tirsdag 23. mars 2010

Glimt fra bursdagsfeiring, IQ-test, og en hilsen til Toys "R" Us Lagunen

Hei!

Jammen på tide med en liten oppdatering etter dager med masse besøk, mange aktiviteter og en og annen hendelse... For å ta det første først; Skulle jeg ha glemt å si det til noen;

Hjertelig takk for hilsener og gaver til Katherine sin 8-års dag! 
Den store, lille jenta vår er SUPERFORNØYD og litt til! :-)

Hannah Montana opp og ned i mente...
Dagen ble feiret først med alle klassevenninnene på besøk. Da måtte det bli bursdagstema á la Katherine sitt store forbilde; Hannah Montana. Her går det i filmer, musikk og spill, og jeg vet ikke hva... Hjelpe meg så masse gaver det ble... Hellandussen, sier nå bare jeg :-)

 Bursdagsbarnet Katherine blåser åtte lys 
på kaken pappa bar inn :-)

Ekstra glad var nok Katherine siden pappa Steffen var hjemme på bursdagen hennes. For de som måtte ha lest bloggen en stund vet at det brått ble annerledes jobbturnus på vår kjære sjømann. Det var en stolt og glad pappa som bar inn den lille bursdagskaken med hele åtte lys. Og Katherine? Hun bare strålte om kapp med sølvlysene :-)

 Kakebordet fra familiebesøket på søndag

Nede til venstre; klassisk eplekake. Katherine sin favoritt.
Nede til høyre, min nye favoritt; stekt bringebær-ostekake *nammm*

I tillegg ble det servert hjortegryte med tilbehør. 
Godt med litt varm mat siden mange kom helt fra Bergen og 
skulle være hele dagen. Kjempekoselig!

Etter at klassevenninnene var reist hjem var det tid for åpning av gavene fra mamma og pappa. Må nesten legge til at vi ble litt lattermilde da vi hadde "varetelling" i entréen etter jentene reiste hjem; 1 bukse, 1 par støvletter og 4 luer hang igjen etter dem... ;-) 

Så, til gavene fra oss til vår kjære Snuppeline (Katherine/Kati); Sjekk dette morsomme uttrykket da hun ser hva den ene gaven er:

Nytt veske- og stylingsett til Nintendo DSi-spillet hun fikk til jul.
Tema; Hannah Montana selvfølgelig ;-)

Der var litt flere gaver, men rosinen i pølsen kommer her:
 
To nye spill til Nintendo DSi :-))) 
Hun hadde ett fra før som hun fikk til jul sammen med spillmaskinen

Men lykken ble kortvarig. Da Katherine gledesstrålende åpnet spillene for å prøve dem litt før leggetid ble nedturen STOR! Inni etuiene var det TOMT!?!?! Katherine ble naturlig nok skikkelig lei seg. Ikke fritt for at vi voksne ble lei på hennes vegne. Da var det bare å hive seg på telefonen til Toys "R" Us på Lagunen i Bergen.

Personen som fikk "gleden" av å ta i mot telefonen fra meg la seg langflat med en gang og beklaget det hele. Om vi ikke bare kunne stikke innom å hente spillene? Nei tenk! Det tar oss minst 1 og 1/2 time hver vei, ferge inkludert, å komme oss til Lagunen. Så det var ikke aktuelt.

Vi ble lovet at spillene skulle sendes i posten slik at Katherine fikk dem lørdag eller mandag. Dette var torsdag ettermiddag. I går purret vi siden spillene ikke dukket opp i posten. En intern liten glipp var årsaken. Spillene ble sendt i posten, og i dag kom de frem. I skrivende stund er Katherine fortsatt på skolen. Hun kommer til å bli SÅ glad når hun ser hva som er kommet i posten:

 Nederst er det et koselig Hannah Montana-kort med håndskrevet hilsen, og en 
ekstra gave fra Toys "R Us; Littlest PetShop-figur som plaster på såret!

De vi snakket med hos Toys "R" Us på Lagunen har lagt ved en overraskelse til Katherine. Det var jammen meg flott gjort! Tusen takk til dere for god service - tross alt! :-)))

Apropos pakke i posten! En pakke og to til fant veien over fjellet fra Nittedal. En familie vi er blitt veldig glad i, og gode venner med, har sendt Katherine flotte gaver. Enda en gang... Dere er ikke riktig klok ;-) Se bare her:

"Kati-ling" i nydelig Tingeling-drakt. 

Gjett om hun ivrig fikk den på seg i en fei og begynte å posere i vei :-) Hun riktig frydet seg. Tror nok det viser på bildene ja :-)

En annen som ble minst like ivrig noen dager før dette var Balder-gutten vår. Han har vist tegn til å kjede seg litt inne, og har bøllet litt med kattene. Fant ut at det kanskje var en idé med en aktivitetsleke hvor han får bruke hodet litt. Hos Min Beste Venn på Lagunen fikk jeg god hjelp til å finne riktig leke. Det var tre "puslebrett" med hver sin vanskelighetsgrad. Jeg valgte middels i samråd med betjeningen. Riktig vanskelighetsgrad??? Hmmm...

 Her ser dere litt av "IQ-testen" med en godbit (frysetørket kalkun) 
under hver luke.

Ble dette en utfordring for Balder - som uten problem åpner hagedøren med snuten?

Tja...

Ingen sak å fiske frem den ene godbiten etter den andre her nei...

Vips! så var brettet tomt, og hvor ble det av Balder?

Leke litt nå, matmor???

Det var ikke LITT utfordring engang, hehehe. Burde ha visst bedre. Det er tross alt Balder-gutten det er snakk om :-) I dag var han uheldig og bommet på døren til gravemaskinen, så han slo seg litt. Han ville være med Steffen som jobbet. En slukøret Balder ble med meg inn, og lot seg umiddelbart trøste av en runde med godbit-brettet. Aldri så galt...

Du verden - akkurat nå er det faktisk en liten solgløtt ute ser jeg. Snøklokkene nikker så fint i vinden, og fuglene kvitrer. Får nesten litt vårfornemmelser her :-)

Ha en fin dag! 

11 kommentarer:

Nøve sa...

Å herlighet for ett kakebord!!! Du må ikke vise fram slik, jeg sitter her med vann i munnen og kun en tanke i hodet...

T :-) sa...

mmmmmm bringebærostekake ser og høres veeeeeldig godt ut....

Heldig Kati som fikk så mye fint. Tydelig at hun koste seg. Supert!! :-) Sånn skal det være :-)
Men huff så kjedelig med esken som var tom :-( Bra det ordnet seg, selv om det tok sin tid. Det blir ikke helt det samme da nei. Men på en annen side så blir det jo nesten litt bursdag på nytt i dag :-)

Flinke Balder som "tok a'n" med en gang.

Gry Viola og Roxie sa...

Flotte bilder av ei stor jente på 8 år!! Dere var jammen meg uheldig som fikk bare esken med uten spill. Godt at det ble oppklart og at kati fikk "plaster på såret".

Den bringbær ostekaka kan du legge ut oppskriften på den? Den så jo bare kjempe god ut, fikk vann i munnen da jeg så det bildet!!

Flinke Balder gutten som tok "utfordringa på strak labb!!

Ha en fin uke videre!!

Irén sa...

Hihihi, Nøve - synes jeg ser deg for meg ;-)

Oppskrift skal bli. Den bringebærostekaken(hjelpes for et langt navn) er snaddergod. Kremete og bare deilig *sukk*

Gry og Millis blogg sa...

Det så ut som et skikkelig vellykket bursdagsparty. Absolutt ALT i Hannah Montana. Ikke rart Katherine gliser storfornøyd:o) Tingelingkjolen var forresten herlig!!!

Flinke Balder som ordna "aktivitetsbiffen" lett som bare det. Smart fyr det der tror jeg:o)

Kakene så helt vilt gode ut Irèn. Jeg er tidenes kakemonster, og holdt på å ete opp skjermen når jeg så den ostekaka.... *sikler*;o)

Nina og Bonnie sa...

For en bursdagshelg!!!! Den frøkna di er ei heldig jente. Der var det jo alt. Masse gaver og kaker som får munnen til å fylle seg med vann. :)

Balder er en smart hund. Ingen aktivitesleke er vanskelig nok for den hunden. Der sliter du, Irèn. Hihi...

Nøve sa...

Haha, det var visst ikke bare jeg som fikk vann i munn her! Godt vi bor såpass langt unna, eller hadde du jaggumeg hatt en siklende bloggegjeng på døra..

Bursdagen MÅ jo bare ha vært vellykka :o)
Jeg var med tanteungen min på HannaMontana film, og ho holder tydeligvis koken (jeg likte best faren til Hanna, jeg da... Billy Ray Cirus har ikke en dårlig stemme og ehh utseende akkurat ;)

Ble imponert over Balder! Det tok vel litt tid, eller var det for enkelt??

Nøve sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Sitter og smiler fra øre til øre her. For et herlig innlegg:)) Super service, strålende Kati, herlig Balder og et kakebord som gjorde meg sulten i hvert fall. NAM!!!
Ha en flott kveld videre vennen.. Nå sender jeg dansken for å hente litt utelagd mat til sjuklingen her.
God klem fra meg!

Irén sa...

Hei igjen, jenter :-)

Nøve: Enig med deg om Bily Ray Cyrus ;-)

IQ-trimmen for Balder var ALT for enkel!!! Første gangen han prøvde brukte han kanskje 3-4 minutter. Nå tar det knapt ett minutt hver gang han får den. Han er en smarting, godeste Balder-gutten vår, hehe

Anonym sa...

Dei kakene såg gode ut nam,nam,-)nydlige bilder av bursdags feiring!ha ein strålande dag klem Lisen

Related Posts with Thumbnails