fredag 18. september 2009

Viva Chile!

Vår kjære datter, Katherine, er ekstra stolt i dag: 18. september er nemlig bursdagen til Chile, som hun sier :-) Chiles nasjonaldag! Det chilenske flagget er fremme, empanadas luner seg i ovnen mens vi lytter til chilensk musikk.

Her er et lite glimt av chilensk kultur, nasjonaldansen Cueca.




Her er små glimt fra en by vi aldri vil glemme...



Oppdatering 20/9: For ordens skyld; det er ikke jeg som har laget videosnuttene. Dem har jeg lånt fra YouTube. Beklager at jeg ikke nevnte det da jeg skrev innlegget!

God helg! :-)

4 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Varas var en kjempe fin by! At det er Chiles nasjonal dag i dag viste jeg ikke! Man lærer noe nytt vær dag. Ha en fin feiring!!
God helg til dere fra oss!!

Nina og Bonnie sa...

Det var en koselig by, masse fine bilder som du har satt sammen. Tenker det frister med en tur igjen en dag?

Lærer mye på disse bloggene. Trodde vel ikke jeg skulle lære noe nytt på mine "gamle dager".

Nøve sa...

Så spennende det må være for Kati. Dette er "hennes" land, som hun kan vise dere liksom, og dere kan være så stolte av alle sammen.

Dette er bra og godt å lese!

Irén sa...

Gry: Ja, Puerto Varas er en nydelig liten by. Den ligger ved en av Sør-Amerikas største innsjøer; Llanquihue. I bakgrunnen ligger den snøkledde vulkanen Osorno. Litt av et skue :-)

Nina: Ja, gjett om vi gjerne reiser tilbake. Når Katherine blir litt eldre blir det nok tur på oss. Om hun vil da. :-)

Nøve: Nei, det kunne aldri falle oss inn å "fornekte" Chile. Et vakkert land som ga oss det vakreste vi kunne "få"; Katherine :-) For evig takknemlig! Vi synes det er flott at hun er bevisst at hun er født i Chile, og ikke minst stolt av det!

Ingen tvil - vi er stolt av godjenta vår, vår lille Latina! :-)

Ønsker dere alle en riktig flott uke!

Related Posts with Thumbnails