søndag 18. januar 2009

48 fristelser

Fortsatt god søndag folkens! Håper ikke dere har noe i mot en visualisering av noe av det jeg har gjort på i dag... Som nevnt bobler det over av tiltakslyst i retning hobbysysler. Men som kjent må jeg vente litt med å få utløp for "lystene" til jeg får fatt i ny maling. Den gamle hobbymalingen min var sørgelig størknet i glassene gitt. (Det var ikke få glass... *plystre*).

Hva gjør man så? Jo, man bretter opp ermene og gyver løs på en ganske så rund bolledeig. Og skal det være, så skal det være - det måtte bli boller med kanel i svingene. Smør, sukker og kanel rettere sagt. Med andre ord; Skillingsboller! Måtte liksom ha noe å gjøre før jeg skulle lage istand middagen... Yepp, det ble boller til kaffien - eller teen for oss som har bedre vett ;-) Kakao til de som ville kose seg ekstra mye :-)




Etter å ha rørt sammen tørt og vått, og latt det heve litt ser det slik ut. I grunnen ganske deilig å kna en deig. Får utløp for mye av både det ene og det andre da *knis*



Kjevling kan også være god "armtrim". Trengs muligens ekstra mye trim etter å ha fortært et ukjent antall av disse "bombene" *ehem*



Så tar en kniven fatt og deler opp etter beste evne. Sånn omtrentlig i alle fall :-)



Ser ikke alt for ille ut dette vel? Men mer heving må til!



Da blir de nemlig seende slik ut når de er ferdigstekt. Kanskje litt vél mye perlesukker? Men pytt, det er jo så godt :-P



Vær så god! 48 fristelser klare til innhugg!

*Nammm!*



PS!

Utrolig hva man gjør for å få nye motiv til å teste ut det nye kameraet... *flire*


1 kommentar:

Marianne sa...

Jeg synes du fikk gjort mye fornuftig i dag, bakt boller, tatt bilder og skrevet blogg...ikke galt det. Flotte bilder var det og....var nok en fornøyd jente som fikk kost seg med boller etterpå..

Related Posts with Thumbnails