fredag 13. november 2009

Nattens helt!

Heisann!

Må nesten fortelle hva som skjedde her på tunet i natt, eller rettere sagt grytidlig i morges. Sånn ca. halv fire, når jeg sov som en stein - omsider...

Jeg ble vekket av at Balder omtrent hoppet over sengen og gjødde som besatt i det han for ut i stuen som en rakett! Dette er helt mot normalt, så jeg skjønte at det måtte være noe... Halvt i svime snublet jeg etter Balder som hoppet oppetter hagedøren mens han fortsatt gjødde som en gal.

Da jeg så ut oppdaget jeg først hvorfor Balder gjødde. En rev sto vendt mot oss i oppkjørselen, 10-15 meter fra huset. Det neste jeg så var en forskremt Sofia-pus som sto klistret inn mot hagedøren. Stakkar liten pusefrøken! Da jeg løftet henne opp kjente jeg at hele kroppen hennes bare ristet, og hjertet holdt vel omtrent på å hoppe ut av brystet på henne. Uff, det var ikke noe kjekt!

Reven stakk da jeg åpnet hagedøren, og jeg måtte holde Balder tilbake i det jeg fikk tak i Sofia. Puh! Stakkars Sofia! Ikke bare blir hun jaget av rev. I forrige uke var hun i nærkontakt med en bil og fikk indre blødninger i hodet og ut i det ene øyet. Hun har gått på medisiner hele uken, og har i dag vært til kontroll hos dyrlegen hvor hun ble friskmeldt! Heldigvis! :-)))

Dyrlegen synes det er stilig at Balder passer så godt på henne! Det synes selvfølgelig vi også :-) Ikke minst går han imellom med en gang om Sofus-pus bøller seg overfor Sofia-frøkenen. Det hele endte altså godt, men jammen meg er Sofia en liten tøffing! Og Balder må vel kunne kalles Nattens helt - eller hva? :-)


God helg, folkens!


12 kommentarer:

Nina og Charlie sa...

Det var dagen helt ja, eller skal jeg si nattens. Haha...

Flinke Balder!!!!

Gry og Millis blogg sa...

Så kult av Balder!!! Herlig fyr.

Håper inderlig at det går bra med Sofia-pus!! Lykke til!

God helg til dere også:o)

Mira sa...

Ikkje bare ein helt, men verdens fineste helt også, vakker er han .Har lest litt i bloggen din nå, Nydelige bilder. Noen av dei gir meg hjemlengsel. Er fra ei lita
øy i Sunnhorland selv.
Ha ei fin helg.
Klem fra Mira.

Nøve sa...

Det var en skikkelig heltebragd, Balder! En ridder av høgeste klasse. Jeg vet jo ikke om Sofia-pusen er jomfru, men du redda henne lell,du!

Luna sa...

kjempebra jobba balder! :) og bra at pus er friskemeldt! Ha en fin helg!

snorredimma sa...

Det var litt av en nattehistorie! Balder er flink, han...;o)))

God helg!!

Photo-Me-Life sa...

Skikkelig vakthund det der gitt:) Bra han tar tak i sakene da han oppdager dem:)

Nå har marsvinet kommet seg hjem å har nettopp kosa seg med en dose salat her, artig å ha et dyr å fore....

I morgen tenker jeg at jeg må til ishavskatedralen å ta noen bilder av det vakre skuet jeg har fra stuevinduet mitt. Den lyser så vakkert blått...

Muffin sa...

Huffameg for en skrekkhistorie. Spesielt etter at jeg så en katt som ble tatt av rev :( Godt at katta har heltemodige venner som passer på.

Torill-e sa...

Så rørende å lese om Ridder Balder og Frøken Sofia :)
Nå får vi jo enda mer lyst på hund - hehe :)
Håper å kunne kjøpe en til våren, hvis ikke der blir alt for store forsinkelser mht Kina-turen. Slitsom på alle måter å måtte vente sånn i det uendelige.
Men jaja, vov skal det blir til slutt. Ser for oss at det blir en finsk lapphund.

Og som alltid - masse fine bilder å se på her :)

Nå reiser vi på Campingen, så jeg vi bare benytte anledningen til å ønske deg en fin bursdag imorgen.
Bursdagsklem fra
Torill m/fam

Gry Viola og Roxie sa...

Så flink Balder er som passer godt på sine 2 og 4 beinte i familien!!
Godt at Sofia pusen er friske meldt. Heldig er hun som har en bror som balder!!

Har du bursdag i morr den 15 November Ire`n? I så fall så vil jeg fratulere deg masse med 29 års dagen!! Ha en kjempe fin feiring!!

Irén sa...

Hei på dere, jenter :-)

Masse koselige kommentarer om godgutten som kom lille frøken Sofia til unnsetning. Tusen takk :-)

Torill:
Kjære deg! Ja, jeg følger med på "Øbben" vet du, og synes ikke om siste nytt fra RQ. Håper inderlig det skjer et lite mirakel nå så dere kommer i mål!!!

Så koselig at dere vil skaffe dere hund da. Vet at det er maaange innpå her som synes det er ekstra stas at dere vil gå for en Finsk Lapphund. De er nå bare helt herlige også da :-)

Tusen takk for bursdagshilsen! :-) Håper dere koser dere masse i helgen! Vi snakkes!

Gry Viola:
Ja, jeg har bursdag i morgen den 15. Men 29 sier du? Hehehe, takk for den! Beste gaven jeg kunne få tror jeg ;-)

Fortsatt god helg, jenter!

Hilsen og klem fra Irén på 29 (hehe)

Anonym sa...

Hei vil berre grtulera deg med dagen i dag.hilsen din to beint.

Related Posts with Thumbnails