torsdag 28. februar 2008

Livet er som en skoledag...

Et aldri så lite innfall fikk meg til å knipse litt rundt i stuen med mobilen (beklager dårlig bildekvalitet!).

Livet er som en skoledag er første linje i et nydelig lite dikt av MARIE. Porselenstavlen med diktet fikk jeg i gave av min kjære søster for en del år siden. Det er vakkert og til ettertanke synes jeg. Tusen takk igjen, kjære søster for en nydelig gave! :-)



Livet er som en skoledag,
med sorger og gleder

som hovedfag.

I gledens time er det best
å være, men i sorgens
time er det mest å lære.

MARIE

......................


Naboens pusekatt er for tiden en del på besøk hos oss. Det er alldeles rørende å så hvor omsorgsfull Katherine er ovenfor denne lille pusefrøkna. Det stelles og stulles, og fores med godbiter... Og ja, Balder-gutten vår er nok en smule sjalu... Men han viser seg fra sin beste side og lar pus få farte relativt fritt rundt i huset. Ikke verst det vel :-)

Hengivent blikk på pus som koser seg i kurvstolen med lama-skinnfell... Godt og varmt!

......................


Nei, nå kom posten, det er på tide å ta seg en tur ut - lufte Balder, hente post, og kanskje i dag er dagen da jeg griper fatt i dette "noe" jeg ikke helt finner ut av? Gjør jeg det får du nok se... Ha en fin dag så lenge!

Klem fra meg til deg som leser dette :-)


Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails