onsdag 30. september 2009

Det humper og går

Heisann! Som sagt så humper og går det her på bruket. Steffen er til sjøs, mens Katherine og jeg holder fortet her hjemme. Sammen med Balder, Sofus og Sofia selvfølgelig :-)

Den siste uken har vi så til de grader holdt fortet, for Katherine er syk stakkars. Det virker som enten en kraftig forkjølelse eller en "lett" influensa. Uansett så har feber, vond hals, "dedd i deden", og hodepine gjort at aktivitetsnivået har sunket betraktelig. Naturlig nok!


En småbleik Kati med på en liten rusletur i dag


Kati gikk også glipp av en stor bursdagsfeiring for en klassekamerat. Hun ble skikkelig syk natt til torsdag i forrige uke etter å ha hanglet litt noen dager. Dagen før hadde hun øvd ekstra mye på leseleksen til neste dag. Midt på natten lå hun da i pappas seng (siden pappa er til sjøs) og gråt sine modige tårer for at læreren ikke fikk høre hvor mye hun hadde øvd på leseleksen. Og storhulkende over at hun gikk glipp at bursdagsbesøket. Stakkars! Ikke greit å være syk, savne pappa og gå glipp av små og store ting i hverdagen.

Nå vil vi at basseluskene skal gå å legge seg, for nå er vi lei begge to! Husj, avgårde med dere, dumme basselusker!!! Det er ikke fritt for at mammaen også har stiftet et aldri så lite bekjentskap med de nevnte basseluskene. Men ikke i like stor grad. Plagsomt er det lell.


Rusletur i nabolaget i dag. 
Deilig med frisk luft før vi måtte ta beina på nakken;
det begynte å plaskregne!


Om Katherine kommer seg på skolen denne uken er uvisst. Hun har skolefri i dag, så får vi se. Neste uke er det høstferie nemlig. Da har vi en hel uke på å kaste ut basseluskene, hente oss inn igjen og nyte ferien i en mer oppegående tilstand. Håper bare været bedrer seg en smule! I skrivende stund PLASKER det ned, og det er hele 8 grader. Høst!


Hvordan det går med Balder og Sofus og Sofia oppi det hele? Balder er frustrert fordi han ikke blir aktivisert i like stor grad som han pleier. Men samtidig trøster og koser han med Katherine så det er en fryd å se. Pusekattene bryr seg lite om hverken det ene eller det andre, så lenge det er mat og drikke i skålen og de får litt kos. Spesielt Sofus. Han er en kjælegris av dimensjoner, mens Sofia er mer sky og vil ha kos kun når det passer henne. Er man katt, så er man katt! :-)



Sofia og Balder tar livet med knusende ro

Inntil videre er det hverken Pilates, trening eller behandlig. En får ta det igjen når basseluskene har reist videre. Ikke at jeg unner andre å få "besøk" av dem, men vi vil ikke ha dem her lenger iallfall! Hmmm... dette ble visst et litt sytete innlegg. Ikke meningen det da, men ståa er som den er. Vi ser frem til helg, fyrer i peisen og drikker store mengder te.



Definisjonen på å koble helt ut: Sofus i kjent stil!

Litt artig at Katherine er blitt like mye te-drikker som mammaen :-) Steffen synes ikke det er stas å drikke kaffien sin aleine, men kaffi er jo bare ikke drikkende, min kjære ;-) I skrivende stund har jeg nettopp snakket med kjæresten min. Han ringte fra båten som har lagt i Bodø i noen dager. Nå er de på vei ut i havet, retning Island. De skal hente inn noe utstyr som ligger på havets bunn. Håper bare værgudene er med dem der oppe!!! To uker igjen før Steffen finner veien hjem igjen. Håper de går fort, for nå savner vi ham her hjemme!

Som sagt, håper ikke dette ble alt for mye klaging. Vi gleder oss til helg! Ønsker deg en fortsatt fin uke!




PS! Noe _kan_ jeg klage over: I går trakk min 6 måneder gamle mobiltelefon sitt siste sukk. Den har vært reparert før, uten nytte. Mandagsmobil!!! Nå gidder jeg ikke mer. Har funnet frem min gamle som jeg skal bruke til jeg kan kjøpe ny mobil om 6 måneder... Enda godt den ikke ble kastet! :-)

***

9 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Først så må jeg si god bedring til dere begge. Men mest til Kathrine da som gikk glipp av en bursdags feiring. Her ligger det åsså en som er syk og er hjemme av skolen. Hun kom hjem i formiddag og tror nok at hun blir hjemme i morgen.
Høsten er basselusktid pleier vi å si her. Men tror at imunforsvaret blir styrket etter at kroppen har sloss med noen basselusker!!
Ha en fin uke videre! Vi har åsså høst ferie her neste uke!

Gry Viola og Roxie sa...

Så bra at baleder trøster/koser med Kathrine nå når hun er syk!!

Nina og Bonnie sa...

Stakkars dere. Skjønner du blir sliten og surtete av disse bassiluskene. Men er det ikke deilig å ha en blogg å få tømt litt? Det er jo derfor vi er her.

Nå satser vi på det er bedring i leier`n og at dere kan nyte høstferien neste uke.

Nøve sa...

Stakkars dere... Fikk oppriktig vondt av Kati som måtte stå over bursdagsfeiring og ALT! Det er ikke moro å være sjuk, nei.

Men det kan være litt godt og?? Jeg minnes varm kakao på senga og mange nye Donald OG SØLVPILEN(!) fra den gang jeg var liten og sjuk..
Når man blir stor må man såvisst greie seg sjøl, og ingen syns synd på èn. Litt urettferdig.
God bedring begge to!
Jeg tror du greier å gjøre det beste ut av det..du har iallefall fått meg til å le av Fjesbokji i kveld ;o)

Anonym sa...

Hei min venn:)
Håper at dere er blitt litt mer friske og raske nå. Ikke noe som er verre enn å hangle. Husker også meg selv da jeg gikk på skoeln. Fikk omgangsyken dagen vi skulle ta klassebilder. Var fullstendig krise og jeg gråt mine modige tårere ja. Vet hvordan veslejenta har det:)
Jepp, jeg tok saken med letthet;) Hihihi... Vet du hva? Hadde jeg ikke vært så ufattelig lei av å male så skulle jeg nok kommet jeg. Regner med å male trappa det siste strøket i dag. Skal virkelgi være glad for å bli ferdig.
Håper dere får en fin dag og at basseluskene har flydd vekk.
Klem fra meg!

Anonym sa...

Forresten - takk for hjelp. Da prøver jeg det neste gang:)
Klem igjen..

Gry og Millis blogg sa...

Åh, nå fikk jeg vondt av Katherine som hadde lest så mye på leksa si' og som skulle i bursdag.... Stakkars lita. Håper hun blir bedre fort! Kanskje det hjelper litt at Balder er så flink til å trøste?!

Ønsker dere begge en riktig god bedring her fra et svært så høstlig østland også.

Gry Viola og Roxie sa...

Hei på deg igjen! Nå leser jeg Panser hjerte den site til Jo Nesbø! Den er kjempe god trøst når en ikke er helt i form!!
Ha en god dag! Håper dere er bedre i dag begge to!!

Irén sa...

Hei, og tusen, tusen takk for masse hilsner og gode ord! Dere vet å glede jenter :-)

Jo takk, i dag går det mye bedre med både liten og stor. Katherine er feberfri, så i morgen skal hun få gå på skolen for å si hei og ha det til klassekameratene før høstferien neste uke. Det er klarert med læreren, så Kati får være på skolen, men kan ta det litt med ro.

Balder er en alle tiders god venn å ha, spesielt når en er litt pjusk. Da koser han og trøster som en helt :-)

I går kveld haglet de verre her, men i dag har solen skint fra nesten blå himmel. Nydelig, men kaldt. Vi har vært ute og ruslet litt, med skjerfene godt knyttet rundt halsen. Også har vi vært og handlet litt. Kati fikk seg nye plug-ins til et dataspill hun har. Nytt Donald ble det også. Litt fordeler må en ha når en har vært sjuk så lenge :-)

Nøve: Sølvpilen var min STORE helt i barndommen samen med Korak og Månestråle og ikke minst Tinka. Jeg fant en villkatt (skogskatt) som jeg tok med hjem. Den måtte selvfølgelig hete Tinka :-)

Kati (Katherine) er forøvrig blitt lovet at når hun er helt frisk, da skal vi i etterpå-bursdagsbesøk til klassekameraten. Hipp, hipp! Det er snilt :-)

Så tusen takk, jenter! Det går på frem her!

Hilsen Kati (Katherine) og mamma Irén

Related Posts with Thumbnails