torsdag 3. desember 2009

Kalender-blogging :-)

Den observante - og de er det nok mange av der ute - har nok fått med seg at jeg har laget innlegg hver dag i desember. Så langt iallfall. Hele to innlegg, hehe Tanken er å lage ett innlegg pr dag frem til jul. Om det holder stikk får nå bare dagene vise :-)

Når tittelen er kalender-blogging, hva passer vel bedre enn å "presentere" Katherine sin kalender. Da vi kom hjem med henne fra Chile ('07) hadde jeg nok tanker om å lage en kalender til henne selv. Men som nybakt mamma til en 5-åring er det helt utrolig hvor tiden bare fløy... *glis* Jeg vandret visst rundt i "mamma-tåke" lenge og vel, hehe

Utsnitt av den flotte kalenderen svigermor har sydd

Da er det jammen godt å ha en kreativ og fingernem svigermor. Hun er et unikum på alle måter, min kjære svigermor. Så til de grader fjernt fra klisjéen om hvordan svigermødre er ;-)


Kalenderen i all sin prakt. 
For hver dag som går får vi se mer av dompapene 
som pryder kalenderen :-) 

Siden 1. desember kom litt brått på, host, kremt, gikk det litt fort i svingene når jeg skulle feste posene. Den øverste raden må visst snus litt på :-) I fjor kjøpte jeg små gaver,en blanding av nyttig og ikke fullt så nyttig. Alle ble pent pakket inn og hengt opp tilfeldig. Men så kom jeg over disse fiks ferdige posene:


Er ikke disse fine da? Bare til å putte overraskelsene rett oppi :-)

Vår kjære datter er også full av overraskelser! Hun har bestemt seg for at mamma må få kalendergave også. Derfor har hun satt i gang et prosjekt, helt på egenhånd. Hver dag skal jeg få en kalendertegning :-)))


Her er gårsdagens kalendergave fra Katherine :-)

Men nå må jeg ta fatt på dagens gjøremål! Skulle gjerne vært innom hos dere andre, men det blir det visst dårlig med i dag. Kommer sterkere tilbake - jeg lover! :-)


Julekappen til kjøkkenkarnappet

Når du leser dette er jeg muligens i gang med å stryke julekappen. Det er iallfall en av tingene som står på listen for dagen. Som kun finnes i hodet mitt. Kan derfor endres på i det uendelige. Listen altså! ;-)

Ha en fin dag!


9 kommentarer:

T :-) sa...

Tror jeg begynner med Katherine: For ei herlig jente dere har :-))))Kjempefin kalenderen og veldig smart med disse posene. Jeg syns det er noe pirk dette med å få hengt noe på kalenderen.

Ta bilde av kappen når den er kommet på plass også, den ser kjempefin ut. Kos deg med juleforberedelsene :-)

Marianne sa...

Kjekt å få følge med i juleforberedelsene dine Iren! Jeg har og stryke planer i dag..men så er det jo kommet snø!! *valgets kvaler*...NOT!!

Ha en fin fin dag!

Gry Viola og Roxie sa...

Den kalenderen til Kathrine var kjempe flott! Kjekke små "poser" som du hadde fått tak i til kalenderen!
Flott kalender du har fått åsså da. En tegning fra den flotte jenta di vær dag!!
Den kjøkken kappa var bare kjempe lekker! Du må ta bilde av den når du har hengt den opp! Har du sydd den selv? Er selv på jakt etter en jule kappe til kjøkkenet. Må ha den ganske lang da jeg vil at den skal strekke seg over døra og vinduet ut mot jorde. Har bare en jule lift gardin i vinduet nå som jeg ikke er helt fornøyd med. Hake funnet noen jeg liker ennå men den kappa du hadde var jo midt i blinken!! Ha en fin dag!!

Gry og Millis blogg sa...

Så koselig dere har det sammen du og Kati:o) Begge to med kalendere til hverandre - det er to jenter som er glad i hverandre det:o)

Snill svigermor har du også, herlig!

Koselig å følge dere gjennom adventstiden Irèn:o)

Irén sa...

Hei på dere, jenter!
Nå er vi akkurat ferdig med lekser her i huset og skal i gang med middag. Kati synes det er kjempemorsomt at dere har fått se kalenderne våre :-)

Bilde av julekappen kommer. De er knipset mens Kati satt og gjorde leksene sine :-)

At du lot juleforberedelsene ligge til fordel for snøen skjønner jeg godt, Marianne ;-)

Hilsen og klem fra Irén

Marianne sa...

Men jeg skal ta de igjen nå...puffet ris, kokesjokolade og delfiafett er kjøpt inn!!

Mira sa...

Fin julekalender! så smart med dei posene.
Snille Kathrine som lager så fine tegninger til deg. Imponert over pepperkakenaustet deres, robåt og greier.

Nå snør det her hos meg, men det går vel fort over.
Klem fra Mira.

Irén sa...

Marianne:
Det der hørtes snadder ut!!! Har SÅ lyst å lage Delfia-kake. Det er entradisjon i min familie, men ingen andre her i huset spiser det... *sukk*

Mira:
Tusen takk, Mira! Snø høres ut som en vinterdrøm. Her får vi ta til takke med mildvær siden frosten vi hadde smeltet bort...

Klem fra Irén - til begge :-)

Nina og Bonnie sa...

Ja,dere har et spesielt bånd. Det er helt sikkert. Så fint dere har det sammen. Og med den flotte kalenderen til Kati. Så snill din svigermor er. Og det må jo være rørende å få et flott bilde hver da. Det må det jo bli en billedbok av.

Jeg venter spent på bilder av kappa. :-))))

Related Posts with Thumbnails