fredag 11. april 2008

"Slipp hybelkaninene fri, det er vår..."

Svinger innom som snarest for å ønske dere alle en riktig god helg!

Mann og barn er på tur (jobb/barnehage), mens Baldergutten og jeg er hjemme. Skal straks i gang med hybelkaninjankt (les: husarbeid). Har egentlig lyst til å lukke døren bak meg, la hus være hus - og bare nyyyte dagen ute - for det er flott vær! Tror nok at Balder skulle ønske det samme. Istedet får han være her med meg, kjefte på støvsugeren, og filleriste moppen etterpå... I grunnen en form for mosjon for han også når han er "med" på hybelkaninjakten på den måten - hehehe...

Skal rundt om kring å svinge fjærkosten også. Ikke fritt for at det blir litt "pels" på disse sakene som pynter opp veggene. Tallerkenhyllen er kjøpt, men fatene er arvegods fra gården her.


Riktig flotte er de - mest fordi affeksjonsverdien er stor, og gårdshistorien blir konkret. Liker spesielt godt det gule/hvite på toppen. Supert å fylle det til randen med deilige druer i herlig fargeblanding - mmmmm...

Bildet som viser litt dårlig her, er en reproduksjon av Bernhard Vogels akvarell. Et fantastisk samspill mellom form og farge. Ja - jeg har veldig lyst til å finne fram akvarellskrinet mitt fra sitt gjemme (Mon hvor nå det kan være...?) Det kribler liksom litt i fingrene etter å skape noe igjen :-)

Ehem - til bare å skulle svinge innom for å ønske dere
alle en riktig god helg, bruker jeg visst ganske mye tid her likevel! On that note - ha en riktig fin dag!

KLEM fra Irén - Watch out, hybelkaniner , her kommer jeg (les: støvsuger/mopp/klut)!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails