lørdag 31. mai 2008

Blomsterfryd - med ønske om en god helg!

Yepp - enda et innlegg. Klokken har rundet midnatt, men jeg er lys våken. Så hvorfor ikke snekre sammen enda et innlegg med litt bilder fra "drivhuseffekten" i hagen nå om dagen. Det er helt vilt egentlig. Stauder som normalt blomstrer godt ut i juni er snart på hell... Breeeems! Stopp en halv! Det skal jo blomstre hele sommeren jo! Fortsetter det på denne måten må jeg handle nye for å ha blomstring ut sesongen... puh! (Dårlig unnskylding synes du??? Skjønner IKKE hva du mener! :-)

Men først, et lite glimt av godjenta. Knipset ved Smålungeren (eller Lille Lungegårdsvann) i byparken i Bergen, mens vi ventet på at pappaen skulle komme fra sitt månedlange opphold på jobb. Været var flott, og det var mye å se på, så tiden gikk fort den :-) Styggere bygg enn rådhuset i bakgrunnen skal du foressten lete en stund for å finne...


















Endelig - fire år etter at vi spadde opp og flyttet denne gamle peonen så blomstrer den! Se for en blomsterprakt! (Husk at det går an å klikke på bildene for å se dem litt større. Ikke alle er av like god kvalitet, men, men...).






















Riddersporene ( blå, rosa og hvite) strutter fulle av knopper. Og like ved, et vell av prestekrager. Sommerblomst nummer én synes jeg. Ikke umulig at de vil bli brukt neste helg når vi skal feire stor familiedag.















Prestekragen er liksom selve bildet på sommeren...
















Markjordbærplantene, som får vokse fritt i bedet, hadde storfint besøk i dag. Marihøner får meg til å smile gitt :-)


















Her er sistemann ut av rhododendronene våre. I løpet av dagen åpnet den ene knoppen etter den andre seg. Nå er det bare å nyte synet før kronbladene drysser som julesnøen vi drømmer om når den sesongen er aktuell... Hm, litt krasj i "bildet" der, men pytt - dere skjønner hva jeg mener - trur eg :-)


















Og med det ønsker jeg dere alle en riktig fortreffelig helg!


KLEM fra meg - som hiver meg rundt for å planlegge kakebakst, koldtbord, pynt og dekor til den store dagen neste helg... Skulle noen ha knallgode tips til det ene eller det andre i forbindelse med dåp er det bare å skrike ut. Tips mottas med stor takk!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails