lørdag 21. november 2009

Skjelven penselføring...

Tidligere her i min lille krok av Bloglandia har jeg nevnt at det ville være kjekt å gjenopplive kreativiteten jeg for lenge siden brukte flittig. I kveld - eller i natt rettere sagt, gjorde jeg det. Men jeg skal ikke akkurat påstå at jeg ble så veldig fornøyd. Nei! - jeg fisker ikke etter komplimenter!

Blyant, akvarell- og gouachemaling var mediene jeg i sin tid benyttet meg av. Senere ble det hobbymaling som mang en lysestake, postkasse, tresleiv og jeg vet ikke hva, fikk fargerike strøk med. Glassmaling prøvde jeg også ut en periode. Det var i grunnen ganske artig, så kanskje det kan prøves ut igjen.

Akrylmaling på lerret (MMS)

I maaange år har pensel og blyant lagt nede for telling. Her for noen måneder siden gikk jeg til innkjøp av et startsett med akrylmaling - uten å ha noe peiling på hvordan denne malingen oppfører seg.Vel - resultatet ser dere. Det er ikke akrylmalingen det er noe i veien med! Hehehe! Synes forøvrig det er mye sant i det kinesiske ordtaket jeg har lånt.


Ikke helt slik jeg så det for meg da jeg begynte nei... (MMS)

Det er bare å konstatere at penselføringen nok ikke er det den en gang var. Men kanskje med litt øvelse? Har nemlig en plan jeg gjerne skulle gjennomført. Noen ganger kommer det godt med å være en smule sta! ;-)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var fint!;-)nydelig tekst ha ein fin dag!!!;-)

Marianne sa...

Syntes det var kjempe fint Iren!..Men som du sier, "use it, or loose it!", det er noe i det....bare kom igang du!, gleder meg til å se nye kreasjoner!

Luna sa...

Ja, enig med de andre her, veldig fint! :)

Nøve sa...

Så flott! Jeg har jo sett før at du kan tegne også :o)

Irén sa...

Tusen takk jenter! Som sagt en litt rusten start, men med litt øvelse går det kanskje bedre :-)

Du har helt rett, Marianne: "Use it, or loose it!" Godt uttrykk!

Tror nok jeg kommer til å prøve igjen, for det er nå litt gøy også da :-)

Related Posts with Thumbnails