferdig middag!!! :-))) Det har i grunnen gått mer eller mindre i ett siden jeg kom hjem også. Julekortproduksjonen pågår for fullt, men eh - julebildet er fortsatt ikke knipset. Kanskje i morgen? Da skal vi iallfall pynte oss, for vi skal i Uggdal kirke hvor barneskolen skal holde julekonsert. Om den blir halvparten så bra som fjorårets blir det helt fantastisk! Vi gleder oss! Ikke minst Katherine som går rundt og synger og øver for harde livet :-)

Nå i kveldingen overrasket foressten min kjære meg med deilig spekemat og varme poteter - og levende lys på bordet. En pause i kartongskjæring, skriving og pynting... Deilig! Tusen takk, Steffen :-) 

Ved inngangsdøren; 
Velkommen-stativet er nok en gave fra min kjære svigermor :-)
Pynten i potten endrer jeg alt etter årstid

Noen som lurer på hvorfor i all verden tittelen på innlegget er "Nesten bare kristtorn"? Vel, i går nevnte jeg vel at vi har fått masse kristtorn av svigers, men at jeg ikke rakk å knipse bilder. Jeg har løpt rundt med mobilen innimellom øktene nå i kveld og knipset som en gal. Med min gamle mobil... i dårlig lys, sorry :-)


Herr og fru Mus er ferdig med julehandelen 
til sine søte små...

Musebildet er et hint om et innlegg som kommer en av dagene. De er en del av en "større utstilling" :-)

Ønsker deg en flott uke!



Sånn, det var dagens kalenderblogginnlegg.
Nå venter haugen med julekort på meg igjen...

***

PS! Dere skjemmer meg helt bort med alt skrytet deres jenter! Jeg blir helt flau :-)
Tusen takk foressten - dere er bare noen go'inger :-)

***

7 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Hørtes ut som en hektisk dag på kjøpesenter. Og så deilig å komme hjem til ferdig middag. Snill mann du har! :-)

Og så fint du har pyntet på utsiden av hjemmet deres. Kristtorn var jo flott å bruke. Det har jeg ikke tenkt på før. Takk for det tipset.

Nøve sa...

På en måte høres julestria di trivelig ut, men jeg hadde antagelig ikke greid å holde ditt tempo mer enn ett par timer. Iallefall ikke på ett - to - tre kjøpesenter...
Men jeg kjenner veldig godt igjen den GODE følelsen når man kommer hjem! (sjøl om jeg nok aldri har opplevd å få ferdig middag, tror jeg..)

Kristorn er nydelig! Skikkelig "julete" og romantisk, litt pga The Julekalender? Så det passer veldig bra med kristorn i bloggkalenderen din :o)

Spent på hva morgendagen bringer! Ha en fin dag iallefall :o)

T :-) sa...

Da jeg så førtse bilde så tenkte jeg: jøss såååå mye bær. Ser litt lenger ned at jeg så riktig :-) Så heldige dere er som bor slik at dere kan høste dette selv?
SÅ fint du pynter til jul. MÅ jo komme i julestemning når en nærmer seg deres hus :-)

snorredimma sa...

Er så enig med Nøve: Jeg ville heller aldri ha klart å holde ditt tempo....selv om det høres kjempe-koselig ut! Kanskje jeg får gjort litt denne uka - har nemlig fri fram til manda neste uke.

Det har jeg ikke tenkt på jeg heller - at det går ann å pynte opp med kristtorn. Det skal jeg jammen gjøre i morgen...her flommer det over av kristtorn i hagen :-)Litt kreativ tenking, så blir det jul her, også.

Kos dere videre med juleforberedelsene, og - hvordan går det Balder??

Marianne sa...

Ja du er en travel dame Iren..men har jeg blir rett kjent med deg, så er du vel en sånn dame som liker å være litt "optatt"! Det er i grunnen jeg også, men kroppen min synes det er helt idiotiskt og setter ofte på bremsene...Sånt blir jeg stressa av...å sitte i ro altså!

Jeg har faktisk vært på lagunen en gang!, hørte om det gedigne kjøpesenteret da vi var på besøk i bergen en gang! Men for oss som er vant til sørlands senteret så var det en stoooor nedtur!

Kjempe flott du har pyntet med kris storn, blir litt ekstra jul av sånt..Gleder meg til å se "utstillingen" din!

Lykke til til Kati som skal synge? på julefesten, og god bedring til Balder!

Gry Viola og Roxie sa...

Så fint du pynter både for de som bor inne og de som bor ute!!
Godt at du rakk ferg tilbake.
Lykke til Kati som skal synge opå julekonserten!
God bedring Til Balder!!

Irén sa...

Heisann jenter!

Mitt tempo??? I alle dager! Jeg må visst revurdere hvordan jeg formidler... hehehe

Det går litt mer i ett når Steffen er hjemme. Av den enkle grunn at da kan jeg (må ikke rekke hjem til skolebussen kommer/Balder har pass)

Nå i julen er det nok en smule mer enn vanlig. Men jeg må si at rolige hverdager er favoritten. Ikke mye styr og kav da nei :-)

Ja, ikke sant kristtorn er fint å pynte med både inne og ute?

Nøve: det har nok ikke med The Julekalender å gjøre - men oppveksten min. Hadde alltid kristtorn da. Ikke minst siden far vokste opp her på Tysnes. Sunnhordland er kjent for kristtorn ser du :-)

> Tusen takk for at dere tar dere tid til å svinge innom å kommentere. Det setter jeg veldig stor pris på!

Stor KLEM til hver og én! :-)

Hilsen Irén

Related Posts with Thumbnails