torsdag 22. januar 2009

"I farta" er ikke enkelt gitt...

I går kom jeg meg endelig ut en tur for å prøve å knipse noen "i farta" bilder av Balder. Knipse ute i det hele tatt siden jeg pga vond fot har vært/er en smule inmobil for tiden... Men søren heller - "i farta" bilder er ikke enkle å ta når man er på ukjent terreng med nytt kamera. Tok faktisk bedre bevegelsesbilder med mitt gamle kamera (men det har som kjent vandret til kamera-himmelen...)



Dette er knipset med mitt forrige kamera.
Ser litt statisk ut kanskje, men dog :-)




Her er Balder på full fart oppover etter pinnen dere ser oppe i høyre hjørne



Full stim etter pinnen som ligger rett oppforbi singelen mot venstre



TENK om dette hadde blitt skarpt på rette stedet!
Kult, men miss likevel. Her må det trening til - masse! :-)




En liten pause fra mer eller mindre fartsfylte øyeblikk. Sofus tar seg en pause i singelen utforbi. At de får det til - ligge på singelen - og så ser det komfortabelt ut... snodig!



Balder puster ut etter intens jakt på pinnen sin. Sofia slapper av i bakgrunnen.



Er han ikke flott der han speider utover?



Samme bilde som over, men beskjært. Han er bare så utrolig flott, Balder-gutten vår :-)



Om ikke mammaen (undertegnede) klarer å fange fartsøyeblikket - så er iallfall dette jenten sin som vet å få fart på sykkelen.



Unna vei!



* S V O O O S J J J.... *



Så du kor kjapp eg var, mamma? Eg syklet full fart forbi deg der altså!



Vårløk

Om undertegnede har tørnet helt med dette bildet? Niks! Det viser vårløk som i "full fart" presses opp fra bakken. Ja, vi har hatt en del frost, og telen sitter godt...

Dett var dett - da får jeg fyre i gang kameraet i helgen og se hva jeg kan få til av fartsfylte bilder. Gir meg nemlig ikke så lett - så det så :-) Skulle noen flere føle at de ikke helt har dreisen på bilde med beveglse kan dere se noen tips her.

GOD HELG!

6 kommentarer:

Marianne sa...

Balder er virkelig vakker ja...han ser skikkelig snill og god ut..
Syntes du hadde mange bra bilder, det er bare litt øvelse som gjør om det en dag blir perfekt.. Man kan ikke pugge en formel for å få skarpe bilder, for dagene er forskjellige og da er også kameraetrs innstillinger forskjellige..Tok du knall bilder i går på en innstilling, kan det hende at bildene blir helt uskarpe dagen etter.Det er derfor man må kunne kameraet...lykke til, gleder meg til å se hvilke flotte blinkskudd du har fått til i helgen

snorredimma sa...

Enig med Lappevennen - Balder er skjønn! Ordentlig go'ing..
Mange fine tips - bare at jeg husker aldri hva jeg skal gjøre når det endelig byr på en fin anledning og knipset må skje fort..
Fortsatt enklest å bruke sportsinnstillingen for meg...Og det er vanskelig å få til bra bilder med den innstillingen, også, syns jeg. Men øvelse gjør mester - og i helga skal det knipses!! :) For vi har fått mer snø..JIPPI!

T :-) sa...

Enig! Balder er knallfin der han sitter og speider.

Syns det øverste bilde av Kati er et flott "i farta"- bilde, jeg. Du ser at hun er skikkelig konsentrert om å kjøre fort og ikke velve :-)

Randi sa...

Det var skikkelige flotte i farta bilder. Holder på å trene på deg jeg også, men må helst ha med meg noen som kan få fart på hunden..hihi

silja sa...

"i farta" var ikke så lett nei, sliter litt, og har også en hel drøss av disse som ble skarpe på feil sted:D bare det kunne slutte å blåse å sola holder seg så får vi også prøve å få blink i helga:D

er så enig med di andre her,, balder er virkelig nydelig:)

Irén sa...

Hei på dere jenter!

Har ikke vært på nett i helgen, så nå var det på tide med en sving innom igjen.

Tusen takk for koselige innlegg, gode ord og ikke minst råd! At det ikke går an å pugge hvordan en knipser gode bilder... dét er iallfall sant! Men det er nå greit å vite litt hvordan ting funker lell :-)

Ja, Balder-gutten vår er en skjønning - ingen tvil! Tror av og til at han vet det selv - tjihiii

Har allerede vært innom noen av dere, og svinger innom flere etterhvert. Uansett ønsker jeg dere en kjempefin uke!

*KLEM* fra Irén :-)

Related Posts with Thumbnails