fredag 25. april 2008

www.lefdal.com er stedet å handle hvis...

...du som kunde ønsker å oppleve "gleden" over fraværende kundeservice!

Jeg får vel "advare" om at dette innlegget ikke blir særlig positivt... Må bare få ut litt frustrasjon etter at vi den 16. april bestilte en ny kjøkkenventilator fordi vår gamle er kaputt. Legg merke til datoen: 16.04.

I dag er det den 25.04. og fortsatt ingen ventilator som skulle vært levert etter 2-5 dager!!! Kjøpesummen på hele 3589,00 (inkl. frakt) ble trukket fra vår konto mandag den 21.04.! Vi purret pr. telefon den 22.04. og ble lovet tilbakemelding så snart som mulig og senest innen 24 timer (!) - fordi "noe" var skjedd, og kundebehandleren vi snakket med måtte få en annen til å ta saken.

Fikk vi telefon? Niks! Vi purret igjen den 23.04. - etter 27 timer. Hun vi snakket med da skjønte ikke at den forrige vi snakket med hadde gitt oss en svarfrist - fordi "Det opererer vi ikke med!" (!). Nok en gang fikk vi beskjed om at en annen kollega ville ta kontakt med oss - "så snart som mulig, men ikke i dag !". Hva gir dere?? Kundeservice på frysepunktet og litt til! Grrr...

Hva tror dere - fikk vi telefon??? NIKS !!! Vi drøyde det til i dag, 25.04. før vi purret igjen. Ti dager siden bestillingen ble sendt inn, og FEM dager siden "de stakk av med pengene våre"! Gjett hvilket svar jeg fikk fra kundebehandleren:

"Denne ventilatoren ble jo bestilt for lenge siden, og den står med status sendt - for lenge siden!"

Yeah right! Da kunne jeg informere henne om hvor både skap og annet skal stå - for da rant visst begeret over en smule (ehem - men er det rart da?) For ventilatoren er IKKE sendt - fordi det iflg. Lefal "har skjedd noe"!? Hva da liksom? Kunne de ikke bare sagt at Vi fikser dette. Sender dere ny ventilator i dag. Beklager det inntrufne, osv... Neida - ikke mulig - alt for enkelt og kundevennlig...

Men rett skal være rett: Saksbehandleren i dag nullstilte ordren og la inn en ny slik at nå skal vi få tilsendt ventilatoren vår med levering "så snart som mulig! - pluss helgen!" Hvorfor ble ikke dette gjort etter første henvendelse??? Det lurte siste saksbehandler på også (!!!).

Er vi fornøyd? Niks - ikke i det hele tatt - for vi er fortsatt uten ventilator etter å ha ventet i ti dager. Foreløpig siste kundebehandler gjorde litt bedre inntrykk, men det gjenstår å se hva som skjer.

En smule ironi:

Må legge til at i utgangspunktet var vi hos Lefdal Lagunen for å handle den etterhvert berømte ventilatoren. De var utsolgt og anbefalte oss å bestille den via internett fordi det ville gå mye kjappere! Liksom! Tør ikke da tenke på hvor lenge vi hadde måttet vente om vi hadde bestilt den via butikken...

Ikke noe trivelig å lage mat for tiden, for kjøkkenet er dekket av matos, fettet og fælt. Urk! Blir ikke noe nedvasking før vi får... ja akkurat og nemlig: VENTILATOR!!!

Kommer sterkt tilbake med mer - forhåpentlig om hvor godt den virker...


GOD HELG ! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

He, he.... Lefdal er eiet av Elkjøp og da er det vel rimelig nærliggende å tro at de kjører samme "kundeservice" opplegget: *Kunden er en dust som går på hva som helst. Server forskjellige historier hver gang - det øker forvirringen og frustrasjonen, og til slutt klarer de ikke mer og gir opp...*

Kort sagt: Løgner og bortforklaringer er dagligdags der i gården. Har fremdeles saken med TV'en min friskt i minne - samme historien med ikke-eksisterende tidsfrister, oppfølging som aldri ble noe av osv. Elkjøp/Lefdal suger vakuum hvor som helst og MÅ unngås!

Irén sa...

Hehehe - gk på solsiden (noe du vil frem til eller??? Jeg mener - hvorfor ellers "understreke" solsiden?)

Ja, den TV'en deres går det nesten gjetord om... Er det noen som har grunn til å skrive både blogginnlegg og annet, ja så er det vel dere der borte på solsiden ;-)

Hmmm... ante faktisk ikke at Lefdal og Elkjøp hadde noe med hverandre å gjøre. Har forøvrig bare hatt positive opplevelser med Elkjøp. Men - når det er sagt: Støtten går selvfølgelig til dere på solsiden! Skulle bare mangle!

Er forøvrig veldig spent på om den berømte ventilatoren dukker opp i nærmeste fremtid. Ikke noe kjekt med matlaging uten nei. Hadde vi bare hatt mulighet til å bestille "Take away", men her på holmen er jo de mulighetene heller magre...

Anonym sa...

Morn, "...på solsiden" var det beste jeg kom på i farten. Takeaway? Er det et problem? Er sikker på at Myrdalsbonden kjører ut geitost etc. hvis dere ringer... *knegg*

Related Posts with Thumbnails