onsdag 25. november 2009

Hverdagsglimt: søndagstur og ymse annet :-)

Svinger innom med en aldri så liten oppdatering med bilder av ytterst dårlig kvalitet (MMS tatt med min gamle mobil - siden den nye er kaputt!). Note to self: Husk å ta kameraet med når du går ut!!!

På fredag kom Katherine hjem fra skolen og så litt lur ut:

Jeg har noe til deg mamma! - sa hun og smilte så fint.


 Et nydelig hjerte! Se så fint mønster! 
Ser nesten ut som glassmosaikk :-)

Mammaen ble veldig rørt. Ikke minst siden jeg har fått små gaver av henne nesten hver dag i uken som har gått... Det er hennes bursdagsgave til meg.  Har ikke vi en godjente, så vet ikke jeg :-)

Vi har hatt en rolig helg. Spesielt siden Katherine ikke har vært helt i form. Men søndagen ville vi ut en tur å lufte oss litt. Katherine på sykkel, og jeg med Balder i bånd. Da vi kom ut til hovedveien og begynte litt på skogsveien hoppet kjedet på sykkelen til Katherine av.Kjedelig, men vi fant ut at da passet det fint å rusle inn i skogen litt.

Katherine lurte på hvem som har laget stien inne i skogen. 
Det er nok hjorten som har sine faste tråkk.

Litt trolsk og spennende i skogen :-)

Hvor kommer denne steinen fra tro? Se mamma, den har parykk på seg :-)


Balder ble superivrig og "støvsugde" hjortetrakket :-)


Sekundet etter dette bildet ble tatt knakk "treet" og Katherine gikk rett i bakken. 
Heldigvis landet hun mykt i mosen.

 
Leke - matmor?
Balder er HAPPY optimist! Han har funnet en HAUG med greiner og kvister.

Tenk om jeg hadde hatt kameraet med meg... 
Det var utrolig fint lys og stemning der inne i skogen.


Litt skummelt også, syntes Katherine


Fint siv som vokser der hvor skogsveien begynner




Da vi kom hjem igjen lå søskenparet, Sofus og Sofia, og ventet på oss. Mange ganger følger de etter på tur, men ikke søndagen altså.


******

Så gjør vi et lite hopp til i dag; tirsdag.

Katherine har hanglet litt de siste dagene med sår hals og litt bleik og trøtt. I dag hadde hun litt feber i tillegg. Da ble det hjemmedag, så får vi håpe hun blir kvitt det - hva det nå måtte være. Kanskje ettervirkning fra vaksinen hun fikk fredag?

Hun skulle egentlig hatt en venninne med hjem på besøk, så hun ble litt lei seg. Da hjalp det å få se litt Frokost-TV før hun kunne rigge seg til under pleddet sitt for å se sin høyt elskede Mamma Mia-film på DVD. Litt ekstra må det nesten være når en er syk :-)


Senere på dagen fant vi frem malersaker. Koselig med maleverksted :-)



Gave fra den lille pasienten. Herlige farger :-)

Jeg takket for det fine bildet, og spurte om hun hadde lyst på et bilde fra meg? Jo, det hadde hun, og det måtte være grønt og rødt. Hmmm... *fundere, gruble*

Vi er like glade i marihøner begge to :-) 


Fant ut at jeg ville male litt til for å øve meg på skrift - og å bli vant med akrylmalingen i det hele tatt. Må visst male mange bilder skal jeg få svung på penselen igjen ja :-)


Har hengt meg helt opp i dette kinesiske 
ordtaket. Synes det er så fin tekst:-)


8 kommentarer:

Ingun sa...

Hei

Så fin en skogtur. Den grønne mosen, parykken altså er knallfin til å ha rundt svibler.Tenk at hjorten lager slike fine stier...

steffen sa...

Ja det er flått.hilsen dinn to beint.

Anonym sa...

Hei vennen!
Tusen takk for skryt. *rødme, rødme*. Gøy er det i hvert fall.
Så herlig Kati er. Det er tydelig at hun er glad i mammaen sin ja. Gleder meg til jeg opplever det samme.
Så har jeg funnet ut en ting akkurat nå. Det er ikke kameraet ditt som knipser så fine bilder. Det er deg. For selv med mms bilder så synes jeg bildene dine blir flotte. Skulle gjerne ha gått tur med dere jeg, både de tobeinte og firbeinte:)
Ha en fin dag.
God klem fra meg!

Marianne sa...

Deilig tur i skogen..Kati har altid så mange morsomme komentarer på lur! Stein med parykk!! Ha ha, hun er jo bare morsom...stor personlighet den der Iren!!

Kjempe flotte malerier dere laget til hverandre, er nok ikke lenge før Kati arver dine egenskaper der! Nydelig marihøne! God bedring til Kati!

Gry Viola og Roxie sa...

Så fin skogstur!! Artig å være med dere på tur!!
Så fine malerier dere hade laget til hverandre!! God bedrting til Kati!!
Her regner det i dag! Håper at det gir seg snart for det er så mørkt å trist her!!
Ha en fin dag alle sammen 2 beinte og 4 beinte!!

Gry og Millis blogg sa...

Så fin gave du fikk av Katherine:o) Klart det varmer! Et fint hjerte laget av små barnehender:o)

FOR en flott trollskog dere har Irèn! Til tross for at du hevder at bildene var dårlige (noe jeg ikke er enig i:o) så formidlet du den fantastiske stemningen.

Både du og Katherine er kjempeflinke til å tegne og det ser da ikke ut som om du har latt penselen tørke???!!!!

Nina og Bonnie sa...

Dere to har det sååå koselig sammen.Det er en fryd å lese om det båndet dere har. Er det langt mellom barna på øya der dere bor???

Jeg er veldig enig med andre her om at det er ikke kamera, men du som tar bildene. De er jo så fine!!!

Nå håper jeg Kati blir frisk til helgen. Husker det var kjedelig å være syk på fridager. God bedring, Kati!!!!

Nøve sa...

Innlegga dine er alltid noe for seg sjøl. Veldig spesielt og fint og varmt.
God bedring til Kati, og god helg til dere!

Related Posts with Thumbnails