mandag 2. februar 2009

Liten investering - stor glede

I dag har min kjære og jeg endelig fått gjort noe vi har snakket om lenge. Før helgen var jeg en tur til Bergen, og det er ikke fritt for at Visa-kortet gikk varmt... *plystre* Da fikk jeg skaffet hva vi var på utkikk etter.

Ikke bare fikk jeg fatt i hylleknekter og hylleplater til kjøkken og soverom, men hos Indiska fant jeg bildelister til stuen *JUBEL* Har lenge hatt sååå lyst å lage et lite bildegalleri i stuen, men ville ha muligheten til å endre det underveis - uten spikerhull... Løsningen er bildelist.




Store og små bilder om en annen, forskjellige rammer - i det hele tatt. Synes det ble sååå fint selv da *glis* Vi ble kjempefornøyde. Ikke minst med kjøkkenhyllene, men bilder derfra får vente til vi har fått malt panelhelvete (Unnskyld!).

Bildelistene i stuen er mørk brune, og ser litt "brukt" ut på en måte. Røffe :-) Kommer til å få kink i nakken av å sitte og vri hodet for å digge minigalleriet bak oss i sofaen *hehe*

Veggbildet ble tatt ned til fordel for bildegalleriet. Men det skal opp igjen på veggen, men i et annet rom.



Er veeldig glad i det veggbildet. Det har en lang historie som går tilbake til barndommen min :-)



Spennende motiv som det er diktet mange historier rundt... Ikke minst romantiske :-)


***

7 kommentarer:

T :-) sa...

Så SMART du er! Det med bildelist var skikkelig fint. Nå er ikke jeg spesielt opptatt av interiør og "stilige hus", men denne ideen hadde jeg sansen for. Uff da er det kanskje ikke noe kompliment?

Marianne sa...

Ja den bilde listen likte jeg også, har jo dilla på bilder, så jeg har veggene fulle. Så bytter jeg bare ut innholdet en gang i halvåret eller noe, liker litt forandring.. Men på listen får man jo plass til mange på en gang..kjempe lurt!

Irén sa...

Hihihihi, nei nå måtte jeg flire Tove. Takk for FIN kompliment foressten ;-)

Jeg liker godt å surfe rundt hos de "hard core" interiørbloggerne, lese ett og annet interiørblad... Men hjemmet her bærer ikke preg av det. For å si det sånn.

Her hjemme er vel filosofien (om vi har en i det hele tatt)mer at det skal være trivelig - ikke nødvendigvis trendy. En blanding av nytt og gammelt er kjekt. Om du blar laaangt tilbake i bloggen kan du se litt eksempler fra det.

Her f.eks.: http://magnoliairen.blogspot.com/2008/02/nostalgi-og-grdshistorie-i-smijern.html

Hm, må visst lære meg å lage klikkbare lenker i innlegg. Anyone?

Når jeg bladde tilbake ser jeg at det snart er 1-års jubileum for bloggen. Hellandussen som tiden flyr :-)

Irén sa...

Ooops, der var visst Marianne inne med en kommetar mens jeg skrev.

Tusen takk til deg også :-)

Ja, jeg synes bildelist er tingen. Har kjøpt en til, men litt kortere. Hvor jeg skal ha den vet jeg ikke enda - men brukt blir den nok :-)

Photo-Me-Life sa...

Takk for det.
Jeg er så utrolig glad her jeg sitter, å jo mer jeg trykker jo mer glad blir jeg. Det er så mange smarte finesser at jeg er helt satt ut her...

snorredimma sa...

Den bildelista syns jeg var kjempe-fin. Plass til maange bilder, og ingen høl i veggene!!! Supert...:)

Photo-Me-Life sa...

Nei NAV tror jeg er nokså firkanta og ikke tenker helt i det dem foreslår og gjør. Så jeg håper jeg får meg bort derfra fort som fy. Den siste samtalen ble for meg bare teit og waisted

Related Posts with Thumbnails