søndag 28. mars 2010

Stemningsrapport: Earth Hour + vårglimt


Heisann!

En kjapp sving innom med en liten stemningsrapport fra Anderstunet etter Earth Hour i går kveld. Katherine fikk være oppe litt lengre så hun fikk med seg starten på Earth Hour-timen. Hun synes det var kjempekoselig med alle stearinlysene. Bildene her viser bare noen av alle lysene som ble tent rundt om kring i huset.

 Earth Hour-bildet er lånt herfra

Freden senket seg, og vi fant oss plutselig snakkende om "gamle dager". Om den tiden når det var stearinlys de hadde, og bare det. At de måtte lage egne stearinlys, lage såpe osv. Katherine satt storøyd og fulgte med. Hun har vært med å lage lys nemlig, så hun vet litt om arbeidet. Det kom noen "Oy!" fra henne.


Litt artig egentlig, å sitte sånn i tussmørket. Koselig var det. Vi ble vel skjønt enig om at det skal vi gjøre igjen - uten at det er Earth Hour. Skulle noen være i tvil; vi tenner faktisk lys ellers også, men da med elektrisk lys i tillegg :-)



Så, for å runde av en mørk kveld - her er noen glimt fra hagen. Våren er i full anmarsj med krokus, snøklokker, klosterklokker, og mer til.


I går var vi som snarest innom Plantasjen. Når jeg får ryddet litt skal det pyntes til påske her. Ekstra koselig med litt nyinnkjøpte inne- og uteblomster å pynte med. Påskeinnlegg er på gang.


Balder elsker kulde, snø og is. Men når all snøen smeltet bort kom alle greinene frem som han eeelsker å dra på. Her venter han utålmodig på at jeg skal knipse ferdig så det kan bli litt leking også.

Ha en fabelaktig Palmesøndag! :-)

7 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min!
Ser med stor misunnelse på at du har fått mere vår enn vi har her, enda vi flyttet hit for å få en kortere vinter.
Aldri opplevd lengre vinter jeg, så jeg føler meg så lurt!
;)

Elisabeth sa...

Så koselige stearinlys-bilder. Virkelig stemningsfullt :o)
Oi, så misunnelig jeg ble på de flotte blomstene i hagen din. Kan nesten ikke vente på at det skal begynne å spire hos oss. Det klør i fingrene etter å få begynne å luke og rake. Men enn så lenge ligger tåka tungt over Lillehammer med en innslag av litt sne innimellom :o(

T :-) sa...

Så artig anker-lysestaken er. (tror det er et anker?)

Snøen må ha smeltet fort hos dere når det først begynte? Det er jo skikkelig vår hos dere.

GOD PÅSKE!

Gry og Millis blogg sa...

FOR noen flotte stemingsbilder av stearinlysene du har tatt Irèn. De var fantastisk fine. Har du brukt lærdommen fra Mariannes fotokurs? Du er jo kjempeflink!!

Våren har kommet myyyyye lengere hos dere enn hos oss. Heldiggriser:o)

Ha en flott påske!

Anonym sa...

Du får meg nå skikkelig til å rødme også da. Tusen takk for skryt. Hvis du vil så kan jeg slenge madrassen inn til deg jeg;)
Stemningsfulle bilder hos deg. Og så fine vårbilder da!! Litt misunnelig kan man si. Vil ha vår!!
Nå skal jeg pakke sammen og komme meg hjem.
Ha en flott dag Irèn!
Stor klem fra meg!
PS: Og tusen millioner takk for at du vil lage header til meg. Skal finne bilder jeg:)

Nøve sa...

Ja dette var flotte bilder! Du kunne kanskje litt om dotten fra før??
Den nye bloggen har forresten blitt veldig fin, du liker en utfordring eller to, du, tror jeg.

Ha ei riktig god påske!!

Irén sa...

Heisann!

Nina: Vi er ikke akkurat vant til å ha skikkelig vinter i månedsvis her heller. Våren kom i løpet av tre-fire dager. Snodige greier.

Elisabeth: Bare vent, brått er våren der så du kan ut og kose deg med hage og det hele :-)

Tove: Fra vinter til vår på null komma null. Mne det snødde i går... Yepp, det er en anker-lysestake. Kjøpt i Danmark, gave fra svigermor :-)

Gry: Lærdommen fra Marianne er helt klart brukt. Artig å merke at enkelte ting begynner å sitte :-) Blir nok snart vår hos dere også tenker jeg. Unner dere det veldig iallfall, så innesnødd som dere har vært!

Elin: Bare koselig det vet du. Nå er det bare en dag til du kan slå deg sammen med Dansken og slenge beina på bordet ;-) Klem!

Nøve: Niks, dotten var ukjent, men klart et nyttig bekjentskap :-) Om den redesignede bloggen; tusen takk, synes det er artig å prøve ut nye funksjoner. Minner litt om gamlejobben min på en måte :-)

Fortsatt riktig GOD PÅSKE til dere alle!

Kklem fra Irén :-)

Related Posts with Thumbnails