torsdag 27. august 2009

Litt på forskudd


Hei!

Stikker innom en snartur her før helgen. Det er visst noen dager siden sist, men det har vært ganske travelt her på bruket i det siste. Har ikke fått lest og lagt igjen kommentarer rundt om hos alle heller. Får ta det igjen neste uke.

Som noen av dere vet har jeg i tillegg til behandling og fysikalsk trening, også begynt med Pilates. Det er knallgøy, men veeeldig tungt. Utrolig hvor trøtt en blir etter en økt med "pinglete husmortrim" - som noen dessverre kaller det. Fåglarna skal vite, at "pinglete husmortrim" er det ikke. Hmmm... egentlig er "pinglete husmortrim" et ikke-begrep, så prøv å glem dét, please! :-)

Har rett og slett ikke orket å tenke på blogging denne uken, for det har gått i ett med vekselvis den ene, eller andre treningen. Men du verden så godt det gjør!


Forrige helg fikk vi i tillegg overraskende besøk fra fjern og nær. Noe så utrolig trivelig!!! Tusen takk til Olav, Wigdis og Lena! Helgen var kjempekjekk!

Kommende helg tror vi blir minst like trivelig. Da går turen til Bardøla på Geilo hvor vi skal på Chile-treff. Det blir første gang vi tar turen på et slikt treff. Gleder oss ekstra til å treffe de familiene vi er blitt godt kjent med gjennom adopsjonsprosessen, men som vi aldri har truffet IRL før.

Kati er også veldig spent på å treffe "bildevennene" sine ;-)




Balder-gutten og pusekattene, Sofus og Sofia, blir igjen hjemme. Svigerfar ser etter hus og hjem og de firbeinte mens vi koser oss på tur. Tusen takk til svigerfar for dét! :-)


For Balder "heter" svigerfar Boffen. Boffen er Kati sin farfar, men altså Balder sin Boffen. Husker ikke hvordan det ble sånn, men morsomt er det å se Balder reagere når vi spør om han ser Boffen. Han logrer så hele halen sveiver rundt, og stormer av gårde til Boffen som er minst like glad :-)


Balder i kjent stil: Bare eeelsker å gnage på pinner :-)
(Bedre det enn steintygger som han var som liten. Hjørnetennene har fått hard medfart dessverre...)












Her er en flittig liten gartner-assistent. Kati insisterte på at hun ville trille gressklipperen på plass. Men, eh - det er ikke helt lett på tjukke lag med singel... Hun sto lenge og "spant" på stedet hvil, men etterhvert gikk det fint. Det er jenten sin det - stå-på-vilje er en flott egenskap :-)





Sist men ikke minst; godgutten Balder som koser seg på plenen mens han studerer omgivelsene, og smiler som best han kan. Sjekk "Smiley'en" da! :-)


PC'en blir med på turen, så får vi se om den blir brukt eller ei ;-)

Da gjenstår det å ønske deg som leser en riktig god helg!




PS! En ny blogg ble "født" da vi hadde besøk forrige helg. Ta deg gjerne en tur innom bloggen til Wigdis: Bestao sin verden Hvorfor ikke ønske henne velkommen til Bloglandia? Sjekk bildet av de kuleste kyrne!!! ;-)

8 kommentarer:

Nøve sa...

Geilo - da er du nesten i mine trakter jo. Håper dere får en skikkelig fin helg :o)

Driver du med pilates på egenhånd, eller har du din egen læremester?? Jeg har drivi litt med yoga, men det sklir ut som alt anna man skal gjøre aleine..og uten hund.. Men gud så godt det gjør å få bøyd og tøyd litt på stive muskler! Jeg skal begynne igjen imorgo ;o)

Balder er seg sjøl igjen, tydeligvis :o)))
GOD HELG!

Nina og Bonnie sa...

Det der pilates hørtes slitsomt ut. Jeg har også hørt at det er for pingler. Skal inn og sjekke etterpå. Må jo være noe for meg uten kondis. På tredemølle holdt jeg på å besvime av utmattelse en gang. Det var ikke noe....

Nydelig jente du har og da skal det jo bli moro og møte de andre på Geilo. Ha en fin helg der!

Gry Viola og Roxie sa...

Det kan jeg si med en gang at pilates er ikke noe pinglete husmors trim!! Har holdt på med det i ca 2 år og det er kjempe morro og slitsomt til tider! Det hjelper kjempe bra på stive ledd!!

Så fint å se at Balder er i full vigør igjen!!

Marianne sa...

Jeg har aldri prøvd pilates, men kanskje det hadde vært verdt et forsøk?.....

Du har en nydelig hund Iren, og en enda nydeligere datter....er det ikke deiligt!!

Kos dere på tur da....

Nina og Bonnie sa...

Nå har jeg lest om pilates. Og det var ikke dumt det. Kanskje jeg må sjekke om det er noen sånt her. Ville styrket den gale nakken min det tror jeg.

Irén sa...

Tusen, tusen takk for hilsner og koselige kommentarer, jenter!

Jeg svarer alle samlet jeg :-)

- Ja, vi er fantastisk heldige som har fått lov til å bli Katherine sine foreldre!!! Og vi vet det godt :-)

- Balder har de siste dagene virkelig begynt å finne godformen igjen! Og det er herlig! :-)

- Pilates: Det er bare én ting å si til dere som ikke har prøvd: Sett i gang! Dere kommer ikke til å angre! Siden det er en skånsom, men utrolig effektiv treningsmetode, passer den perfekt om en har skader her eller der! Ikke minst for de av oss som ikke eier kondis ;-)

Vi er en gjeng på 15-20 stykker som har verdens beste instruktør som veileder og motiverer på en fabelaktig måte! Ikke minst med rikelig humor! Det er rett og slett GØY! :-)

God helg ønskes dere alle!

Hilsen og klem fra Irén

T :-) sa...

Som alltid mange flotte bilder, men så har du jo vakre modeller også :-)

Kos dere i helgen, det kommer til å bli knallkjekt for både store og små :-) Har ikke noe tro på at du ser så mye på pc'n...

Nøve sa...

Helga er over, og dere har hatt det kjempefint forstår jeg :o)
5 timers kjøring er jammen litt også det,men jeg håper det ikke satte skrekken i dere!
Så kanskje engang Irèn, eller, kanskje vi kommer på den kanten engang. Hvem vet ;o)

Related Posts with Thumbnails