torsdag 8. april 2010

Oliver - med en Twist ;-)

Heisann!

En sving innom for å presentere dere ordentlig for Oliver. Forbered deg på en lengre bildekavalkade ;-)

 Oliver (10 uker) - går berserk i lekekassen til Balder :-)

I påsken hadde vi nemlig besøk av nettopp Oliver. Han kom sammen med sin matmor, Evy, "tante" Nina (Evy sin søster), og "mormor" Irene (Evy og Nina sin mamma). Sånn, en aldri så liten familiepresentasjon :-)

 Oliver koser seg hos matmor Evy

NB! Jeg har fått tillatelse til å legge ut bildene!

Oliver la sin elsk på reven til Balder :-)

Det er alltid trivelig når vi samles, så vi koser oss som bare det. Men den som fikk nesten all oppmerksomhet fra samtlige denne gangen var uten tvil Oliver. Du verden for et sjarmtroll! Balder ble nok en liten smule sjalu... Ikke så rart kanskje, siden han er vant til å være Nr. 1 ;-)

En god gammel drakamp mellom ung og, eh, mer moden (Slapp av Balder, du er ikke gammel ;-),
er alltid gøy. Sjekk stilen til Oliver i nederste bilde til venstre!

Balder merket nok at han ikke er valp lenger...
Også var visst den der ungfolen litt masete og innpåsliten, hehe

Lurer du på hva Twist'en er, sier du? Vel, Oliver er seg selv, en herlig mix av pappa dachs og mamma svart labrador. Han er en humørspreder av rang; leken og rampete, og 100 % SJARMØR! Vi ble nok akutt betatt - alle tre som bor her på tunet... Ikke minst Katherine. Bare se her :-)

Gjett hvem som ønsker seg sin egen Oliver?

 "Lek med meg, Oliver, Oliver..."

Oliver var som en tornado når han var våken. Høyt og lavt på samme tid. Han fyker avgårde på kraftige og kjappe poter, mens ørene flagrer à la Dumbo. Et ubeskrivelig syn. Må oppleves :-)

 Det er ikke fritt for at jeg ble sjarmert i senk av det lille, sorte lynet :-)

Men brått så går han ned for telling. Da er det kos og søvn det går i. I de mest utrolige stillinger. Har dessverre ikke bilde av det da. Det var i det hele tatt ikke så lett å ta bilde av Oliver. Han er så kjapp at en nesten ikke får sjanse til å snu seg før han fyker videre :-)

 Man skal ha respekt for de eldre! Eller? hihihi

Eh, du, hva skjer der ute Balder???

Dette bildet har fått alt for mye lys, men det var litt kult likevel. Synes jeg da :-)


Evy, Nina, Irene og Oliver; 
Vi håper dere snart kommer på besøk igjen!

Ok da - dere kan ta med Rob også, når han 
kommer fra Canada ;-)

5 kommentarer:

Torill-e sa...

Alltid så kjekt å se bilder hos deg, Irén :)
Dette gir jo liksom et innblikk i hvordan det vil bli å ha hund :))
Fikk også gitt Anders ett hint om hvor fint det kan bli å male panelen i stuen - hehe

Du må ta en titt på valpen vår (Lappejentas Kennel).
Lappejenta har lagt ut bilder av valpene. Det er vår som skal hete Kira :) Gleder oss sånn til valpene er blitt så store at vi kan se hvordan hun kommer til å bli.

Ha en fin helg, Irén.

PS - fin blogg Kati har laget

T :-) sa...

Jeg syns du har fått tatt mange fine bilder av den lille rakketten jeg :-) Og hvem kan motstå en valp? De er jo alltid søte!! Men jeg syns nå Balder er vel så vakker jeg da :-) Vanskelig å slå en islending vet du, selv en i moden alder =)

Nina og Bonnie sa...

Oliver er jo en vakker, liten sort valp. Kanskje på tide med en til, Irèn????

Nøve sa...

Det var vel mange morsomme valpebilder, Irèn! Man blir jo så betatte av dem, kan bare sitte og se og se..
Artig blanding, forresten - men hvordan iallverden fikk dachsen det til???

Så ser jeg at ho over her (Torill)venter på valp fra Lappejenta! Vil bare si gratulerer til henne, ho har gjort ett godt valg - av både rase og oppdretter ;o)

Irén sa...

Torill: Ja, du må få Anders på gli; Malt panel er trivelig. Hele huset her er dekket med panel-helvete(Unnskyld!); tak og vegger - og tregulv. Trivdes ikke i stuen her før det ble malt. Stuen vender mot nord også, så vi trenge lyset.

Gleder meg med dere over beslutningen om å få hund. Kira (fint navn) får en flott familie :-)

Tove: Jeg er helt enig med deg! Islendingene er det noe eget ved. Men jeg ble veldig sjarmert av Oliver likevel da :-)

Nina: Ikke si sånt!!! Jeg er sååå valpesjuk... hehehe

Nøve: Kanskje han brukte Gule Sider? Husker du den reklamen??? Hehe

Kjekt å høre at det er godt valg av kennel. Rasen vet vi jo er flott ;-)

Related Posts with Thumbnails