søndag 29. juni 2008

Det er sommer - og agurktid - 3

Det måtte jo komme - mer hagebilder så klart! Noen som trodde noe annet? :-)


Pinnsvinet har endelig fått last i trillebåren sin.




















Takløk har jeg ikke hatt i bedet før, men denne kunne jeg ikke motstå! Her står den nydusjet en tidlig morgen etter litt oppfriskende sommerregn.














Riddersporene strekker seg mot solen så godt de kan. Ikke helt lett når det av og til her på vestlandet kommer en og annen sky i veien...


















Aner ikke hva denne rosen heter, men den er gammel. Vi er fjerde generasjon her på bruket, så den er nok blitt noen år ja.
















Kati og jeg sparket ball med Balder på tunet da denne kom dalende ned og ladet batteriene i solen. Nydelige tegninger og farger. En Neslesommerfugl? Flott i alle fall!



















Slik er ståa i junibedet. Noe er på hell mens andre planter holder på å lade opp til den store finalen senere i sommer.
















En av de som begynner å falme litt er denne busken her som blomstrer som bare det. Navnet er blåst vekk fra de små grå i skrivende stund dessverre. Men hva alt heter er i grunnen ikke så viktig for meg, bare jeg får nyte blomstringen holder det lenge for meg :-)
















Denne lavtvoksende lille saken her aner jeg ikke hva er (What else i new? hehe) Den er nok noe ugress ettersom jeg ser dem både i hagen og ellers. Se de nydelige blomstene da! Ser ut som små stjerner synes jeg.














Den siste kveldsturen med Balder fylles med duften fra kaprifolen. Dét er duften av sommer det - for meg. Deilig!















Må nesten ta med denne klassikeren av en lilje. De er bare så flotte der de står og troner i all sin oransje prakt!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails