onsdag 3. juni 2009

Skogstur til Stølen

I dag fant Kati og jeg ut at det ville være kjekt med en tur i skogen. Det er ikke så langt å gå hjemmefra, men i skogen er vi. Nærmere bestemt på Stølen hvor det beste klatretreet i “hele verden” er (i følge Kati). Også er der en Trollstamme (rotvelt). Veldig spennende for en liten jente på 7 år. Spennende for en liten gutt på 4 1/2 også. Gutten Balder, den firbeinte :-)

Vi la i vei, i strålende sol fra nesten skyfri himmel. I isende kald nordavind. Da er det jammen godt å ha gode vindjakker. Ikke noe problem :-)


Et nydelig lite skogstjern oppe på Stølen



Stølen er ikke vårt, så her vises bare et glimt



Kati synes dette lille huset er morsomt.

Spesielt navnet; Gammeldassen :-)



Her er en som ikke bryr seg om hverken gammeldass eller annet så lenge han får løpe fritt,

snuse, markere og bare kose seg. Og finne alle løse greiner i skogen… hehehe



Denne gamle furuen er verdens beste klatretre i følge Kati.

Ser nesten litt sånn Bonsai ut.



Ikke noe å si på pågangsmotet!


Se på meg nå, mamma!



Balder liker ikke at Kati forsvinner opp i høyden.

Han står og kjefter litt for at hun skal komme ned igjen…


Eh, men det gjør hun visst ikke…

Hjelpe meg, ser nå litt skummelt ut det der!



Balder er ikke verre på det enn at han følger etter :-)

(Supert bilde synes jeg, bare så synd med det treet som liksom “vokser ut av hodet” hans).


Mamma, se! Jeg holder meg ikke!!!


En liten kunstpause på vei ned igjen :-)



Det er bare SÅ GØY å klatre i dette treet!!!

Sjekk hvor tannlaus og god hun er :-)


Kati synes det er stor stas å “trene” Balder.
Han har ingenting i mot det så lenge det betyr lek og oppmerksomhet :-)




Da benytter jeg anledningen til å knipse et annet tre like bortenfor.
Nesten helt kulerundt jo.



På den andre siden av Stølen ligger Trollstammen.

Tror nok det kan virke ganske skummelt her nattestid ja…


På dagtid derimot er det bare gøy! :-)



Litt av en rotvelt dette her. Klynger seg fast i kampesteinene den en gang dro med seg i fallet.


Stilig "bilderamme"! Og supersøte modeller! :-)


Gode venner på tur i skogen.


Kjekt å være på tur, men jammen er det godt å komme hjem igjen på tunet!
Balder forsvant ut av synsvinkelen på jakt etter en skjor…



PÅ “Utsikten” i hagen tar Kati et gledeshopp :-)


Og lander med stil!


Vi har hatt en kjempekjekk dag i skogen og hjemme.

Kati sovnet på et blunk i kveld. Pussig! Not! Hehehe

Hilsen og klem fra Irén :-)


***

8 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så koselig det så ut på Stølen!!
Flotte bilder du har tatt!!
Koselig å dra slik på tur!!

Ha en fin dag!!!

Marianne sa...

Sightseeing i skogen er alltid moro..Det som er så kjekt med islendingene, er at de alltid er våkne og klare for litt lek..perfekt for ungene å ha med på tur..alltid like blide og oppmerksomme..ser ut som Kati og balder har et kjempe forhold..

Mange flotte bilder og mye spennede å se på..Må jo si meg enig med Kati i at "gammeldassen" var moro da!

Anonym sa...

Å så idyllisk og koselig dette var. Følte nærmest at jeg gikk på tur sammen med dere nå.
Et utrolig flott sted dere bor. Tror nok at jeg ville trives her ja:)
Kos deg videre med din utrolig søte familie Irèn (nå har jeg ikke sett gubben din da;))
Stor klem fra meg!

snorredimma sa...

Her var det jammen mange fine bilder av flotte modeller....Likte godt det bildet der liksom treet vokste opp av hodet til Balder, jeg da. :-)

Laila sa...

Såååå mange flotte bilder.
Nydeleg å gå slike turer med ungene. Og Kati er jo ein solstråle.
Også mange bilder på ditt forrige innlegg, og at det er tatt med mobil, kan iallefall ikkje eg legge merke til. Upåklagelig kvalitet.
Takk for helsingar i min blogg.
Ønsker dere en strålende helg.

Tove sa...

Så mange flotte bilder. Forstår godt at Kati likte dette treet, ser ut til å være et supert klatretre.

En liten hilsen ifra Holland. Her er det paddeflatt!!!!!!

Torill-e sa...

Hei
Her var der virkelig mange fine bilder både av flotte barn, hund og trær. Dette er et utrolig idyllisk område dere har å gå tur i.
Jeg elsker også gamle flotte trær, men så er jo jeg og Kati født på samme dag ;))
Du er flink å ta bilder og koselig er det å besøke siden din.
Fortsatt god helg
Klem

Gry Viola og Roxie sa...

Hei! Så koselig at du var innom bloggen vår. Har du fått med deg at det kommer en ny bok fra Jo Nesbø til høsten, om Harry Hole!! Så da hvet jeg i allefall hva jeg skal ønske meg til bursdagen, kommer den føre så kjøper jeg den nok!! Ha en fin dag!!!

Related Posts with Thumbnails