torsdag 4. desember 2008

Advent



Tradisjonen tro står kjeglegranen i steinbedet pyntet med julelys. Et vakkert skue, med små, enkle hvite lys. Beklager om noen skulle føle seg støtt, men mangefargede, blinkende "discolys" fikser jeg bare ikke i denne sammenhengen... Men det er meg :-)



Og som vanlig pynter "istapp-lysslyngen" opp over hagedøren. Sirlig og relativt enkel den også.



I vinduet ved siden av hagedøren henger adventstjernen vi har hatt i noen år nå. Litt artig å se hvordan uttrykket endres bare ved å la være å bruke blits. Bildene er knipset med få sekunders mellomrom.
Synes for øvrig det er en fin stjerne. Liker så godt at den nederste spissen er lengre, slik at det blir en ekstra fin stjerne av det. Ekstrastrålene i "gull" gjør seg også godt synes jeg. Enda finere om de hadde vært sølvfarget, men pytt :-)



Den flittige gamle nissekonen, som strikker for harde livet, er morsom der hun sitter og flirer, tannlaus og god. Hun har funnet seg til rette på toppen av tallerkenhyllen min kjære far lagde for mange år siden. Tinntallerknene er arvegods etter min kjære sin farfar. Når en bor på en odelsgård følger det gjerne litt med :-)



Sjekk disse to da! Tusen takk til min kjære svigermor som har laget dette flotte nisseparet! Kanskje de venter på at husets folk skal gå til ro slik at de kan gå løs på innholdet under dem? Hihihi...



Enda et nissepar - enda en gave! Tusen takk til Eirin og Gunnar for disse koselige nissene vi fikk til jul et år :-)



Denne koselige fyren har fulgt meg i maaange år. Snømannen er egentlig et stearinlys, men kommer aldri til å bli påtent! Han har verdens herligste smil, rund og god der han står og troner oppå tv'n :-)



Nok en gang en hilsen til svigermor med takk for denne utrolig flotte kalenderen Kati fikk til advent i fjor. Hennes første jul i Norge! I fjor fikk vi den i hus, fiks ferdig med pakker og det hele! I år fikset vi pakkene selv. Til neste år skal jeg passe på å fordele de tunge tingene slik at de balanserer. Det gjorde det ikke denne gangen... Oooops! Hehehe...

Ønsker deg en fin adventstid!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails