lørdag 11. oktober 2008

Rydding og mimring...

Hei til deg som er innom her :-)

Etter å ha vært på tur til et av barndommens riker (Fjærland) har tankene flydd. I dag ryddet jeg litt i kjeller og bod og kom over gamle postkort, brev og små minner fra tidligere. Dette trigget rene vadringen tilbake i tid. En tid da jeg også fikk uttrykt meg gjennom å være kreativ - til en viss grad :-)

Tegnet og malt har jeg gjort så langt tilbake jeg kan huske. Utdanningen min måtte bli noe innen form og farge... Gleder og utfordringer hånd i hånd ettersom en lærte mer og ville mer. Men ett eller annet sted på veien begynte denne "veien" å falme. Hverdagen innhentet meg tror jeg.


Savnet etter å uttrykke meg kreativt er der fortsatt. Det ligger liksom og ulmer... Med ujevne mellomrom er jeg innom og besøker både den ene og den andre bloggen laget av kreative mennesker som har sine egne "galleri" på nett. Tusen takk til dere for flotte visuelle opplevelser (Ingen nevnt, ingen glemt!)!

Noe av det jeg gjorde tidligere har jeg tatt vare på. Ikke fordi det nødvendigvis er så flott, men fordi en har laget det selv. Føler nå at tiden kanskje er moden for å ta opp igjen tråden etter tidligere hobbier - trur eg :-) Har i det siste sett en del på scrapping og scrapping på lerret. Kanskje disse teknikkene kan kombineres med "dekormaling", akvarell og kalligrafi jeg drev med før? Hmmmm....

På "Kontoret" (les: roterommet ved siden av kjøkkenet) har jeg en stor eske stående med utstyr og ymse greier fra da jeg var mer kreativ. Ok! Fra da jeg VAR kreativ! Kanskje det er på tide å børste støv av den? Tror jammen jeg skal gjøre det! Når jeg sitter og "semi-scrapper" fotoalbum fra Chile-turen tenker jeg stadig at det hadde vært så kjekt å gjøre noe mer. Lage noe - rett og slett skape noe.

I kjelleren i dag kom jeg over et gammelt avisutklipp som har med min søster å gjøre. Da jeg leste det fikk jeg en idé! Kan ikke avsløre noe nå, kan jo hende min søster leser her. Det kan hende dere får se resultatet her om jeg får til det jeg ser for meg. Men det blir i tilfelle først etter jul.

Småbildene dere ser er små ting jeg har gjort tidligere. Karveskurd (treskjæring med tollekniv), akvarell (dukkebilder og månenatt), "dekormaling" (ostefat m/mus). Kalligrafi fant jeg visst ikke eksempler på i farten. Da må jeg visst rydde litt mer i kjelleren *hehe*

Ønsker deg en riktig strålende fin helg!

Klem fra meg :-)

3 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Så moro å kikke tilbake, mimre, tenke og kanskje bringe frem stemninger fra tidligere som man hente frem fra hukommelsen og ta med seg videre. Trygt og godt... alt var bare lykke før kjennes det ut som! - antar at det kanskje ikke var slik men det føles som det!

Rosa sa...

Så kjekt å finne slike minner frå svunnen tid. Det såg verkeleg ut som du har eit talent liggande inni der. Finn fram hobbytinga og blås støv av talentet!

tusen takk for hyggjeleg kommentar hjå meg - god sundag vidare :)

Anonym sa...

Musene på ostefatet er jo bare ubetalelige! :D hvorfor har ikke jeg noe slikt i heimen? HÆ!!?

G

Related Posts with Thumbnails