mandag 21. juli 2008

Svibel, diamanter, sommerfugler og gode venner!



En svibel og to som plutselig dukket opp innunder en Anemone i full spredning fikk meg til å gruble på om ikke tiden er moden for å lage et lite plantekart. Ikke husket jeg at svibelløken var trykket ned i jorden der.

Et par stauder jeg plantet i fjor (i samme bed) holdt på å bli luket vekk tidligere i sommer, siden jeg ikke husket at jeg hadde plantet dem... Korttidsminneklubben har et aktivt medlem kan du si :-) Minnet om snøen som falt i fjor ( i dette tilfellet løk og stauder som ble plantet i fjor) er visst like flagrende som disse to her.
















Mirakuløst nok fanget inn av mobillinsen i det de tok en liten pustepause fra sin flagrende ferd.

I besøk i dag falt jeg helt for disse "diamantene" fanget opp av bladverket til noen lubne og flotte Lupiner. Husk at du kan klikke på bildene for å se en større utgave.

Hun som har plantet "diamantfangerne" har laget noen nydelige og fargerike blomsterbed. Skikkelig grønne fingre har hun, synes jeg i alle fall. Kanskje om jeg spør fint, jeg får lov til å vise noen bilder fra blomsterprakten hennes. Jepp, kjære V., det er deg jeg mener ;-)

Så får vi se da, hva det blir til. Skulle V. svinge innom før turen i morgen: Riktig god tur, nyt cruiset!!! KLEM fra meg!

Masse hilsener til E. og G. som cruiser rundt i Frankrike på bobilhjul. Kos dere masse! Gleder meg til vi ses! :-)

Det var en viss dame en gang i verden som sang om at diamanter er en jentes beste venn. Vel, det er mulig det gjelder for enkelte, men jeg sender med dette en varm og hjertelig hilsen med ønske om en fortsatt god sommer til gode venner. Dere er bedre enn diamanter og mer til!

God sommer - klem fra meg!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails