fredag 2. mai 2008

Åpent brev til Lefdal Elektromarked: Skam dere!

Som kunde av et veletablert og seriøst (?) elektromarked som Lefdal utgir seg for å være forventer en et minimum av kundeservice og seriøsitet. Når en er så uheldig å være kunde hos Lefdal Elektromarked kan en tydeligvis bare glemme dette...

Nok en gang måtte jeg taste meg gjennom den såkalte kundeservice-telefonen deres ettersom dere enda en gang har vist at dere ikke holder ord! I dag skriver vi fredag 2. mai, og det er ATTEN dager siden vi bestilte en Siemens kjøkkenventilator hos dere til den nette sum av 3589,00 inkl. frakt. Denne summen ble trukket fra vår konto 21. april, og fortsatt venter vi på varen som ble lovet levert etter TO til FEM dager!

I dag fikk jeg et sporingsnummer ettersom ventilatoren er levert inn på postterminal i Oslo - i dag!?! Vi har ikke hatt varen på lager før nå. - var beskjeden jeg fikk pr. tlf. kl. 11.05 i dag. Hva i svarte H... er det dere driver med?!?!?!?!? Dette er første gang vi hører at den ikke har vært på lager. Hva som eventuelt måtte være sannheten - ja, se det tror jeg ikke en gang dere vet selv! Til dét kreves det oversikt, seriøsitet og kontroll - og god service. Tilsynelatende fraværende hos Lefdal Elektromarked.

Fredag 25. april ble vårt opprinnelige ordrenummer slettet, og nytt ble lagt inn siden "noe hadde skjedd". Hva dette noe var har vi aldri fått vite...! Vi fikk også beskjed om at ventilatoren skulle vi få tilsendt rett over helgen. Nå er det ny helg og som sagt fortsatt ingen ventilator. Lurer på hvilken uke, måned eller kanskje ÅR dere mente?

FIRE ganger har vi måttet purre på varen vår - tre ganger har vi fått forskjellige løfter og forsikringer - som ikke er blitt overholdt.

  • 16. april Bestilte ventilator hos Lefdal Elektromarked (www.lefdal.com). Bekreftelse på leveringstid 2-5 dager etter ordredato.

  • 21. april Kr. 3589,00 ble trukket fra kontoen vår. Ingen leveringsbekreftelse pr. e-post. (Den var lovet).

  • 22. april Purrer pr. tlf. og får beskjed om at: Noe er skjedd, en kollega ringer dere snarest og senest innen 24 timer.

  • 23. april Purrer igjen etter 27 timer, og får beskjed om at svarfrist som ble gitt dagen før: Nei det opererer ikke vi med!?! Og her har visst noe skjedd... Jeg skal få den som har med dette å gjøre til å ringe dere så snart som mulig, men ikke i dag!

  • 25. april Vi purrer igjen, for som vanlig er det ingen som ringer tilbake. Kundebehandleren vi da snakker med skjønner ikke hvorfor ingen har slettet det gamle ordrenummeret vårt som noe er skjedd med (Hva da?!?!?), og lagt inn nytt? For da vil alt ordne seg. Vi blir lovet at ventilatoren sendes fra lager i Sverige slik at vi skal ha den i hende rett over helgen. Leveringsbekreftelse sendes via e-post (Den fikk vi aldri!).

  • 2. mai Nå er det helg igjen - og hverken leveringsbekreftelse eller ventilator er dukket opp. Så vi purret igjen! Fikk da til svar at varen ikke har vært på lager før i dag, og er i dag levert inn på postterminal i Oslo. Vil du ha sendingsnummeret slik at du kan spore pakken din kanskje? Dette var det geniale (ja, ironien er absolutt til stede!) spørsmålet kundekonsulenten kom med. Om jeg som kunde ønsker informasjon?

    Er det først NÅ det går opp for Lefdal Elektromarked at en kunde ønsker informasjon (som en kan stole på!)????


    Til den/de som måtte ha ansvaret for ovennevnte hos Lefdal Elektromarked:

    Dere skal vite at dere har mistet MINST én kunde - og husk at all "reklame" er IKKE nødvendigvis god reklame... SKAM DERE, Lefdal Elektromarked - skam dere for slett kundehandling og elendig service. Vel - strengt tatt kan ikke noe være elendig når det egentlig har vært fraværende. Rett skal være rett.


    Hilsen

    Uheldigvis kunde - men aldri mer...

PS!

Hvorfor vi i utgangspunktet bestilte via www.lefdal.com? Ironisk nok siden Lefdal Lagunen anbefalte oss å gjøre det siden de var utsolgt i butikken, og det ville gå mye raskere å få ventilatoren ved nettbestilling...

Yeah right!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails