tirsdag 30. mars 2010

God Påske!

Hei, hei!

 En brytning mot alt det gule; BLÅTT :-)

I skrivende stund laver det ned med snø, men vårfornemmelsene er likefullt tilstede. Vi har behørig pyntet både ute og inne, så nå kan påskefeiringen bare starte :-)

 Den nydelige tulipanen (oppe til venstre) har Katherine filtet på skolen

Tenkte du skulle få et lite glimt av hvordan påsketunet vårt ser ut. Dessverre blir det ikke bilder utenfra, er litt redd for kameraet i all denne snøen! Men til gjengjeld blir det rikelig med glimt fra stue og kjøkken.

 Påskepynten er blanding av gaver og laget/malt selv. Koselige minner!

Torsdag og fredag setter vi i gang å male påskeegg. Kan hende det blir en smak på innholdet i et av husets mange godterifylte påskeegg også ;-)

 Mistenker kyllingene for å tyvsmake på innholdet i eggene ;-)

I morgen handler vi inn siste rest som skal til for at vi skal kunne kose oss optimalt i ferien. Litt kaker og boller skal vi bake også. Både Påskekake (appelsinkake), ostekake og boller, både med og uten eggekrem. Mmmm... gleder meg allerede :-)

 Oppe til høyre; påskepynt laget av Katherine :-)

Som seg hør og bør blir det nok både kortspill, Yatzy og brettspill også. Alltid like kjekt når små og store samles og spiller litt. Hvilke tradisjoner har du?


 Litt besøk blir det også. Kjempekjekt! Da gjenstår det bare å ønske DEG en riktig strålende og god
påske! Håper vi ses over påske ;-)





PS! Påskekrim blir det selvfølgelig også. Har allerede begynt på Panserhjerte av Jo Nesbø. Kan hende det blir litt påskekrim på TV også :-)

7 kommentarer:

T :-) sa...

Heisann, her var det påske, ingen tvil om det :-)
Hos oss finnes det fram pynt, men de blir lisom borte... Irene sa at nå fikk jeg begynne å ønske meg påskepynt! Jeg ønsker meg alltid nisser til jul. Jeg får heller ta en titt innom bloggen din så kommer jeg i påskestemning :-)

GOD PÅSKE og kos dere masse :-)

Nøve sa...

Så koselig det var her,da! Den tulipanen var det første jeg 'hengte' meg opp i, den var kjempesøt!

Har finni fram pynten min jeg også, men det er som Tove sier - det blir liksom mindre for hvert år. Merkelig. De gamle kyllingene har blitt fjørlause. Hm. Burde vel lage noen nye.

Kos dere, det ser ut til å bli mye innevær framover :o)

Marianne sa...

Så mange fine bilder Iren...du er bare kjempe god...Trodde først det var en skikkelig proff interiørblogg jeg hadde havnet på!
Kos dere masse i påska!!

Gry og Millis blogg sa...

Så flink du er til å gjøre det koselig:o) Kjempepåskestemning hos dere jo! Tulipanen var flott!!

Ha en strålende påske:o)

Nina og Bonnie sa...

Ja, jeg må bare si meg enig med Gry. Du er virkelig flink til å gjøre det koselig. Her er det mange ideer å få. Men foreløpig så har jeg ikke noe pynt til påske. Det får komme etter hvert.

Ha en riktig fin påske. Og kos deg masse!! :)))

Anonym sa...

Så utrolig koselige bilder:) Hit kommer jeg gjerne og feirer påske. Høres ut som om dere har planene i orden. Jeg blir alltid en lesehest i påsken, i likhet med mange andre tydeligvis;)
Vi har ingen tradisjoner eller planer i påsken vi. Et vennepar kommer på middag på påskeaften. Det er det. Ellers så må vi nok flere ganger ned til farmor da det bare er vi som er hjemme til å kunne trå til.
Du vennen, hvor skal jeg sende bilder til deg hen? Og hvor mange skal det være?
Ha en flott dag i dag, og kos dere med påskeeggpynting:)
God klem fra meg!

Anonym sa...

NYdlig påskepynt Iren!ser veldig koseligt ut!ha ei strælande påske klem Lisen

Related Posts with Thumbnails