fredag 8. januar 2010

"En uke i ett innlegg"

Nesten en uke siden sist - hvor blir tiden av egentlig? Det er nok ingen overdrivelse å si at jeg er en smule mettet av blogging/data for tiden. Pussig? Hmmmm.... ikke egentlig :-)

Her fyker sjømannen forbi på snøkjelken til Katherine

Siden sist har jeg blitt gressenke i kulden. Min kjære befinner seg i varmere strøk. Nærmere bestemt et sted mellom Kypros og Israel - sjømann som han er. I dag fikk jeg melding om at de har deilige 25 varmegrader...

Men, jeg klager _ikke_! 
At vi har fått full vinter her på Vestlandet må bare nytes! 
Så enkelt er det!

 * Vakker julekort-natur
* Glitrende snø
* Glitrende snø i stjerneklart måneskinn
* Påskefølelse i januar når solen skinner
* Potetmelsknirk når en er ute og går...
* Lek i snøen (barn i alle aldre)
* Overlykkelig Balder (frost/snø)
* Kosete pusekatter foran peisen ;-)
* Peiskos inne
* Bålkos og pølsegrilling ute
* Balansekunst på ski - en utfordring for enkelte av oss :-)
* Aking!!!

Veldig mye kos når en tenker seg om - eller hur? :-)

Jeg har ikke tatt så mange bilder i denne perioden. Har knapt rørt speilrefleksen, men min gamle mobil er stadig med ute og inne. Se bare her:

Utsikt fra Færavåg mot øst. Tysnessåto i det fjerne


Julen er pakket vekk, 
men lysene på kjeglegranen får lyse opp en stund enda :-)



Apropos pakke vekk julen; 
Kanskje Sofus-pus vil pakkes vekk for sesongen? Tas frem når det våres? Hehe

Sofia-pusen foretrekker å holde seg for seg selv, men er begynt å bli ganske tøff. 
Mulig det har noe med kalkunpølsene i pannen å gjøre? 

Andre må få maten servert; småfuglene lever godt i Færavåg :-)

Fløtekartongene inneholder hjemmelagete "meiseboller". Oppskrift er funnet inne på den koselige, flotte og nyttige hjemmesiden til Moseplassen. Anbefaler et besøk inne hos henne:-)

***

 FROST

 Kan Märtha ha vært innom tro??? ;-)

Det er mangt og mye, smått og stort, som kan fascinere meg.
Frost og snøkrystaller for eksempel:

Fantastiske formasjoner

Små kunstverk

Vakkert

***

Katherine

Her er en sliiiiten Katherine på hjemvei fra skolebussen

I dag har det vært ski- og akedag på barneskolen her. De har kost seg ute nesten hele dagen med bål, kakao og masse lek i snøen. Ikke så rart om en er litt sliten når en kommer hjem da... Men ikke bare sliten, veldig glad også - for det har vært en GØY dag :-)

Sliten, men glad - også er det HELG!!! :-)))

Katherine så nesten ut som en liten Michelin-mann når hun reiste til skolen i dag. Iført både ull, fleecedress og tykk skidress. Hun hadde ikke fryst i det hele tatt. Gode greier :-)

 ***
BALDER

Islandshunden Balder fryser heller ikke

Balder nyter vinteren!

Som flere av dere vet er Balder skadet. Øyet som ble skadet for ca. en måned siden gror ikke slik som forventet. Da vi var på kontroll på onsdag ble Balder lagt i narkose for å få fjernet arrvevet på øyet som ikke vil gro. Det ble gjort i håp om at nytt, friskt vev vil gro bedre. Vi vet altså ikke noe ennå. Ny kontroll neste uke. Vi fortsetter med å dryppe øyet med diverse medikament sent og tidlig. Også får han en del smertestillende. Store piller som er enkle å få i han; En god klatt med baconpostei glir ned på høykant - med pillen midt inni :-)

Gnager på is, gumler i seg snø, snøfter og koser seg, hehehe

Da vi var hos veterinæren på onsdag prøvde Balder å gjemme seg bak stolen jeg satt på - og under stativet til røntgenmaskinen... Men han er tålmodigheten selv når han undersøkes. Ikke minst når han øyedryppes her hjemme. Setter seg lydig ned, helt i ro, også vanker det litt godsaker etterpå. Synes det er trasig at det tar så lang tid. Han er tydelig plaget av det... Håper bare øyet gror nå, slik at Balder får det bra!

***

Takk for kommentarer på tidligere innlegg! Det setter jeg stor pris på! Har ikke vært så mye rundt på bloggene/kommentert siden jeg knapt har vært på nett - men kommer nok sterkere tilbake!

Men én ting (egentlig flere da) har jeg fått med meg; 
Jeg har fått min aller første award! 


Hjertelig tusen takk, Elin!
Å bli kjent med deg her i Bloglandia og på FB setter jeg veldig, veldig stor pris på! 
Du er en raus, kreativ og omtenksom jente!
Håper inderlig drømmen deres snart går i oppfyllelse! 
Måtte Den Store Telefonen fra Colombia ringe...

***
Awarden går også til dere bloggere som er innom her hos meg og kommenterer!
Tusen takk! :-)



En utfordring har jeg også fått, 
men siden blogglysten er litt på frysepunktet nå 
kommer jeg eventuelt tilbake til den.
God helg!

9 kommentarer:

Eirin Bjørnstad sa...

Takk for koselig hilsen om tekoppene inne hos meg. ;-) God helg til deg og lillepia og hunden. Så tøff du er som klarer alt alene. Eirin

Marianne sa...

Herligt herligt herligt!! Jeg liker også den deilige lyden av snøen som knirker under skoene!!
Blid å god jente du har! Og for en mann da, som koser seg i 25 varmegrader...godt han har fikset masse ved til dere da!

Nøve sa...

Den award'n fortjente du! Det er alltid så koselig å titte innom her hos deg :o)

Nydelige bilder du tar, den mobilen din er iallefall god selv om den er gammel. Og så har man den jo alltid med...

God bedring til Balder, og god helg til dere alle!

Gry Viola og Roxie sa...

Flotte bilder og koselig lesing som alltid her hos deg! Så må si som Nøve at den awarden var kjempe fortjent!!
Gi Balder et nuss fra Roxie! Roxie skulle ønske vi bodde nærmere dere så kunne hun og Balder leke!!
Ha en fin helg!! Hilsen oss her på Bølehøgda!!

Nina og Bonnie sa...

Ja, den Awarden var virkelig fortjent. Det må jeg si først.

Og nå må vi satse på å få Balder frisk. Skal se det går fint nå. Han er jo så tålmodig med dråpene sine. Flinke gutten!!!

Jeg trives også bedre med denne kulda enn regne og søle. Nå er vi blitt vant til den og da er det ikke så ille.

Den mobilen din er verdt mye, så bra den er på å ta bilder. Hadde aldri sett det om du ikke hadde skrevet det.

Ha en fortsatt fin helg!

Hans sa...

Den uka ble oppsummert på en fin måte, fine bilder også.

Håper at øyet til Balder snart er som det skal, blitt litt langvarig det der.

Nøve sa...

Ny flott header :o)))

Irén sa...

Eirin: Takk for gjenvisitt, koselig det :-)

Marianne: Ja, Steffen ordner opp og tar godt vare på jentene sine :-) Synes nesten det er trist å tenke på at snøen sikkert snart forsvinner, men våren er nå flott den også :-)

Nøve: Tusen takk, men som sagt går awarden til dere alle. Like fortjent til hele hurven :-) Ja, uten den gamle mobilen hadde det ikke blitt mange bildene...

Gry Viola: Tusen takk (se over). Balder "nusser" tilbake. Ja, tenk så kjekt om en bodde nærmere hverandre. Hadde vært artig det :-)

Nina: Tusen takk (se over :-) Balder dryppes i tide og utide nærmest. Tror han begynner å bli litt lei, men det er ikke så rart. Ikke ofte vi har skikkelig vinter her vest, så jeg kommer nok til å savne snøen når den smelter...

Hans: Tusen takk. Ja, uff - det ble veldig langvarig. Håper inderlig det hersens såret gror etterhvert!!!

Nøve: Tusen takk :-) Ble litt inspirert og lekte meg litt med photoshop :-)

Ha en fin uke alle sammen!

Anne (Moseplassen) sa...

Det ser jo absolutt ut som om dere har herlige dager i snøen :D

Og takk for fine ord og henvisning til bloggen min, kjekt at fuglematetipsene kan komme til nytte :)

Related Posts with Thumbnails