søndag 11. januar 2009

Lykke kan være så mangt

Leste du forrige innlegg? Ønsket gikk i oppfyllelse: Posten kom den, yippiiii!!! Jeg måtte pent vente til postbudet hadde tatt runden sin, og returnert til post-i-butikk før jeg kunne hente pakken. Siden jeg hadde bestilt at pakken skulle sendes i oppkrav og postbudet ikke har betalingsterminal... vel, da ble det sånn.

Men, hvorfor i alle dager har ikke (land)postbudene betalingsterminaler?!?! Hmmm....

Hva pakken inneholdt?



Et splitter nytt Canon EOS 450D (kit)

O' lykke! :-D


(Jada, jeg vet, materialistisk til tusen...)



Min sengelektyre fra nå og fremover en stund... I think not! Er alt for glad i krimbøker til å ofre noe der. Her skal det læres etter prøve- og feile-metoden - trur eg :-)



Som tittelen sier; Lykke kan være så mangt. Fange stemningsøyeblikk for eksempel. Og dét kan også være så mangt. Som dette gamle fatet (som har vært avbildet her før), fylt med steiner fra Kreta. Masse gode minner.





En liten statue innkjøpt på samme tur - til Kreta. Ikke egentlig min stil, men synes det er noe skjørt og vakkert over den :-)



Lykke kan vel også være et morsomt øyeblikk? Var litt treg med å trykke på knappen, så da ble det et slikke-på-nesen-bilde :-)



Lykke kan i alle fall være å se barnet sitt være glad og fornøyd og kose med et av husets kjæledyr. Her er det Sofia som blir dullet med :-)



Når en liten jente begynner å bli trøtt utpå lørdagskvelden er det godt å hvile litt på en trygg pappaskulder. Lykke for både stor og liten dét! :-)



Utpå kvelden er det andre som blir trøtte også. Da kan det være godt å krype sammen og ta en liten blund. Utrolig søte der de sover i sin nye hule.



Men UFF! Hva var det? Lynte det??? Fysj, for en ekkel blitz! Gi deg nå, matmor! - vi vil ha fred oppi her takk!



Jeg får heller ta til takke med å knipse litt veggpryd jeg da. Dette keramikkskiltet har også vært avbildet her før, men tar det med lell. Er veldig, veldig glad i det! Diktet er nydelig! En gave fra min kjære søster :-)

Som sagt - lykke kan være så mangt. I skrivende stund sprer duften seg i huset av deilig røkt pinnekjøtt. Lett forsinket nyttårsmiddag med min kjære som var til sjøs da vi andre feiret det nye året. Huset er ryddet og relativt nyvasket, vi er friske (stort sett), og har det bra sammen. Kort sagt: Lykke! :-)

Lykken blir nok stor når jeg har fått knipset og prøvet og feilet en del med det nye vidunderet av et kamera også. Inntil videre kan jeg ikke påberope meg å ha kunnskap nok til kontrollett bruk av det *tjihiii*

Men - lykke kan også være å utforske nye ting - da er det jammen godt det er digitalt, og ikke film på gamlemåten! Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Er den som her hos oss, er den heller våt og vindfull. Desto koseligere å fyre i peisen, lytte til litt fin musikk, være sammen og bare kose seg!

KLEM fra meg til deg :-)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Irèn!
Gratulerer så mye med nytt kamera. Synes du allerede har tatt mange fine bilder her jeg. Jeg gidder heller aldri å lee meg til å bruke ting. Har bare ikke turt å prøve meg så mye frem med mitt som også er ganske nytt.
Prinsesse Elin sendte meg en mailadresse til photoscape. Så nå har jeg funnet ut av å legge til rammer og sånn. Morsom side. MEn jeg får ikke til at bildet legger seg over hele øverste del. Hvis du skjønner hva jeg mener. Veldig kronglete sagt dette:)
Lykke er: Lykke er nøyaktig de tingene som gjør at du føler deg glad. Synes du var flink tl å forklare din lkke.
Ha en flott kveld Irèn og kos deg med familien.
Klem Elin!

Marianne sa...

Så heldig du er da som har fått nytt kamera. Sitter her og ser å mitt eos 450D også, men det er helt dødt...Her er det nok samma været som hos deg, så nå sitter vi også med fyr i peisen, og tacoen putrer i gryta...fortsatt fin søndag, fra en annen som er veeldig lykkelig!

Related Posts with Thumbnails