søndag 16. august 2009

Frem fra glemselen

Natt til lørdag fikk jeg ikke sove av ymse grunner. Brått fikk jeg en innskytelse og gikk og fant frem de gamle tegnesakene mine. Det begynner å bli så mange år siden jeg sist tegnet at jeg husker ikke når det var. Lenge siden er det iallfall.

Vi som bor på Tysnes kalles ofte for Tysneskråker (uvisst av hvilken grunn). I alle fall fant jeg meg selv i gang med å skisse en kråke. Av alle ting! Før i verden gikk det mest i landskap og portretter, ikke dyr. Vel, hunden min i tenårene; Leica. Men hun var et unntak! R.I.P. Leica!


Tysneskråke ;-)

Jeg ser jo at det jeg en gang måtte hatt av teknikk har forsvunnet på veien. Men strekene henger nå på arket lell :-) Bildene er crappy MMS (gadd ikke finne kameraet).

Nøtteliten med monsterbein

Ble så inspirert av kråken at jeg tilbragte deler av lørdagskvelden med å skisse frem denne krabaten. Et lite ekorn som knasker i vei på frø. Synes det er vanskelig å tegne pels, men det ble sånn noenlunde. Men beina ble visst litt store... Som jeg skrev på Fjesbok (tegningene er lagt ut der også); Ekornet står så mye stødigere med litt store føtter. Eller hur? :-)

Kanskje jeg rett og slett har hatt tegnesperre? Nei, tror ikke det. Det er bare det at tiden flyr og mange ting har skjedd på få år. Men du verden som jeg har kost meg med blyant og skisseblokk igjen. Blir nok ikke siste gangen nei. Fortsatt god helg!


Hilsen Irén

8 kommentarer:

T :-) sa...

Jøje meg, så flink du er!!! Sukk skulle ønske jeg hadde et lite snev av dine ferdigheter...

Håper du finner tid og lyst til å fortsette.

Balder pyder forresten NIHK-kalenderen for 2010, februar-siden tror jeg det ble :-).

Anonym sa...

Du er så vanvittig flnk til å tegne!!! Sier som T her, hadde jeg bare hatt et snev av dine talenter. Du må bare fortsette. Kanskej jeg legger inn en bestilling?;)
Veldig irriterenes med den oppdateringa. Fant det ut akkurat nå faktisk. Håper det ordner seg snart.
Ikke sant den var fin:))) Dama er kjempeflink!!!
Kos deg med middagen. Hehehehe..
Klem fra meg!!

Nøve sa...

Javisst er du flink! Syns du fikk til så fine uttrykk i dyra, det var derfor jeg foreslo en bildefortelling. Vi vet jo fra før, at du kan skrive også!

Luna sa...

wow, kjempefint ! :)

snorredimma sa...

Sier som de andre - såå flink du er!!!

Bildefortellinger er artig lesing, vet du:-)

Irén sa...

Smiler og rødmer samtidig her, hehe Tusen hjertelig takk for gode ord! Så snille dere er da :-)

Tove: Tusen takk! :-) Godgutten min som kalendermodell igjen altså? Det blir kjekt! Gjett om kalenderen skal bestilles :-)

Elin: Bestilling? Iiiikkkh! Ikke si sånt! Du skremmer tegnesakene ut i boden igjen ;-) Tusen takk, vennen! Klem!

Nøve: Melding mottatt! :-) Og tusen takk!

Luna: Tusen takk! Koselig at du stikker innom også! Velkommen tilbake! (gjelder dere alle selvfølgelig!)

Camilla: Kjekt å glede, tusen takk! :-)


PS!
Det er jammen bra dere ikke har sett måsen jeg prøvde å få til å lande på skisseblokken i dag. Den ville ikke det samme som meg gitt... Skriver den pent inn i bunken av øvelse gjør mester, eller noe i den duren :-)

Gry Viola og Roxie sa...

Så fint du tegner!! Jeg trodde du hadde dratt fram "lille vakre Anna" med Helge Borglund og Rita et eller annet som ga ut fremfraglemselen plater på slutten av 70 og beg av 80 åra!!
Men så var det noen flotte dyr du hadde tegnet!!
Ha en fin uke!!

Irén sa...

Gry Viola: Tusen hjertelig takk :-)

Du fikk meg til å le med den kommentaren din! Kanskje jeg skal koble til webkameraet å kjøre "Live-konsert"på bloggen? Det hadde vært noe det! NOT! Tjihiii

Related Posts with Thumbnails