mandag 7. juli 2008

Stor fare for solstikk... - utrolig men sant!

I krysset inn til der vi bor står denne tidligere omtalte noden (koblingsboks). Stor var lykken da den tidligere i år ble satt opp. Forundringen var nesten like stor da jeg for noen dager siden kom hjem og så dette: Node under parasoll!?!

Ikke akkurat siste skrik heller. Ja, parasollen altså. Hehe. Med gru gikk det opp for meg at dette synet egentlig var illevarslende... Som jeg har fått bekreftet fra informert hold, så holdt noden på å bli overopphetet i sommervarmen vi har hatt i det siste. Da vil den rett og slett slutte å virke! *SKRIIIK* Kobler den ut blir vi uten internett, telefon, og om et par måneders tid, også TV.

Det jeg lurer på er egentlig: Nå som vårt alles kjære (?) kraftlag har tatt steget og gjennomfører fiberutbyg
ging omtrent over hele holmen her. Hvorfor har de ikke da i samme slengen sørget for skikkelig "husrom" for de dyrebare knutepunktene som nodene er??? Jeg bare lurer!?

Ser for meg kraftlagsbilene susende rundt holmen, fylt til randen med parasoller fra ymse kjellere og gjemmer, og med termometere for å sjekke tempen på nodene...

En som tar dette med knusende ro er Sofia. Her var hun på vei opp i kurven, men rett og slett sovnet på veien. Kan det være den deilige, lodne ullen i Ludvig-pleddene tro? Morsomt var det å observere i alle fall :-)

Skulle det bli langt mellom blogginnleggene er det godt mulig at noden har fått solstikk. Tja, eller begge to for den del. Tror ikke kraftlaget kjører rundt og passer på kundene sine på den måten. Ekstraservice var det visst andre som opererte med en tid tilbake.

Ha en finfin uke folkens! KLEM fra meg :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails