søndag 29. november 2009

Splitte mine pepperkakeårer ;-)

Heisann!

Som lovet - uansett resultat: Et pepperkakenaust blir til...


Omtrent slik håper vi det skal bli

Siden Katherine (Kati) var opphavet til idéen om å lage pepperkakenaust var hun med på å bestemme hvordan det skulle se ut. Robåt måtte det også være (Lurer på hvor fraværende jeg var når jeg sa Ja! til å lage dette, hehehe). Det hører med til "historien" at dette er første gang vi prøver oss på å lage pepperkakehus fra bunnen av... :-)


 Mønster må visst til...


Oppskrift på god deig til pepperkakeHUS mottas med TAKK! 
Denne deigen levde sitt eget liv... 

 
Montert - helt uten å brenne seg på karamellen :-)



Kosestund: pynting med godteri må til

Dyyyp konsentrasjon

Nammm... 

 Melisglasuren ble fast og fin: 
Eggehvitene ble stivpisket før melisen ble pisket inn og tilsatt noen sitrondråper



Velkommen til Pepperkakevågen!
Rudolf og Julenissen har funnet frem :-)



Nissegutten ror det han er nisse for :-)




Advent på tunet

Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.




Ønsker deg som er innom en fin adventstid!






17 kommentarer:

steffen sa...

Hei det er flått.dåke har gjort ein bra jobb der frue.

Anonym sa...

Det var eit veldigt fint pepperkakehus!ha ei fin advends søndag!;-)

Nina og Bonnie sa...

Å, så flinke dere er. Det huset var jo råflott. Hilse til Kati å si jeg synes hun er kjempeflink. Mye flinkere enn meg.

Ha en fin adventstid!!! :-)))

Nøve sa...

Næmmen så koselig!!!
Dere er kjempeflinke og har god grunn til å være stolte av dere selv. Det der burde være i avisa!!

Kos dere i advents-tida, det aner meg at det er dere gode til :o)

Laila sa...

Hei.
For eit flott naust, og alt tilbehøret. Kan ikkje gjerast bedre synest eg.
Ha en super advent.

bestao Wigdis sa...

Kjempeflott peparkakehus Kati:) Me skal laga den 12. då kjem ongane inn att til bestao og besten. Denne helgi vart da berre marknad og julegrantenning..Ha ein flotte adventi Anderstunet frao oss i Fjærland.

Orlaug sa...

Å, du hendelse so flott naust de har laga........med alt som skal til.......supert!

Gry Viola og Roxie sa...

Kjempe fin pepperkake naust Kati har laget!! Kjempe fint ble det!!
Ha ei fin uke og adventstid!!

T :-) sa...

KJEMPEFLOTT!!!!! Jeg kommer jo i julestemning av å se på bildene :-)

Marianne sa...

Så utroligt flike dere har vært! naustet ble jo kjempe fint! Bedre kunne det ikke blitt!! Hva det ikke gøy vel Iren, å lage hjemmelaget hus?
Skikkelig julestemning hjeme hos dere nå! det lukter så godt i huset når man baker peperkakehus!

Anonym sa...

Så koselig!!! Pepperkakehuset ble kjempeflott synes jeg. Og Kati er jo bare rå på pyntinga. Må være den ultimate kosesyssel for mor og datter:) Gleder meg til det blir min tur. Og får vi en sønn så slipper han ikke unna.
God klem fra meg!

Luna sa...

Kjempefint pepperkakenaust! orginalt - og moro! Så flinke dere er :) Vi har et suuuper kjeeedelig ferdig-kjøpt et i år (ronny sin feil, han kom plutselig hjem med et..) vi skal garantert lage et neste år! Fått masse inspirasjon no, fra pepperkakenauste deres og det flotte huset til marianne & co :)
Ha en fin advents tid :)

Anonym sa...

Kor flink dere har vært og tidlig ute:)
Vi også skal lage.men ikke før den 12 des,Gleder oss til det.Bruker samme mal hvert år;)
Kos dere i førjulstiden og hils steffen

Mvh Eirin,Gunnar og Vilde

Ingun sa...

Så fint hus. Dere er heldige som fikk ei så fin jente, og hun er heldig som fikk akurat dere;-))
Bake snart hus vi også. Ha ei fin advent;-)

Eirin Bjørnstad sa...

For et flott pepperkakenaust! ;-)
Så flinke dere er. Fin blogg har du også.
Ha ei fin adventstid. Eirin

Irén sa...

Kjære alle sammen!

Tusen, tusen takk for mange gode ord! Dere er nå greie er dere :-)

Katherine er stolt som bare det! Jeg har lest samtlige kommentarer til henne! Smilet kunne ikke blitt bredere tror jeg, hehe

Ønsker dere alle en koselig førjulstid! (Også skal jeg se om jeg får svingt innom hos alle sammen etterhvert!)

Hilsen og klem fra Katherine og Irén

Hanne sa...

Så flott et pepperkakenaust, dere er kreative. Her skal vi visst montere pepperkakehus til helga, men det blir av den typen som kommer i seksjoner. :-) Datteren er 26 år, men det spiller visst ingen rolle i jula.

Related Posts with Thumbnails