torsdag 12. februar 2009

Magisk måne - Bedagelige Balder

MAGISK MÅNE

I forgårs, rundt midnatt, fikk Balder sin siste runde ut den kvelden. Jeg måtte kikke rundt hushjørnet, for det lyste så sterkt på himmelen.

Et betagende syn, måneskinn i vinternatten. Vakkert. Denne stemningen må fanges med kameraet tenkte jeg. Det ble en utfordring når en fortsatt surrer rundt i mulighetenes verden av innstillinger på speilrefleksen... :-)



Dette er ikke LITT i nærheten av å gjengi den magiske stemningen: Full automatikk (med blitz)




Resultat etter en liten vridning på programvelgerhjulet på kameraet. Bedre! Men kunne nok også blitt myyye bedre enn dette. Noe å strekke seg etter er bare fint det vel :-)




Måtte løpe inn igjen for å ta jakke på. Klarte ikke helt å forlate det magiske måneskinnet som glitret så fint i snøen.



Hadde nå bare den blålige linseflekken funnet et annet sted å være...


***


BEDAGELIGE BALDER




Balder våkner elegant (?) opp fra en høneblund i pusestolen(!) Når kattene er borte danser... eh, ligger Balder i godstolen deres :-)




Åååååhhhhh... må klø littt... aaaahhhh - heeeerlig!




Hvorfor kan du ikke la meg våkne uten all den der blitzingen da matmor?




Hmmm... er i grunnen litt sulten kjenner jeg.




Hva sier du matmor - kjøkkenet next? :-)


Hvem kan motstå godgutten Balder tro?
Ikke jeg iallfall. Det er godt mulig det vanket en godbit og to...



PS!

Jeg har fått en utfordring av Elin med bloggen Elins drømmer/Minishabby. Kommer sterkt tilbake til den, men nå er det på tide å gjøre noe inne før en skal ut igjen. Etter å ha kjørt Katherine til skolebussen måkte jeg hele tunet og litt til før frokost. Nå har jeg surret litt rundt på nettet i forskjellige ærend, blogget og innser vel at det er på tide å gjøre noe nyttig også. Katherine sin onkel, min lillebror (som ikke er glad i den benevnelsen, hehe ;-), kommer på besøk noen dager. Koselig! Men da må vi også gjøre litt i stand :-)


Ønsker deg en fin dag! Hei så lenge :-)


4 kommentarer:

T :-) sa...

Herlige Balder som vet å innrette seg... ;-) Flotte bilder. som vanlig :-)

Marianne sa...

Måne bilde var jo kjempe flott da, er litt ekstra spennende å ta sånne bilder. I sommer ble det plutselig måneformørkelse her, uten at det var opplyst om det. Da vi fikk se den, var det full panikk, og jeg bare måtte avsted for å finne en fin plass å ta bilde på. Da vi kom frem viste det seg at Kevin ikke hadde fått på seg sko en gang, han gikk i sokkene! Snakk om å være engasjert!

Nøve sa...

Fine bilder, både av Balder og av månen :o) Slike nattbilder er nok litt av en utfordring!
God helg!

Anonym sa...

Fine bilde, fin måne og fin Balder! :D

Related Posts with Thumbnails