torsdag 6. august 2009

Hyttetur på Costa Del Sotra

I dette innlegget skrev jeg at et eget innlegg ville komme senere. Senere - det er nå det :-) Kati og jeg var på besøk hos min søster og svoger, på hytten deres på Sotra utenfor Bergen.



Baksiden av hytten

De har laget seg en idyllisk plass med flott utsikt, frodig hage, stor terrasse, en utedo som må oppleves (hehe) og bøttevis med sjarm. Det går liksom ikke an å være der uten å kose seg. Ja, på hytten altså :-)




Utedoen omkranset av rhododendron :-)





Kati ser nesten ut som hun har fått seg Batman-vinger
(parasollen på terrassen deres)




Denne rakkaren var på full fart ned til meg der jeg lente meg inntil for å ta bildet nedenfor.
Urkh!!!
Om jeg har edderkoppfobi? Neiii, hvordan det??? *grøss*




Skal si det smakte med jordbær levert fra en semitannlaus Kati :-)
Legg forøvig merke til "tatoveringene" rundtom. Hun har planer om å få seg tatovering
slik som pappaen har, når hun blir gammel nok...





Tomten hvor hytten ligger skråner en del. Ekstra flott at naturen pynter med røtter
som snor seg over bergene nedover mot hytten.





Gyvel som bare MÅ oppleves! Den er et syn som bildet ikke yter rettferdighet.
For ikke å snakke om duften *sukk*

Essensen av sommer





Yndige og elegante akeleier nikker med kronene sine i mild sommerbris...




Fyrrig fargebombe




Praktfull!




Min kjære svoger er verdens beste morfar til Julie (avbildet i forrige innlegg).
Her er ett av deres verk i hyttehagen. Litt sement, noen fine skjell - og vips -
koselig innslag som omkranser et av bedene :-)





Her viser min kjære storesøster meg en plante som fremkaller minner for oss begge.
Bildet viser den dessverre ikke i full blomst.





Noen som vet hva denne heter?




Et morsomt innslag i hagen. Et hytteaskebeger.
Nå er ikke jeg noe fan av askebegre (les: tobakk), men dette er et bilde verdt
synes jeg. Det er min søster sitt verk ;-)





Sjarmerende terrassebed i hagen




Dagliljene er et vakkert syn der de lyser opp.




For ikke å snakke om de ultraelegante irisene med sin nydelige blå farge.




Tett og flott hosta(?). Denne trives visst veldig godt :-)




Kjøttmeisen har flyttet inn på toppen av skorsteinen med hele ungeflokken.




Balder gjødde som besatt da han oppdaget den flittige kjøttmeisen
som fløy i skytteltrafikk for å fore sine søte små.
Kjøttmeisen brydde seg ikke litt om Balder en gang. Til hans store frustrasjon, hehe




Kjære Beate og Gunnar! Gjestfriheten og hjertevarmen vi opplever hver gang, gjør at vi gleder oss til neste besøk til dere. Ikke bare på hytten, men i Dalen også selvfølgelig! Glad i dere folkens!


Hilsen og klem fra Irén m/familie

4 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så fine bilder! Den utedoen var veldig fin pyntet med rododentron rundt!! Artig å se at fuglene hadde fluttet inn i pipa! De ordener seg til hvor som helst har jeg inntrykk av!!
Ha en fin dag og helg!!

Marianne sa...

For en flott hytte da...koseligt å lage til litt ekstra på hytta....og dere som er så heldige å få komme på besøk...tydelig at Kati koste seg ...

Nøve sa...

Her var det mange fine sommerbilder!! Kan ikke ha vært lett for deg å plukke ut to til konkurransen. Det med Kati og jordbær var knallbra.
Har liksom begynt å mimre over sommeren allerede jeg, jordbær og blomster er det heller dårlig med her nå...

Kan den blomsten være "brennende kjærlighet"? hadde ei slik plante en gang som kunne ligne.

Irén sa...

Hei alle sammen!

Tusen takk nok en gang for koselige kommentarer! Det er så trivelig å komme inn på bloggen å se sporene etter dere, det gjør meg glad :-)

Nøve: Bildet av Kati med jordbæret oser av sommer. Dessverre kom jeg ikke på at jeg hadde dem før jeg sendte inn til konkurransen. Sånn er det når fotoarkivet sprenger alle grenser...

Vet du, jeg tror kanskje du har rett mtp blomsten. Googlet "Brennende kjærlighet" og synes det ser ut som en bra match. Takk skal du ha! :-) Skal høre med min søster hva hun synes.

Related Posts with Thumbnails