søndag 8. februar 2009

Morsdag, bonus og vinterkos

Først av alt: Gratulerer med dagen til alle dere jenter som er/føler dere som mamma i en eller annen sammenheng! Ikke minst til deg som er mamma i hjertet. En ekstra spesiell hilsen til Elin, mamma i hjertet! Jeg tenker på deg og håper alt ordner seg til det beste!!! *KLEM*



Noen som ikke vet hva det vil si å være mamma i hjertet? Det er en som er godkjent til å bli mamma, og som venter på den berømmelige "Den Store Telefonen". Å gå rundt med ventevondt er ikke bare, bare skal jeg si dere. Slike "svangerskap" kan vare i maaange år, og tære på både krefter og annet... Men alt er liksom glemt når en endelig får telefonen :-)



I dag fikk familien en bonusdag sammen. Ekstra kjekt siden det er morsdag. Min kjære reiste på jobb for noen dager siden, men båten han jobber på ligger til kai i Bergen. Da var det bare å hive seg i bilen, race til fergen og kjøre for å plukke ham opp :-) Turen gikk til Fyllingsdalen for å besøke min søster med familie. Der kom også lillebroderen og mor, niesen min og hennes datter. Og min kjære nevø med kjæreste var der. Da var vi fem mødre samlet, fordelt over tre generasjoner :-)




Katherine storkoste seg - ikke minst siden Julie (ett år eldre) var der. De er som erteris når de er sammen - like av sinn, og full av spillopper... Katherine storkoste seg i helgen også. Fredag var det venninnebesøk med hjem, og akebrett/snowcross ble flittig brukt. Litt knall og fall var visst bare gøy :-)



Enda en som storkoste seg både ellers i helgen og på besøk i Dalen var Balder. Han vet å sjarmere bløte hjerter i senk. Spesielt når de er på kjøkkenet. Ikke sant Beate? ;-) Men det var visst godt å komme hjem igjen til Tysnes og gården med god tumleplass i hagen - full av snø. Her tar han en liten pust i bakken etter å ha løpt som en tussaladd rundt i snøen... Nydelig måneskinn foressten. Knirkende snø, iskaldt, stjerneklart og nesten fullmåne... *sukk* Det er bare vakkert! :-)



Her har Balder fått snøbarter - og bare eeelsker det :-)



Katherine på tokt med splitter nye ski på beina. Med litt øvelse blir det bra, men inntil videre er mammaen ikke med på tur. Ikke med ski på beina iallfall... For det kan som kjent være fali' det ;-)

Nyt resten av søndagen, det minker visst på den nå... Hilsen og klem fra Irén som fyrer i peisen som bare det. Huskaldt etter en dag i Bergen uten fyring. Eh, i peisen her hjemme altså :-)


***

1 kommentar:

Min Verden sa...

Så mye koselige bilder og så hyggelig morsdagshistorie. Jeg krysser også fingrene for Elin og sender en ekstra god tanke til henne som går og venter. Hanne

Related Posts with Thumbnails