torsdag 22. oktober 2009

Høst + barn + dyr + kamera = "et par bilder"


 Balder med yndlingsleken :-)

Hverdagen går sin jevne gang her på tunet, som hos de fleste vil jeg tro. Det er mye på det jevne, og litt sånn opp og ned innimellom. Litt sykdom av ymse slag gjør at en ikke helt har overskudd til å surfe rundt på besøk.


 Balder storkoser seg på skogstur med
ubegrenset tilgang på pinner, hehe


Det er snodig at det av og til kan føles som et aldri så lite tiltak å skulle kommentere innlegg... Mange koselige innlegg er det også rundtom. For ikke å snakke om flotte bilder! Jeg føler vel at jeg ikke helt får alt med meg for tiden. Dessverre!


Nydelig høstvær er rene, skjære "terapien".
Ikke minst med skuddklart kamera.

Beklager at det er tynt med "spor" etter meg hos dere jeg ellers ganske jevnlig besøker! Satser på at det går seg til :-)

Utsikt fra hagen mot nordøst



 Katherine og Sofus i herlig samspill


Ikke sikker på hvem av dem som konsentrerer seg mest?


Hvem koser seg mest her da tro? Riktig! Begge to :-)

 
 Ble litt tørst av all den der lekingen jeg...




 Hva er det med katter og melkespann? Det ser alltid så koselig ut :-)

 
 Her er det kråken Katherine som flakser avgårde... 
Tror nok hun ble inspirert at en flokk med kråker som 
flakset rundt i tretoppene over oss.


Helt fremme på kanten av stupet. 
Det er ganske langt ned, men Katherine står støtt :-)


 

Ikke noe å si på utsikten fra Sirustølshauen



Som mor så datter; frem med kameraet :-)


Balder synes det blir litt vél mye knipsing,
og kjefter som bare det med pinnen liggende klar, hehe


Oppgitt ga Balder seg i kast med pinnen sin. 
Nok et motiv :-)


Knipser gjerne bilde av Balder vi. Er han ikke fin kanskje? :-)



Jammen dukket ikke Sofus opp også. 
Han fulgte mjaaauende etter oss opp i skogen...




Litt trolsk



Litt lek må til når en er på skogstur



Enkelte morer seg noe veldig, men det var visst en 
hemmelighet hva det var. Hmmm...


 
Godgutten har ingen hemmeligheter for matmor ;-)


Hva speider han etter her mon tro?



Får knipse litt eikeløv så lenge




  Ikke helt lett å gjengi stemningen og lyset i skogkanten



Stadig tilbake til utsikten. 
Bakom blånene i nord ligger Os kommune.



Fascinert av det dunkle lyset i skogen



En soloppgang er heller ikke å forakte!


 
 Varme høstfarger - må nytes mens de er her!


 
En siste speiding før vi rusler hjemover etter en nydelig 
morgenstund i skogen på Sirustølshauen.



 Gutta boys; Sofus og Balder, leder an hjemover i soloppgangen.



 Vél hjemme på tunet strålte denne lille skjønnheten mot oss fra steinbedet.


Et lite livstegn med maaange bilder. I skrivende stund er det snart helg. Benytter da anledningen til å ønske deg en STRÅLENDE HELG!




***

13 kommentarer:

bestao Wigdis sa...

Ja her var da jammen masse flotte bilder, lengta ut att der eg....Helsa masse og ha ei kjempefine helg. Me skal på smalahovefest, so de skulle vore her. Klem frå Wigdis

Gry og Millis blogg sa...

Masse flotte bilder!! Så nydelige de er Balder, Sofus og Katherine! Også ser det innmari koselig ut der hvor du bor!

Bildet av Sofus med hodet nedi melkespannet burde egentlig vært et postkort synes jeg.

Det er nå ikke alltid man er i "kommentatorhumør" - du kommer sikkert sterkere tilbake - vi gleder oss til det:o)

Nøve sa...

Var det morgenstemning og soloppgang?!? Det opplever jeg såå sjelden, og nå er snart sola "vår" helt borte for i år... Her er lauvet borte også, så det er ganske trist igrunn. Kanskje derfor jeg gikk og deppa noen dager, men nå er det over ;o)

Det er så moro å se bilder fra rundt omkring. Kjekt er det, for man behøver ikke skrive så mye hver gang, vet du. Jeg storkoser meg med bildene dine!
God helg, dere langt der borte :o)

Nøve sa...

Det ser ut til at dere bor ganske for dere sjøl. Hvor langt er det egentlig til nærmeste nabo?

Jeg bor i ei lita grend med noen gårder rundt, alle kjenner alle. Nå leste jeg i avisa at det har vært innbrudd i ei hytte her, jeg fikk nesten sjokk! Ingen låser dører her i vårt trygge lille paradis, nå MÅ vi kanskje begynne med det,da :o(

Gry Viola og Roxie sa...

Veldig flotte bilder!!
Så koselig at Sofus fulgte dere med på turen! Kjempe fint bilde av Balder der han ligger og tygger på pinnen.
Så flink Kathrine er med Sofus og Balder har jeg sett tidligere!! Morro når barna går så godt med dyra!!

Ha en fin helg !!

Anonym sa...

Nyyyyydelige bilder Irèn!
Tror jeg er litt forelska i Balder jeg;)
Jeg har det akkurat som deg i perioder. Prøv å ikke tenke på det så mye. Bloggelyst og kommentarlyst kommer når det kommer. skal jo ikke være pes dette her.
Ha en flott helg vennen.
God klem fra meg!

T :-) sa...

Nok en gang: knallfine bilder! :-) Du får til og med "kjedelige" motiver til å bli flotte bilder :)
Enig med Gry, Sofus nede i melkespannet var topp.

Marianne sa...

For en koselig morgen tur!, Og til og med pusen er med, det er jo bare så herligt..Likte godt katten i melkespann bildet...

Dere bor jo på et aldeles nydeligt sted Iren!..For en utsikt!

Nina og Bonnie sa...

Så flink du er til å ta bilder. Masse flotte bilder av Katherine og dyra. Koselig tur med katten på slep.

Flott bor du også. Ser så koselig ut. Mye natur rundt hos deg også.

Ikke stress med å kommentere. Vi er da vel litt datalei inn i mellom alle sammen. Og ikke er det lett å skrive innlegg bestandig heller.

Ha en riktig god helg!!!!!

Laila sa...

Hei Iren , og takk for helsing inne hos meg.
Masse flotte bilder du tar.
Eg har sjølv hatt ein laaaaang bloggpause, har rett og slett hatt hodet fullt. Litt travel skulestart for minstemann, stakkar.
og mykje som skjer på helsefronte hos meg sjølv. Men er no klar til å pleie litt sosial omgang her på bloggverdenen igjen.
Ha en trivelig helg.
Klem fra Laila

Torill-e sa...

Så mange fine bilder Iren.
Du er flink med kamera ja.

Ønsker deg en fin uke :)
Klem

Anonym sa...

Men Irèn da!!!
Nå måtte jeg forklare damene på jobben hvorfor jeg sutrer. Det er din skyld;)
Tusen millioner takk for en herlig kommentar. Du er så snill!!!
Og jeg så det for meg også da. Så ganske sy idyllisk ut:)
Ha en flott dag vennen, og kos deg masse med familien, både de tobeinte og firbeinte.
God klem til dere alle fra meg!

Irén sa...

Hei på dere, damer! Tuse, tusen takk takk for mange koselige kommentarer! :-)

Wigdis: Kanskje vi kan få til å bli med på neste års smalahovefest! Gleder oss til vi treffes igjen :-)

Gry: Alltid like oppmuntrende! Tusen takk :-)Sofus-pus er en artig fyr. Han smyger seg rundt alle veier. :-)

Nøve: Best å låse døren fordi om en bor "på landet" ja. Vi bor ganske fritt, men nærmeste naboer bor 50-100 m fra oss. Bor jo på en øy med skog og fjell, så natur har vi masser av gitt :-)

Gry Viola: Kjekt å glede med bilder :-) Å lære Katherine å omgås dyr er noe vi har hatt fokus på siden hun kom til Norge. I Chile er det litt annen kultur, ikke minst når det gjelder hunder...

Elin: Du er da bare en go'ing :-) Som sagt; håper ikke dere må vente lenge nå før "det skjer noe" !!! Lena og Bjørn er i Colombia med veslejenta "as we speak"!

Tove: Neimen, det var litt av et kompliment, tusen takk! :-)))

Marianne: Tusen takk! Ikke fritt for at jeg låner litt inspirasjon fra deg da, vet du. Imponerer stadig med flotte og spennende motiv. Spesielt makroene dine!

Nina: Tusen takk for gode ord! Forståelsesfull og godhjertet - det er Nina det :-)

Laila: Neimen så koselig å høre fra deg! Begynte faktisk å bli litt bekymret jeg... Håper ikke det er noe alvorlig du sliter med! Ser frem til å svinge innom deg igjen. Kjekt at du er tilbake! :-)

Torill: Tusen takk! Følger spent med på LID, og håper at dere snart er i mål!!! Venter i spenning med dere :-)

I skrivende stund er det mandag. Da passer det fint å ønske alle sammen en riktig flott uke!

Hilsen og klem fra Irén :-)

Related Posts with Thumbnails