søndag 10. januar 2010

Sol og glede :-)

Bloggelysten er visst ikke helt borte nei, så her er jeg igjen :-)

Katherine og jeg har hatt en fin helg og kost oss masse ute i det flotte vinterværet. Skiene har fått kjørt seg også - i time etter time. Utrolig hvor fort tiden går når en har det gøy :-)

 Perfekt vær! Helt nydelig :-)

Balder var med selvfølgelig, men han synes det er litt skummelt med de der lange greiene på beina våre. Hehehe. Hver gang vi kom opp igjen etter skirenn var Balder på pletten med en ny pinn (les: mer eller mindre store greiner). Måtte ta av skiene litt innimellom så han fikk oppmerksomhet også. Godgutten til matmor :-)

Ikke småpinner Balder kommer dragende med akkurat :-)

I går fikk jeg et akutt innfall da Katherine og jeg tok skiene på. Skar ut fra løypen på jordet (flat og fin) og begynte i mer, eller helst mindre elegant fiskebein, å prøve meg oppover bakkene med unnarenn i tankene. Jeg stiller som kjent sterkt i klassen "Bambi på isen" uansett gren, så dette innfallet var litt sprøtt. Katherine sto igjen nede på flaten og lurte på hvor i all verden jeg hadde tenkt meg...


Balder tar seg godt av matmor som har tørnet på mer enn én måte, hehehe

Gjett om det var morsomt å se ansiktet hennes da jeg suste forbi henne nedover bakken - mens jeg i mitt stille sinn ventet på min egen krasjlanding. Til stor forundring sto jeg fjellstøtt hele veien ned?!?! Det var fabelaktig å kjenne vinden i håret (hellandussen for en klisjé! Hehehe), og høre svisjelyden fra skiene nedover bakken på silkeføret. Det var GØY!!! :-)))



Katherine er fotograf :-)
Vél oppe igjen, HØY etter flaksen at jeg kom velberget ned 
- og klar for ny tur nedover :-)))

Katherine sto stadig vekk og gapte med kulerunde øyne. Det gjorde det bare enda mer morsomt. Jeg tror ski-villdyret i meg våknet litt, hehehe Da fikk Katherine litt blod på tann også, men det gikk litt fort syntes hun. Hun huket seg ned og bremset med stumpen. Så søt :-)


Katherine gjør seg klar til ny tur oppover :-)

Oooops... Opp igjen! :-)

Både i går og i dag har timene flydd når vi var i skibakken. Så deilig å komme inn etter sånne dager, fyre i peisen, koke kakao og bare kose seg. Katherine har spilt litt Nintendo mens jeg har fått lest et par kapitler i en bok jeg har holdt på med i evigheter. Er egentlig en lesehest, men det er stadig vekk så mye annet som står på tapetet... Må si fra Katherine at det heter Nintendo DSi! Veldig viktig visstnok :-)

Til tross for at det er søndag ble middagen enkel; hjemmelaget fristil Minestrone-suppe. En av mange favoritter i heimen.

Minestrone-suppe à la Anderstunet

Du tar etter smak og steker litt karbonadedeig (eller kylling-, svinekjøttdeig/skinke eller andre kjøttrester), fullkornpasta, grønnsaker, hvitløk og røde bønner. Alt dette kokes sammen oppi suppen som lages av gode hermetiske hakkede tomater (kjør i blender), passe mengde vann med buljongterning (gjerne kylling/høns), litt salt og pepper (persille, oregano eller hva du måtte finne på). Det smaker etter en dag i snøen og kulden iallfall :-) Apropos kulde; det kjentes mildt i dag, så jeg måtte sjekke temperaturen ute; kun 8 minus - pussig følelse.

NB! Kommentaren om middagen er nok en smule inspirert av Mariannes blogg :-)

 
 En liten pause på toppen

 
Glad jente som koser seg i "påskevær"



Glad jente :-)

 
Skiprinsesse


(Pause i bloggskrivingen: Nå skal småfrøkna i dusjen og legges etterpå - kommer plutselig tilbake).

 
Avslappet øyeblikk :-)

I skrivende stund er Kati lagt, og jeg sitter her og taster med en hånd. Jaggu greide jeg å forstue tommelen på venstre hånd sånn på tampen av skidagen i dag. Komisk nok på toppen av bakken. Satser på at den bare er forstuet. Stiv og vond er den iallfall. Men pytt, det var verdt det :-) Resten av kvelden har jeg planer om å tilbringe i sofakroken med den spennende krimboken, litt te og gode druer. Også må visst øyet til Balder dryppes noen ganger til før vi legger oss. Er så spent hva de sier hos veterinæren på torsdag...


Ha en flott uke!


11 kommentarer:

Nøve sa...

Ja lykke til hos veterinæren p torsdag!
Og du, den suppa så absolutt fabelaktig god ut! Ingenting varmer som ei god suppe etter en dag ute i det fri.

Ser virkelig at dere setter pris på snøen :o) Livet er herlig, når man tør la det stå til!
(håper tommelen er bra imorgo;)

Nina og Bonnie sa...

Oj, dere har hatt det gøy i helgen. Du skal se at skiene og du blir veldig gode venner etter hvert. Det så sånn ut.

Den suppa så veldig god ut. Rød bønner har ikke jeg spist siden vi laget bønnesuppe her hjemme. Det må jeg lage igjen.

Lykke til med Balder på torsdag, hvis ikke du skal blogge de neste dagene. Og håper tommelen din kommer seg. Blir fryktelig handikapet da.

Laila sa...

Å, så masse fine bilder av dere i vinter-sola. Og du er jammen modig, og flink på ski.

Håper tommel`n bare har forstua seg og blir fin igjen.

Lykke til med Balder hos veterinær.

God uke til dere også. Laila

T :-) sa...

Ja det ser jammen ut til at dere har kost dere masse alle tre :-) Reine vikinger jo ;-)
Har glimtvis vurdert om jeg skal se om det går an å få vekk støvet på skia jeg også, men det går fort over...

God bedring med tommelen og krysser fingre for at balder blir stadig bedre og helt bra snart.

snorredimma sa...

Å, for eh herlig helg!! Ser av bildene at dere har det kjempe-gøy, og er det ikke morro å bli litt "barn" igjen?? Balder er som Snorre - jo større greiner å dra med seg, desto bedre.;-)

Og den suppa fikk jeg skikkelig lyst på...

God bedring med tommelen, og håper at Balder snart blir friskmeldt!!

Irén sa...

Hei jenter!

Skal si det er trivelig at dere svinger innom og kommenterer :-)

Fullt så trivelig er det ikke at tommelen har holdt meg mer eller mindre våken i hele natt. Stiv og vond og bare i veien, men regner med at den bare er skikkelig forstuet.

Ellers var det artig å finne barnet i seg selv og la det stå til, hehehe. Til tross for tommelen. Den som er med på leken osv...

Klem, Irén

Gry Viola og Roxie sa...

Kjempe flotte bilder! Ser at dere koser dere alle 3! Her hos oss så er det ganske flatt så skal vi renne i noen bakker så må vi ta bilsen fatt og det blir det lite til når vi ar det så greit her!
Lykke til med Baleder hos vetrenæren. Så håper jeg tommelen din blir fort frisk!
Ha en fin uke!

Anonym sa...

Hei vennen:)
Ser at det har vært masse aktivitet hos deg. Og tusen millioner takk for kjempesøte ord. *snufs, snufs*. Kjempeglad for å ha blitt kjent med deg også. Selv om vi aldri har møttes så føler jeg at jeg kjenner deg godt!
Ser ut til at dere har noen flotte dager ute. Morsomme bilder;) Jeg har knapt nok hatt nesa mi utenfor døra jeg. Men det har nok noe med at jeg er dårlig. Sitter på jobben nå, men føler at formen ikke er bra enda. vil bli frisk nå, for nå er jeg lei.
Håper det går bra med Balder til kontrollen. Stakkats lille vennen:(
Ha en flott dag Irèn. Nå er det levelig ute.
God og varm klem fra meg!

Randi sa...

hihihihi...så kosleig bilder og så moro som det ser ut. Nesten så jeg fikk lyst til å dra på meg skiene jeg også.

Ha en fin dag

Gry og Millis blogg sa...

Så fine bilder av så glade jenter. Dette blir man i skikkelig godt humør av å lese Irèn!!! Så gøy at du fikk skikkelig dreis på skigåinga/ståinga. Du har nok fått deg en aldri så liten idrettsskade, pass godt på den tommelen nå.

Suppa så rågod ut!

Lykke til hos dyrlegen i morgen. Er spent på resultatet og krysser fingrene for dere!!!

Hans sa...

Mange fine bilder, ski kan være en kjempeutfordring for oss som har latt de ligge en stund. Håper at skaden ikke setter deg ut for veldig lang tid... Du skal vel ut på ski igjen?

Related Posts with Thumbnails