mandag 29. september 2008

Naturen kom litt vél tett innpå livet...

Morgenens første luftetur med Balder og småpusene som følge, ble uventet dramatisk. Hadde jeg hatt videokamera med meg, klart på hoften, kunne dere fått se det utrolige synet jeg fikk se i dag.

Sofus ble igjen på tunet mens Balder, Sofia og jeg ruslet bortover veien. Til alt hell hadde jeg ikke Balder i bånd i dag. Da hadde det nok gått galt for lille frøken Sofia...


Sofia hoppet og spratt ca. 50 meter fra veien hvor Balder og jeg gikk. Plutselig tverrsnur Balder og TAR AV som en rakett bortover mot Sofia mens han bjeffer som en gal! Han løp så fort at han var nær på å stupe flere ganger. Blikket var stivt festet opp i luften.
Og da så jeg hva Balder hadde oppdaget:

En ørn i STUP ned mot Sofia som intetanende lekte rundt i gresset ved noen busker.

Hjelpe og trøste... GJETT om det ble DET adrenalinkicket da?!?! PUH!!!
Sofia ble vettskremt av Balder stakkar. Ørnen tror jeg ikke hun fikk med seg... Ørnen svingte unna kun to-tre meter fra Sofia og steg kjapt over tretoppene mens Balder både skulle bjeffe og få igjen pusten. Han sparket bakut så mosedotter og gresstuster føk også. Hehe - det var litt av et syn. Jeg sto vel mest med HAKASLEPP og KLINKEKULEØYNE og kunne nesten ikke tro det jeg nettopp hadde sett.

En times tid senere kom ørnen tilbake og sirklet over tunet hos oss før den fikk selskap av maken sin. Balder gikk bananas på ny og kattungene gikk i dekning under rhododendronen. Sammen svevde ørnene nedover mot sjøen og forsvant bak grantoppene... Vi ser ørn med ujevne mellomrom her, men i dag kom den ene litt vél nærme som sagt).
Den som hadde hatt videokameraet klart på hoften gitt...

(Veldig glad for at det gikk bra med både Balder og Sofia da! :-) De er forøvrig like gode venner som de pleier.)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails