mandag 19. januar 2009

Freesia og tulipaner

Da jeg var ute på lørdagshandling gikkveien innom vår lokale blomsterhandel; Tusenfryd. Der får en både bruks- og pynteting i tillegg til potteplanter, skårne blomster og mer til. Det måtte bli en sammensatt bukett, en vårlig en. Er nesten så en føler seg litt våryr om dagen - til tross for at vinden rusker sånn rundt oss at en skulle tro det var høst...

Ingen hemmelighet at jeg har en svakhet for freesia. Først og fremst duften... sååå utrolig deilig! Men selve blomsten er ikke så verst den heller. Grasiøs, rank og slank, med sprekkeferdige knopper i kø. Kort sagt nydelig!

Ikke minst tulipanene - de er helskjønne! Til jul må jeg alltid ha hvite og/eller røde tulipaner. Hører liksom med. Men når det bikker ut på nyåret er det farger som gjelder - fargesymfoni! Men denne gangen holdt jeg igjen av hensyn til freesiaene. Synes det ble en fin miks av farge og form med en blanding av hvite freesia og lilla tulipaner :-)



Skulle fortsatt gjerne hatt makroobjektiv til slik fotografering, men, men...




Nydelig! Nei, jeg mener ikke mitt eget bilde, men synet av freesiaene - om du forstår? :-)




En fargesterk liten trio runder av det hele. En enkel bukett med blomster - men så mye glede...

Yepp - det ér til å bli glad av :-)

1 kommentar:

Marianne sa...

Nydelige blomster bilder du har tatt der, er så godt å vite at vi er på vei mot lysere og varmere tider...Her er det 1 minus og forfryst slaps over alt.

Related Posts with Thumbnails