tirsdag 10. februar 2009

Morgenvandring

Etter å ha kjørt Katherine til skolebussen i morges tok Balder og jeg oss en liten morgenvandring for å nyte starten på en nydelig dag. Det ser ikke ut som vi har noe særlig med snø på bildet nedenfor, men der er ca. 30 cm :-)




Det gamle vedskjulet skjuler mye rart.
Se bare den haugamle BP-flasken som ligger i vinduet.




Balder synes trappen er så god å sitte på.
Passer akkurat å hvile stumpen på det øverste trinnet. Søt :-)





Urtepotten har fått vinterkåpen på.
Håper den luner nok så urtene ikke forfryser.





Veien blir til mens du går...
Eller som her, kjører forbi med traktor :-)




Her er en som har sluttet å kjøre, hmmm...
Snøen er heldigvis med på å forskjønne synet en smule ;-)




En som er søt nok i seg selv er lille
Herr Pinnsvin som gløtter opp av vinterdvalen.




Det er som om alt står stille når Kong Vinter er på besøk.



Om noen måneder kommer det nye skudd fra staudene (håper jeg!).



Balder er på jakt... etter ny pinn :-)



Frossen "drypp, drypp, drypp"...



Det gamle kildehuset vitner om godt håndverk.



Da skipsklokken klang...
(Alltid noen som synes det er artig å ringe med denne... og den HØRES!).



Når vi er inne på det maritime.
Nok et bilde av det "berømte" ankeret ved hageutsikten.




I disse tider med Kong Vinter på besøk (og ti kalde på gradestokken),
er det best å være godt skodd. Ikke noe problem her :-)




Hva skuer Balder etter her tro? I sitt rette element er han iallfall ;-)


***

4 kommentarer:

Marianne sa...

Du tar så mange flott bilder iren, at jeg synes nesten du må vurdere å få deg store bilder du og!

Koselig morgen tur for deg og Balder, dere var savnet på hundetreffet, kanskje dere kommer en annen gang?

Anonym sa...

Kjære Irèn!
Tusen, tusen takk for for trøstende kommentar. Dansken ble en smule bekymret da han så at jeg tørket bort noen tårer da jeg leste kommentarene mine. Mamma i hjertet var så utrolig fint sagt. Og at du nevnte meg spesielt i innlegget ditt var utrolig rørende. Men du vet jo hvordan det er å vente som vi gjør. Derfor er jeg veldig glad for å ha blitt kjent med deg.
Gratulerer så mye med vinnerbilde (og 6 plass). Så moro!! Og bildene var jo utrolig flotte også da. Du er blitt helt rå på å ta bilder da. Vinterbildene dine her er kjempeflotte!!
Nå er vi sykemeldt begge to, og prøver å få slappet mest mulig av. Selv om det rykker i prosjektvibbene her;) Foreløpig venter vi med å dra nedover til det ev skjer noe mer . Uansett hva det er. Tror vi har godt av å få samlet tankene litt hjemme.
Min kjære danske har visst ikke lyst til det helt store i morgen. Så jeg overrasker han med frokost på senga, og så skal han få se så mye NCIS han ønsker mens jeg steller i stand en treretters til ære for han. Bursdagsgaven har han plukket ut selv, så den kommer ikke som en stor overraskelse. Men jeg skal snike meg en tur til blomsterbutikken i morgen tidlig å kjøpe en rose til han. Og kanskje noen sjokoladehjerter hvis jeg finner.:)
Ha en flott kveld videre Irèn.
Stor klem fra meg!

Nøve sa...

"Fattig er den som ikkje ser blomane langs vegen"

Kan vel si det slik, sjøl om snøen hemmeligholder det meste?!

Anonym sa...

Det ligger en utfordring inne hos meg til deg hvis du vil ta den.
Nattaklem!

Related Posts with Thumbnails