fredag 7. mars 2008

Skulle tro det var april...

Været - ja, været må jo nevnes - ikke sant? Etter å ha vært på kjøretur i Bergen på onsdag - need I say more? - ja, så er det nærmest obligatorisk...

Brått så er det mars - og vårfølelsen som begynte å smyge seg frem fra det indre, den krøp hastig i hi igjen da snøen lavet ned "i alle retninger" på onsdag. Å kjøre bil den dagen - på mer eller mindre nedsnødde veier - det gjorde at følelsen når en parkerte i egen garasje om ettermiddagen - ja den var JAGGU god! PUH!

Jeg sier som Bjørnstjerne Bjørnson (et lite utdrag i alle fall):

Jeg velger meg april, fordi den stormer, feier, fordi den smiler, smelter...

Men - det er ikke april ennå, det bare virker slik. Snø, sol og regn - alt på en dag... Derfor - SKJERP deg mars! Det er tid for VÅR nå!!! - ikke sant??? :-)

I skrivende stund er jeg begynt med en sped planlegging av en STOR dag i nærmeste fremtid. Ei lita frøken fyller snart seks år! Innbydelser - rosa sådanne, med prinsesser og det hele må vite - de ble omhyggelig delt ut i dag, for Palmelørdag skal det "festes" :-) Odelsjenten er omtrent ikke nedpå av spenning og forventning - mens husets moderlige opphav (det er visst meg) er mer i en "TrøsteOgBæreHvordanSkalNåDetteGå"-tilstand. Yepp, jeg er alldeles på gyngende grunn og har NULL peiling på å arrangere barnebursdag. Tips mottas med valium... eh, hjertelig takk, mener jeg :-)


Fra spøk til Valborg - runder av med å ønske alle en riktig GOD HELG med et lite stemningsbilde fra stuen - med gløtt ut på "vårværet"

KLEM fra meg :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails