søndag 18. januar 2009

Kameratesting/interiørsafari

Som kjent så driver jeg for tiden og prøver å bli kjent med det nye speilreflekskameraet. Tror nok det skal bli en lang reise ja, men det er skikkelig artig. Har allerede innsett at jeg nok trenger minst ett ekstra objektiv og ekstra blitz, men det får komme etterhvert. Inntil videre har jeg mer enn nok med å sette meg inn i alle innstillinger, knapper og duppedingser...



I kroken over tv'n henger denne kjekke smijernslykten. Den gir koselig stemningslys i en ellers mørk krok.



Var tom for kulelys, så da ble det et lite kubbelys istedet.



Utsnitt av et gammelt tinnfat som har fulgt gården her i tre generasjoner. Nydelig arbeid.



Se bare denne rosen!



Et av mange minner fra Chile. Nydelig håndlaget glassfat fra Frutillar ved innsjøen Llanquihue.



Tenn et lys i mørket...



Som noen av dere vet er noen av generasjonene her på tunet aldri så lite maritime av seg.



Hva passer vel bedre da enn en fyrlykt i stuen?



Med skjell i fra fjæren, og nydelige rundslitte steiner fra... eh, øh, ehem, Kreta :-)



Denne vakre dame er også fra Kreta. Ikke første gang hun er modell på denne bloggen, men pytt :-)



Hun har det riktig så fint der hun står og troner mellom elegante blomsterurner fra Danmark. De er i smijern og sink. Tusen takk kjære svigermor. Flott gave! Ellers er jeg veldig glad i lyspendlene. De er fra Herstal, innkjøpt hos Christiania Belysning. En gave til oss selv det året vi flyttet inn på gården.



I kroken bakom peisen trengtes det litt farge. En glassdekorasjon fra Black Design Shop gjorde susen :-)



Da jeg sluttet i min forrige jobb fikk jeg gavekort fra gjengen jeg jobbet med. Gavekort hos Fem Høns på Leirvik (Stord). En av tingene jeg hadde gleden av å ta med meg hjem er denne telyslykten som henger i kjøkkenvinduet.



Er ikke denne søt? En gave fra min kjære svigerinne og nesten navnesøster. Yepp, jeg er glad i pinnsvin :-) Størrelsen på denne er omtrent som en stor drue. Skulle absolutt hatt makroobjektiv for å ta skikkelig bilde av denne...

Vel - det var en liten foto/interiørsafari-runde her hos oss. Det kommer nok mer ;-)


Klem fra Irén



***

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails