søndag 13. desember 2009

Hvor ble det av søndagen???

I skrivende stund er Katherine i seng, Balder snorker ved beina mine, Steffen slapper av foran tv'en og jeg blogger for harde livet. Samtidig grubler jeg litt på hvor i all verden søndagen ble av? Dagen har gått som en røyk, og jeg føler at jeg henger med på halv åtte, hehe

Sjekk forskjellen på øynene til Balder :-(


I dag skulle vi egentlig bakt pepperkaker hele den lille familien vår. Men, far i huset måtte på møte, så da improviserte vi jentene en smule. Ikke minst så gikk det virkelig opp for meg i dag at julekortene som skal gå i posten om noen få dager faktisk må lages først... Tenk dét! Innimellom drypping av medisin, febrilsk jakt etter Lucia-drakten til Katherine, steking av glass i steikeovnen og forberedelse av middag til husets folk og gjestene, fant jeg fram kartong, glitterlim, kniv og det hele.

Årets julekort - men innsiden får dere ikke se :-)


Har løpt huset rundt både ute og inne og pyntet med kristtorn også. Svigers hadde med seg hjemmefra. Så snilt - tusen takk! :-) For meg blir det ikke helt jul uten kristtorn nemlig. Har helt glemt å knipse bilder av pynten, men det blir nok en råd - sånn utpå nyåret ;-)

Når en skal false (brette) en haug med kartong er 
det jammen meg godt å ha falsebein


Glitterlim kan brukes til så mangt :-)


Katherine og svigermor tok seg en tur til grandtanten til Steffen mens jeg begynte å skjære til kartong til julekort. Julebildet er ikke tatt ennå, men pytt. Katherine fikk på seg Lucia-drakten sin og holdt Lucia-lyset i hånden når de ruslet bortover til grandtante. De hadde med seg litt godsaker også. Grandtante ble visst veldig glad - hun er en smule glad i godteri :-)))

Lucia Katherine :-)

(Hello Kitty-figuren, i skapet i bakgrunnen, er topp-pynten 
på kransekaken til dåpen hennes i fjor)

Vél hjemme igjen skulle Katherine en snartur opp på rommet sitt for å hente noe. Hun kom forskrekket ned igjen i full fart, helt hvit i ansiktet: "Jeg måtte komme å se, for noe ble knust og strømmen gikk." I all verden, tenkte jeg og ble med opp. Taklampen til Katherine har tre spotlights. Pæren (gassfylt) i den ene hadde eksplodert utover halve rommet hennes. Det var med et nødskrik at hun ikke hadde fått det i ansiktet. Kun metalldelen sitter igjen i spot'en, så det var litt av en smell. Stakkars godjenta ble skikkelig skremt.

Her var det en pære... Metallhylsen sitter igjen


Her er deler av pæren som eksploderte utover store deler av rommet hennes


Nei, nå piper det fra steikovnen - en ny ladning glass er ferdigsteikt. I morgen går turen til Bergen, og jeg har ikke hengt opp de nyvaskede klærne mine ennå. Litt treg med å vaske unna haugene av monster på vaskerommet... Men nå er jeg nesten ajour igjen. Hmmm... kanskje ikke så rart at jeg synes søndagen bare forsvant likevel? Men pepperkaker - det ble det altså ikke!


Fortsatt god 3. søndag i advent folkens!



 PS! 

Sjekk Sofia-pus. Knipset i natt - oppi dukkevognen 
til Katherine som står i mellomgangen her. 
Hun har lagt seg til på samme plass nå i kveld :-)

Perfekt! 
Men eh, Sofia - puten er i andre enden ;-) 

***

Tillegg kl. 22.20:

Oy, oy, oy - jeg glemte helt å ta med kalendergavetegningen fra Katherine.


Se! - for en herlig blid blomst!
Kan ikke annet enn å bli glad når en får en sånn fin gave av godjenta :-)

***

7 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Fytti pyton Irèn, jeg ser forskjellen på øynene til Balder. Håper det går bra på neste kontroll.

Jeg synes i grunnen ikke det er det minste rart at din søndag har gått i en "fiseføyke". Du er jo supereffektiv jo:o) Flotte kort og en aldeles nyyyyyyyyyydelig Lucia:o)

Det var da enda godt at den pæra eksploderte når Katherine ikke var på rommet sitt (puh)!!!

Ta deg en velfortjent hvil nå:o)

Irén sa...

Uff ja, Gry - jeg HÅPER på godt nytt fra dyrlegen, men er som sagt veldig spent...

Tusen takk for gode ord. Kjennes litt mindre trøtt da :-)

Vet du - Katherine var på rommet da det skjedde. Hun gikk inn og slo på lyset, og PANG! sa det... Uff og uff!

NÅ skal jeg innta sofakroken. Det er klart for en runde med "CSI NY" :-)

Nina og Bonnie sa...

Du verden hva du får tid til på en dag. Hos deg skjer det alltid mye, tror jeg.

Balder ser jeg også forskjell på. Men jeg satser jo at dyrlegen ser framgang ved neste kontroll. Vi har det med å tenke det verste bestandig. Stort sett så er det mye bedre.

Skummelt med den lyspæra til Kati. Det må ha vært litt av en jobb å få opp all glasskåren etterpå.

Du har laget noen flotte julekort. Er det noe du ikke kan lage??? Jeg synes du kan det meste, jeg. :-)

Gry Viola og Roxie sa...

Går nok bra med Balder på kontroll! Kan ikke dyrlegen ta laser på Balder? For meg så ser det ut som pupilla til Balder har hengt seg opp. For på reinbuehinne betennelser så bruker de laser!

Godt at det gikk bra og at ikke Kati fikk noe av den lyspæren på seg!!!

Må si som Nina. Er det noe du ikke kan?

Ha en fin uke!!

Gry Viola og Roxie sa...

Glemte å komentere pus bildet! Så fin hu er som ligger i vogna. Selv om det er feil vei så ligger hu nok veldig deilig!!

T :-) sa...

Kan du ikke sende over litt av all energien og effektiviteten din hit til meg Irén???? Flotte julekort. Jeg begynner å få bange anelser for hvordan det går med min julekortskriving...

Krysser fortsatt fingre for Balder.

Nydelig bilde av Lucia. Godt det gikk bra under eksplosjonen. Som jeg sier, det går som regel bra og takk og lov for det!!

Marianne sa...

Kjempe flotte julekort...Du er en kreativ jente ja! Og Lucia jenten var jo bare helskjønn!

God bedring til balder gutten...det så ikke helt bra ut det der...

Related Posts with Thumbnails