søndag 29. juni 2008

Det er sommer - og agurktid - 1

Niks - bilder av agurkene får dere ikke se. De vil jeg ha for meg selv (hehe), men litt bilder skal det bli. Har visst ikke så mye annet på hjertet for tiden (som passer på bloggen i alle fall).


I dag - som stort sett alle andre dager - var vi ute og gikk på tur. Lillefrøkna hadde med seg kopp for å plukke markjordbær. Uhmmm!
Koppen ble god og full den, og bærene skulle nytes med vaniljesaus på når hun kom hjem. Det var planen i alle fall. Men de ble nok veeeeldig fristende på hjemveien da... (Les: tom kopp etter kort tid!).

Noe annet hun fikk med seg i hauger av var noe mindre kjekt. Der hun sitter i skogkanten vrimlet det av bittesmå flått. UÆÆÆ! Stoppet å telle etter å ha plukket av henne sånn ca. TJUE stk. Urk! Det er noe hersens kryp det der! Hva i søtteren er meningen med de der individene????? Anyone? Ikke begriper jeg det!

















Jeg valgte å følge lystene: håndfull etter håndfull ble med stort velbehag omgjort til munnfull etter munnfull. NAM! :-P















Når nabolaget kan oppvise stooore felt med markjordbær - som dere her bare ser et lite glimt av - ja da er det bare å gi seg over å NYTE!














I morgen regner jeg med at vi begynner å høste inn av disse herlighetene her. Saftige og smakfulle blåbær. Gode som de er, men jammen meg er det smaskens med blåbærmuffins eller blåbærkake også. Eller kanskje en smoothie? Mulighetene er nesten like mange som der er bær. Også er det rett utenfor inngangsdøren. Kan ikke bli bedre :-)
















Å plukke bær i kopp er kjekt, men som Kati gjorde hin dagen: Finn et strå og træ dom på... Dét er lykke det!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails