mandag 5. januar 2009

Frost... og endelig hverdag :-)

God morgen, og fortsatt godt nyttår! Tusen takk for koselige meldinger både her og der til dere som har lagt igjen spor. Det setter jeg stor pris på :-) Jammen meg skriver vi 5. januar 2009 allerede. Tiden flyr - som vanlig. I dag er det skolestart, og det store spørsmålet var: Vlle vi komme oss opp i tide til å få Katherine avgårde med skolebussen?



Katherine spør stadig etter venteskuret som blåste ned
i stormen siste helgen i oktober 2008.


Joda, vi gjorde nå det, men det var litt Texas en stund, tjihiii... Også fikk vi oss en god latter i morges da jeg skulle hjelpe Katherine på med kjeledressen. Et helt nødvendig plagg når det er hele TI (10) minus ute. Brrrrr... Ja, det var latteren ja. I det jeg omtrent tok spenntak for å dra igjen glidelåsen på kjeledressen utbryter Katherine at: Oj mamma, NO e' eg tjukk no. Hun sto der som en liten miniatyr av Michelin-mannen :-)



Kanskje venteskuret settes opp igjen før vinteren er over?
Vi håper det, for det er sterkt savnet!

Tror nok ikke hun kommer til å fryse nei. Mulig jeg gikk bitte litt "overboard" i påkledningen hennes i dag: ull innerst, bomullsgenser, fleecejakke, ytterjakke, hals og tykk kjeledress. I tillegg leggvarmere, tykke labber og hansker, og cherroxer... Og ytterst - refleksvest selvfølgelig! Puh! Blir svett bare ved tanken her jeg sitter og småfryser ved siden av peisen. Er nok ikke helt i form ennå. Enda hele julen har gått og formen har vært laber. Oh well, ny dag, ny uke, og ikke minst nytt år. Nå må det vel gå bedre vel? :-)



Kan det være venteskuret Katherine speider etter her tro?

Etter å ha fått Katherine avgårde med skolebussen 7.30 var det tid for å la Balder få morgenturen sin. Han fikk løpe fritt i tussmørket, i pur glede over snø, rimfrost og kulde. Han simpelthen eeelsker denne årstiden når det bare blir kaldt nok. Han er ikke Islandshund for ingenting! Om du går inn på lenken til Islandshunden vil du se Balder oppe i høyre hjørne. Han er en flott ung mann den vofsen vår :-)



En liten pustepause på utsikten, godt parkert oppå rimfrosten.
Brrr...




Apropos rimfrost - det er visst deeeilig å slikke i seg...?
*BRRRRR*



To søte små som regelrettet rygget vekk fra hagedøren da kulden bet dem i de små nesetippene. De tok full retrett opp i godstolen sin, og gikk umiddelbart i "dvale". Hehehe, ikke greit å være pus om vinteren nei.




Ufyselig kaldt for noen, men egentlig ganske vakkert for andre :-)



Bortsett fra at motivene avslører at jeg ikke tok høstonn i steinbedet, så er det ganske dekorativt med rimfrost på. Ikke sant?






Ved siden av flaggstangen på utsikten står ankeret som viser at det bor maritime folk på gården. Dekorativt og flott der det står, sommer som vinter.







Det er tid for å brygge en kanne med te, og peisen må ha tilført ny næring (les: VED!). Ønsker deg en fortreffelig uke, den første i 2009! Etter et "frossent" innlegg kan det kanskje være på plass med en varm hilsen fra meg til deg... Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flott blogg Iren!


Varm hilsen fra storesøs! :)

Anonym sa...

God kveld!
Så koselig med hilsen fra deg. Godt nyttår:)
Vet du hva? Her hos oss var det 18 kalde da vi dro på jobb i dag tidlig. Hva skulle du pakket på lillegullet da?:)
Balder og pusene er jo bare så utrolig søte da. Du har sikkert skjønt at jeg er veldig glad i katter.
Nå er det meldt varmere mot helgen, og det gleder jeg meg til. Var 13 grader inne da vi kom hjem i dag. Det er kaldt det.
Kos deg med peisen og te. Det gjør jeg nå.
Nyttårsklem Elin!

Anonym sa...

By the way:
Tusen takk for at du krysse fingre og tær sammen med oss.
Tålmodighet kom til meg. Her skal du motstand finne!

Bouvbear sa...

Godt nytt år!
Herlige bilder og morsom fortelling fra årets første virkedag! Balder ser ut til å være i sitt rette element nå i kulda.
Kommer snart en tur igjen.

Marianne sa...

Balder er en flott kar ja, og tydelig at han koste seg ute i vinter morgenen. Nå skal jeg av å kjøpe skøyter til mine håpefulle, for nå er det 30 cm is på vannet, og da tør til og med hønemor å la ungene gå på vannet...
Ha en fortsatt fiiin dag.

Related Posts with Thumbnails